09:50 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کشورها

کاهش قیمت نفت در پی افزایش قرنطینه شانگهای
نماد برتر- قیمت نفت در روز دوشنبه حدود ۴ دلار سقوط کرد، این در حالی است که نگرانی ها درباره کاهش تقاضای سوخت در چین پس از اینکه مقامات شانگهای گفتند که مرکز مالی این کشور را برای آزمایش کووید-۱۹ طی ۹ روز تعطیل خواهند کرد، افزایش یافت.
پتانسیل‌های طلایی بورس برای رشد شرکت‌های دانش بنیان
نماد برتر- عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال ۱۴۰۱، گفت: رشد اقتصادی بدون دخالت دولت برای برطرف کردن موانع رشد در بسیاری از کشورهای درحال توسعه ممکن نیست.
تامین مستمر نقدینگی بخش تولید از مسیر بورس کالا
نماد برتر- حضور و عرضه در بورس کالا به بنگاه‌ها کمک می‌کند، برنامه مشخص و چارچوب داری برای مدیریت نقدینگی شرکت داشته باشند.
شدیدترین کاهش هفتگی نفت
نماد برتر- اگر چه قیمت نفت در روز جمعه بالاتر رفت، اما شدیدترین کاهش هفتگی خود از نوامبر را به ثبت رساند. از سوی دیگر در طلای زرد، قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت و در پایان یک هفته پر نوسان را به تثبیت رساند؛ تحلیلگران هشدار دادند که تشدید تنش در اوکراین می تواند تقاضای امن بیشتری را تحریک کند.
 ضوابط انتشار انواع صکوک توسط موسسه‌های اعتباری ابلاغ شد
نماد برتر- ضوابط ناظر بر انتشار انواع صکوک توسط موسسه‌های اعتباری در بستر بازار سرمایه با تصویب شورای پول و اعتبار به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.
از معاملات بی‌کارمزد تا تخفیف‌های فراوان
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار با وجود مخالفت‌های فراوان پای در انحصارزدایی از صنعت کارگزاری گذاشته است تا بعد از چند دهه زنجیر انحصار از دور این صنعت باز شود. اما این یقین و اطمینان از کجا ناشی می‌شد؟ «با نگاه به صنعت کارگزاری در دنیا» صنعت کارگزاری در دنیا گواه و شاهدی بر رقابت‌پذیری بودن این صنعت است.
چشم انداز نفت در سایه جنگ اوکراین
نماد برتر- قیمت نفت روز دوشنبه به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین دوباره با یک جهش همراه شد. موج تحریم‌های بازدارنده علیه روسیه، درگیری در تاسیسات نفتی و گازی اوکراین و دستور پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برای آماده باش کامل بازدارندگی هسته‌ای از مهم ترین عوامل تعیین کننده بازار در هفته جدید هستند. در ادامه هفته سرمایه‌گذاران در انتظار نشست اوپک پلاس خواهند بود که در صورت غلبه اراده روسیه ممکن است به رشد قیمت نفت دامن بزند.
نورافکن بازار سرمایه روی بزرگترین باشگاه‌های کشور
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: شاه بیت واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در بورس این است که بازار سرمایه می‌تواند نورافکنی بر صورت‌های مالی، دارایی‌ها و مراودات آنها باشد.
 از چالش قیمت‌گذاری دستوری تا راه‌کار خودتأمینی و توسعه برق هسته‌ای
نماد برتر- قطع گاز و برق صنایع در سال‌های اخیر از آن‌جا که تولید در صنایع بزرگ و شاخص‌ساز بورسی را هدف قرار می‌دهد، همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های اهالی بازار سرمایه بوده است. در این گزارش در راستای پاسخ به این دغدغه به چالش‌ها و راه‌کارهای غلبه بر آن پرداخته شده‌است.
تسریع بخشی در روند نقل و انتقالات مالی به شرط رفع تحریم‌ها
نماد برتر- اکنون به سبب تحریم‌ها نقل و انتقلات مالی با کندی و مشکلات متعددی مواجه است، در صورتی که با بر طرف شدن مسائل مربوط به تحریم، مشکلات تبادلات مالی نیز کمتر از گذشته خواهدشد.
 راه‌اندازی اداره «میز صنعت» در سازمان بورس برای رفع مشکلات صنایع
نماد برتر- اولین جلسه از سلسله جلسات دومین دوره آموزشی ویژه ناشران بازار سرمایه با حمایت شرکت بورس اوراق بهادار تهران، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و شرکت فرابورس ایران باهدف افزایش تعامل ناشران با بازار سرمایه و افزایش سطح سواد مالی در مرکز مالی ایران برگزار شد.
 میلیاردرهای جهان ۵ تریلیون دلار ثروتمندتر شدند
نماد برتر- نتایج یک بررسی نشان داد میلیاردرهای جهان با نرخ کم سابقه ای در تاریخ بشری به ثروتشان اضافه کردند.
کدام کشورهای گروه ۲۰ تولید ناخالص داخلی را افزایش دادند؟
نماد برتر- کشورهایی از جمله هند و ترکیه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ شاهد رشد قوی تولید ناخالص داخلی و کشورهایی از جمله چین، استرالیا و ژاپن شاهد کاهش تولید ناخالص داخلی خود بودند.
توسعه صندوق‌های پروژه در گرو ثبات اقتصادی
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است، مادامی که مشکلات ریسک‌های ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری از بین نرود و همچنین ثبات اقتصادی پدیدار نشود، صندوق‌های پروژه راه به جایی نخواهد برد.
سیر تا پیاز یک فرمول: سودآوری متانولی‌ها سربه‌سر؛ سایر صنایع بی‌تأثیر
با بررسی شرکت‌ها با شرایط فعلی به این نتیجه می‌رسیم که، در حال حاضر با قیمت دلار فعلی و قیمت های جهانی فعلی، تاثیر معناداری برای سودآوری صنعت فولاد و اوره ساز اتفاق نیفتاده و فقط صنعت متانول در وضعیت زیان و سر به سر قرار گرفته و مابقی صنایع هم تاثیر زیادی نمی گیرند.