19:52 | پنجشنبه 14 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش نرخ سود

اثر دو عامل داخلی بر بورس و پیش بینی روند معاملات هفته جاری بازار سهام
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با بررسی وضعیت معاملات در هفته گذشته و اثر دو عامل داخلی بر بورس، روند بازار در هفته جاری را پیش بینی کرد.
سود بانک صادرات ۹۵۳۳ درصد جهش کرد / برآوردها از نرخ سود وام و ...
نماد برتر- بانک صادرات با ارائه عملکرد نیمه نخست سال جاری، ۲۸۹ ریال سود برای هر سهم محقق کرده که نسبت به دوره مشابه قبل ۹۵۳۳ درصد رشد داشته است.
ریشه بی ثباتی های اقتصاد ایران را کجا باید جستجو کرد
نماد برتر- سیاست‌گذار در نیمه دوم سال چه کاری باید انجام دهد تا از موج شوک تورمی برحذر باشد. از دید اقتصاددانان ریشه بی ثباتی های اخیر را در چه چیزی میتوان دید.
کدام عوامل قیمت ها را ریزشی می کنند؟
درحالی هر سه بازار ارز، سکه و سهام با ریزش مواجه شدند که به دلیل تغییر رفتار بازیگران معلوم نیست جرکت بازار در روزهای آینده چگونه خواهد بود.
بسیج حوزه‌های سیاست‌گذاری و منابع مالی؛ راه رسیدن به شرایط متعادل بازار
نماد برتر- علی صادقین: «تنها راه بازگشت بازارسرمایه به شرایط متعادل بسیج عمومی در حوزه سیاست‌گذاری و منابع مالی است»
تشکیل کمیته مدیریت نقدینگی در بانک مرکزی
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت نقدینگی گفت: خوشحالم به مردم بگوییم نقدینگی کنترل شده و در ۵ ماهه ابتدایی امسال رشد پایه پولی ۴ درصد و رشد نقدینگی ۱۲ درصد بوده است.
تحقق جهش تولید با تخصیص صحیح منابع در کشور
نماد برتر- یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در کشور تاکید کرد: اگر تخصیص منابع در کشور به درستی صورت گیرد و عوامل غیر اقتصادی یعنی عوامل سیاسی و اجتماعی هیچ دخالتی نداشته باشند، جهش تولید در کشور رونق می‌گیرد.
ضرورت رایزنی با چین، عراق، ترکیه و امارات جهت تسهیل استفاده از ارز حاصل از صادرات
نماد برتر- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رایزنی با کشورهای مقصد صادرات جهت تسهیل استفاده از ارز حاصل از صادرات و استفاده از ارز صادراتی برای تأمین نیازهای وارداتی کشور را از راهکارهای کنترل قیمت ارز دانست.
رشد بی‌سروصدای اجاره خانه در تهران
پایگاه خبری راد: واسطه‌های ملکی از افزایش ۱۰ تا ۴۰ درصدی نرخ‌های پیشنهادی اجاره در اردیبهشت ماه خبر می‌دهند؛ گزارش‌های میدانی هم گویای آن است که عدم تناسب نرخ اجاره با درآمد مستاجرها، این اقشار را اجبارا به اولویت‌های بعدی سوق داده است.
طلا از دور خارج شد؛ شانس بورس بیشتر شد
پایگاه خبری راد: آمار می‌گوید بالاترین رشد طی پنج سال گذشته در بازار طلا اتفاق افتاده و ظرفیت خود را از دست داده است؛ با این حال به دلیل رشد پایین بورس و هجوم تقاضا که در روزهای اخیر اتفاق افتاده احتمالاً چشم‌انداز بازار سهام مناسب‌تر از طلا، ارز و مسکن خواهد بود.
نرخ سود بانکی زیاد نمی‌شود/ ترکیب پایه پولی تغییر می‌کند
پایگاه خبری راد: رییس‌کل بانک مرکزی افزایش نرخ سود بانکی را از عوامل ناترازی بانک‌ها دانسته و تاکید کرده که این بانک به دنبال ایجاد تغییر در ترکیب پایه پولی کشور است.
اقدامات حمایتی می‌تواند قیمت مسکن را کنترل کند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان حوزه مسکن نمی‌توانند بر روی عوامل بیرونی مؤثر در قیمت‌ها حوزه مسکن اثر بگذارند، گفت: مسئولان حوزه مسکن می‌توانند با اقدامات حمایتی وارد شوند و تا حدودی قیمت‌ها را کنترل کتند.
قیمت آیفون در برخی کشورها ارزان‌تر می‌شود؟
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد به منظور جلوگیری از کاهش نرخ فروش آیفون، تغییرات جدیدی در استراتژی‌های قیمت گذاری گوشی‌های آیفون ایجاد کند.
سود سپرده‌های کوتاه‌مدت ماه‌شمار شد
پایگاه خبری راد: بانک‌ها از امروز (یکم بهمن) سودهای علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت را به صورت ماه‌شمار محاسبه می‌کنند.
 سود ماه‌شمار به چه صورت محسابه می شود؟
پایگاه خبری راد: درپی تصویب شورای پول و اعتبار مبنی بر تغییر پرداخت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت از روزشمار به ماه‌شمار، دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ضمن بیان اینکه این تصمیم زیان بانک‌ها را کاهش می‌دهد، نحوه محاسبه سود ماه‌شمار سپرده‌های کوتاه مدت را تشریح کرد.