06:48 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش مصرف

جزییاتی از مدیریت آب فولادمبارکه و مهم‌ترین طرح ها /کاهش برداشت از زاینده‌رود
نماد برتر- مدیر انرژی و سیالات فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت مدیریت پایدار آب ، مهم‌ترین طرح های توسعه و فعالیت‌ های مربوط به بهینه‌سازی مصرف آب با هدف کاهش برداشت از زاینده‌رود را اعلام کرد .
پیش بینی رشد ۲.۶ درصدی تقاضای جهانی زغال سنگ در سال آینده
نماد برتر- آژانس بین المللی انرژی از رشد ۲.۶ درصدی تقاضای جهانی زغال سنگ، تحت تاثیر احیای اقتصادی و افزایش مصرف برق و تولید صنعتی در سال آینده میلادی خبر داد.
رکورد عمر نسوز پاتیل در زیرمجموعه فولاد مبارکه ثبت شد
نماد برتر- رئیس واحد تعمیرات نسوز فولاد سبا از ثبت رکورد عمر نسوز پاتیل شمارۀ ۱۳ با آجر منیزیت کربن به تعداد ۱۷۴ ذوب خبر داد.
معرفی نسل جدید قبض‌های برق در توانیر
نماد برتر- وزیر نیرو با اشاره به اجرای تجربه طرح برق امید در بخش آب و برنامه‌ریزی برای تدارک مقدمات اجرایی شدن آن بر لزوم هماهنگی بخش‌های مختلف صنعت آب و برق تاکید کرد.
همه استانداردهای مدیریتی فولاد مبارکه تمدید شد
نماد برتر- معاون فناوری فولاد مبارکه گفت: این شرکت با ارزیابی گروه ممیزی SGS سوییس، کلیه استانداردهای مدیریتی را تمدید کرد.
۷۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی با افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها
نماد برتر- افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها در سال‌های اخیر سبب شد مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها از ۴۳ درصد در سال 1392 به ۱۰ درصد برسد و طبق اعلام معاون وزیر نفت با افزایش مقدار خوراک گاز نیروگاه‌ها معادل ۷۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی رقم خورد و ایران از واردکننده گازوئیل به صادرکننده آن تبدیل شد.
عرضه نمونه صنعتی اتوبوس برقی تا پایان امسال
نماد برتر- دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از عرضه نمونه صنعتی اتوبوس برقی تا پایان سال جاری خبر داد.
قیمتها در قبوض گاز تغییر می کند
نماد برتر- راهکار دولت برای اصلاح الگوی مصرف مشترکان گاز طبیعی در ایام سرد سال موجب تغییر در قبوض مشترکان گاز خواهد شد و از این پس مشترکان خوش مصرف پاداش خواهند گرفت.
بی تدبیری‌هایی که مرغ را پر داد!
نماد برتر- افزایش شدید قیمت مرغ در روزهای اخیر، رعایت نشدن دائمی نرخ مصوب محصولات مشمول قیمت‌گذاری، نبود نظارت بر فرآیند توزیع نهاده‌های دامی و اقدام دیرهنگام نهادهای مسئول برای عرضه مرغ با نرخ دولتی در راستای تنظیم بازار همه از جمله عواملی است که دست به دست هم دادند تا مرغ را هم از سفره بخشی از جامعه حذف کنند.
برداشت ۲۰ هزار تن گوجه پاییزه در گچساران
نماد برتر- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از برداشت ۲۰ هزار تن گوجه پاییزه در مناطق گرمسیری این استان خبر داد.
کاهش مصرف نفت و ورشکستگی اکثر پالایشگاه ها + پیش بینی ۵ سال آینده
نماد برتر- آژانس بین‌المللی انرژی با اعلام کاهش مصرف نفت اکثر پالایشگاه های جهان و ورشکستگی بسیاری از این گروه ، پیش بینی کرد مصرف سالانه چین تا ۵ سال دیگر به یک میلیارد تن برسد.
چین یک تنه پشت بازار نفت ایستاد
نماد برتر- چین امسال به عنوان بزرگترین پشتیبان بازار جهانی نفت ظاهر شده و در هفته های گذشته خرید از صادرکنندگانی نظیر روسیه، آمریکا و آنگولا را افزایش داده است.
رقم صرفه جویی گیربکس جدید"خمحركه" و تجهیز۵۰ درصدی محصولات ایران خودرو
نماد برتر- مدیرعامل شرکت بورسی نیرو محرکه با اعلام صرفه جویی۸۷ میلیون یورویی تولید گیربکس شش سرعته گفت: ایران خودرو تا چهار سال آینده نیمی از محصولات را با گیربکس اتوماتیک عرضه خواهد کرد.
بازی‌هایی مثل فیفا بر تصور فضایی و سرعت عمل افراد تاثیر مثبت می‌گذارد
نماد برتر- عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران درباره مفیدبودن بازی‌های کامپیوتری برای مغز انسان گفت: فواید بازی‌های کامپیوتری تا حد زیادی ثابت شده است، اما در عین حال که مخالفت‌های عدیده‌ای با آن می‌شود. در تحقیقات نشان داده شده است که بازی‌هایی مثل فیفا، بر تصور فضایی و سرعت عمل افراد تاثیر مثبت می‌گذارد.
افزایش عملکرد صیفی جات با فرمولاسیون‌های مبتنی بر باکتریایی محرک رشد اختصاصی
نماد برتر- محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با جمع آوری و بررسی صدها جدایه باکتری بومی از گلخانه‌های تجاری کشور موفق به تولید محصولات فرموله شده بر پایه باکتری‌های القا کننده رشد گیاهی شدند که ضمن افزایش کمی و کیفی محصول خیار، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای موجب کاهش مصرف سموم شیمیایی و نیترات باقی مانده در این صیفی جات می شود.