05:53 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کتب درسی

برخورد جدی با سوءاستفاده کنندگان از کتب درسی/ معرفی کتب آموزشی همسو
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به معرفی کتب آموزشی استاندارد و همسو با اهداف تعلیم و تربیت به مدارس، از برخورد جدی با انتشاراتی‌هایی خبر داد که از کتب درسی سوءاستفاده می‌کنند و محتوای غیراستاندارد دارند.
مناسب‌سازی کتب درسی دانش‌آموزان آسیب دیده شنوایی
پایگاه خبری راد: معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: تلاش ما در سازمان این است که کتاب‌های درسی را برای دانش آموزان آسیب دیده شنوایی مناسب کنیم. در حال حاضر درس‌افزار کتاب فارسی پایه اول دبستان که به صورت استفاده از زبان اشاره تهیه شده است، برای دانش‌آموزان در حال آماده‌سازی است و از مهر ۹۸ قابل بهره‌برداری خواهد بود.
انتخاب منابع کنکور در دست شورای پذیرش دانشجو/ سرایت تاثیر منفی کنکور به مقطع دبستان
پایگاه خبری راد: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه انتخاب منابع کنکور بر اساس قانون مجلس، در اختیار شورای سنجش و پذیرش دانشجوست گفت: اما اینکه امتحان کدام دروس به صورت نهایی برگزار شود؟ به شورای عالی آموزش و پرورش واگذار شده است.
دانش‌آموزان سال تحصیلی را بدون وزیر آغاز می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: سیدمحمد بطحایی، چهاردهمین وزیر آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی در آستانه استیضاح قرار دارد؛ آن هم حدود دو هفته مانده به آغاز سال تحصیلی مدارس و در شرایطی که دو وزیر اقتصاد و کار نیز به تازگی از مجلس کارت قرمز دریافت کرده‌اند.
فرصت یکماهه نوآموزان برای سنجش سلامت / دانش قبلی تاثیری در تست‌های هوش آزمون‌های سمپاد ندارد
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه تا کنون یک میلیون نفر در طرح سنجش سلامت نوآموزان سنجش شده‌اند گفت: برآورد ما این است ۴۰۰ هزار نفر باقی مانده‌اند و در این یک ماه باید مراجعه کنند. تا کنون ۳۲۰۰ نفر به مدارس استثنایی ارجاع شده‌اند و این پایگاه‌ها تا پایان شهریور فعال هستند.
آغاز توزیع کتب درسی / فروش اجباری لوازم التحریر همراه کتب، ممنوع
پایگاه خبری راد: توزیع کتب درسی دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم نظری از ابتدای هفته در استان‌های سراسر کشور به جز تهران و البرز آغاز شده است.
سقف قیمت تعزیراتی کاغذ تعیین شد/ صادرات ممنوع شد
پایگاه خبری راد: با تصمیم اعضای کارگروه تنظیم بازار سقف قیمت تعزیراتی کاغذهای موجود در داخل کشور تعیین شد.
نمود گرایش دانش‌آموزان به رشته‌ای خاص در کنکور ۹۷
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای صحیح هدایت تحصیلی موجب توزیع متوازن رشته‌ها می‌شود.
ورود ۶ کتاب درسی جدید به پایه دوازدهم
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از ورود ۶ کتاب نوپدید برای اولین بار به برنامه درسی در پایه دوازدهم خبر داد و گفت: تا ۱۵ مرداد همه کتب درسی پایه دوازدهم زیر چاپ می‌روند.
انتقاد سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان از تک تالیفی کتب درسی
پایگاه خبری راد: سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه سیاست چندتالیفی ده‌ها سال است مورد بحث است اما محقق نشده است گفت: سازمان پژوهش باید تک تالیفی کتاب درسی را رها کند و بر چندتالیفی کتب نظارت کند.
کتب درسی اثربخشی لازم را ندارند/ از امسال کتابها دیگر نونگاشت نمی‌شوند
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه قبل از آنکه اهداف دوره‌های تحصیلی در سازمان پژوهش وضع شود شروع به تغییر کتب درسی بر اساس سند برنامه درسی ملی کردیم گفت: در حالی که کتب ما علیرغم تلاش‌های بسیار، اثربخشی لازم را ندارند.
دولت اجازه نمی‌دهد شرایط اقتصادی به مردم فشار بیاورد
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت که دولت اجازه نمی‌دهد شرایط اقتصادی امروز به مردم فشار وارد کند و از زندگی اجتماعی توده‌های مردم محافظت خواهد کرد.
مهلت ثبت‌نام کتب درسی + نحوه ثبت سفارش
دانش آموزان دوم تا ششم ابتدایی برای ثبت نام کتب درسی تا روز جمعه، ۱۸ خردادماه فرصت دارند.
از لغو کنسرت‌ها شاکی‌ام/ پیام‌رسانی تولید کنید که امنیت در آن رعایت شود
پایگاه خبری راد: محمدمهدی تندگویان، معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان گرچه 40 سالگی را پشت سر گذاشته، اما جزو جوان‌ترین مدیران دولت تدبیر و امید است؛ کسی که از محدود شدن آزادی‌های مشروع جوانان، مثل تعطیلی کنسرت‌ها گله‌مند است و مشکل اصلی را نبود سیاست‌گذاری در حوزه جوانان می‌داند. وی که خود از فعالان فضای مجازی به شمار می‌رود، بعد از بحث فیلتر تلگرام با صراحت از این اقدام انتقاد کرده و معتقد است جوانان بدلیل «مدل برخوردهای قبلی» به پیام‌رسان‌های داخلی اعتمادی ندارند.
تقارن امتحانات نهایی با ماه رمضان/ زمان برگزاری امتحانات تغییر نمی‌کند
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تقارن ماه رمضان با برگزاری امتحانات نهایی گفت: باید طبق قانون امتحانات را برگزار کنیم و اجازه جا به جایی زمانی امتحانات نهایی را نداریم.