23:22 | جمعه 15 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کالای ایرانی

۱۳ هزار میلیارد از اموال مازاد بانک‌های دولتی واگذار شد
نماد برتر- وزارت اقتصاد طی گزارشی ضمن اعلام اینکه در سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌های دولتی واگذار شده است، جزئیاتی از افزایش سرمایه بانک‌های دولتی همچون بانک ملی ایران، مسکن و کشاورزی را تشریح کرد.
ظرفیت صادرات به همسایگان؛ ۱۲۵ میلیارد دلار
نماد برتر- رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: محاسبات ما نشان می‌دهد ظرفیت صادرات ما به کشورهای همسایه ۱۰۰ میلیارد دلار بیشتر از میزان کنونی است.
سرمایه "بکهنوج" ۱۶ هزار میلیاردی شد
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش شرکت تولید برق ماه تاب کهنوج از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی موافقت کرد.
حضور فعال شرکت های ایرانی در پروژه های نفتی
نماد برتر- مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب گفت: حق صنعت نفت کشور است که بعد از سال ها سابقه چند شرکت در حوزه بالادستی داشته باشد تا علاوه بر پروژه های داخلی اقدامات بین المللی نیز انجام دهند که در این راستا نیز گام های موثری برداشته شده است.
دست‌ها را از گلوی صادرکنندگان بردارید
نماد برتر- رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران می‌گوید امروز اقتصاد ایران به صادرات غیرنفتی وابسته است و هر اقدامی که این صادرات را محدود کند، در نهایت به اقتصاد ایران ضربه می‌زند.
برخورد با عرضه کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق
نماد برتر- سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: در جهت حمایت از کالای ایرانی و احقاق حق واردکنندگان رسمی با عرضه کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق برخورد می‌شود.
امارات دو سال است که با دولت اسد همکاری نزدیک دارد
نماد برتر- سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: در جهت حمایت از کالای ایرانی و احقاق حق واردکنندگان رسمی با عرضه کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق برخورد می‌شود.
رشد منفی اقتصادی جایگاه کشور در رقابت‌پذیری اقتصادی را کاهش می‌دهد
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن مدیران صنایع شهرستان ساوه گفت: رشد منفی اقتصادی موجب تنزل جایگاه ایران در رقابت‌پذیری اقتصادی می‌شود.
 آب معدنی ۵۰ هزار تومانی چگونه وارد شد؟!
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران با بیان اینکه آب‌های معدنی گران‌قیمت خارجی محتوای خاص یا کارکرد ویژه‌ای ندارند و فقط به دلیل نام برند با این قیمت عرضه می‌شوند، گفت که طبق آخرین اطلاعات انجمن به نظر می‌رسد این نوع آب‌های معدنی از راه قاچاق به کشور وارد شده است.
نمایشگاه ساخت داخل، "هنر مقاومت" در برابر "تحریم‌ها" است
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزاری نخستین نمایشگاه "ساخت داخل و رونق تولید" را گام مهمی برای تعمیق ساخت داخل، خودکفایی و اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید دانست که مصداق «هنر مقاومت» در مقابل «هنر تحریم‌ها» است.
درس‌ برندهای دهه شصتی برای برندهای دهه‌ ۹۰
یادداشت/ دکتر علیرضا ربیعی‌راد - کارشناس اقتصادی
دولت به سمت ارز تک نرخی پیش رود
پایگاه خبری راد: دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: دولت باید به سمت ارز تک نرخی پیش رود و استثنائاتی را برای برخی از حوزه‌‎ها از جمله دارو و کالاهای اساسی ایجاد کند.
وابستگی ما به نفت خلاصی ندارد!
پایگاه خبری راد: رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است کاهش وابستگی به نفت زمانی اتفاق می‌افتد که منابع و تسهیلات بانکی به سمت بخش‌های تولیدی برود و مردم رغبت کنند کالای با کیفیت ایرانی را بخرند.
نامه بانک‌ها به روحانی درباره صندوق توسعه ملی
پایگاه خبری راد: نمایندگان بانک‌ها طی نامه‌ای به رئیس جمهور از تسهیل روند پرداخت تسهیلات ارزی از صندوق توسعه ملی و تعامل بین این صندوق بانک‌ها و فعالان عرصه تولید و اقتصاد خبر دادند.
کاهش نرخ بیکاری تا پایان سال 98
پایگاه خبری راد: عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین تأکید کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر رونق تولید پیش‌بینی می‌شود در پایان سال شاهد کاهش شدید بیکاری در ایران باشیم و بر اساس علم اقتصاد این اتفاق محقق خواهد شد.