08:17 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کالاهای صنعتی

نرمش ترامپ برای دادن مهلت بیشتر به چینی‌ها
پایگاه خبری راد: دونالد ترامپ اعلام کرد احتمال زیادی وجود دارد که آمریکا برای پایان دادن به جنگ تجاری با چین توافقی منعقد کند و وی مایل است مهلت تعیین شده برای افزایش تعرفه‌ها را تمدید کند.
افزایش ۱۹۲ برابری صادرات کالاهای صنعتی و معدنی ایران
پایگاه خبری راد: گزارش منتشره ازسوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از افزایش تولید و صادرات کالاهای صنعتی طی ۴۰ سال گذشته حاکی است. در این میان، به گفته عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران، خودرو و کشتی‌سازی از سایر صنایع عقب مانده‌اند.
افزایش 13 درصدی صادرات صنعتی
پایگاه خبری راد: طبق جدیدترین آمار تجاری ارزش و وزن صادرات کالاهای صنعتی در ۹ ماهه امسال به ترتیب ۱۳ و شش درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.
بزرگترین فروشگاه صنعتی کالاهای پتروشیمی ایران راه‌اندازی می‌شود
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی ایران از راه‌اندازی بزرگترین فروشگاه صنعتی کالاهای پتروشیمی ایران با تکیه بر توان داخلی در ماهشهر خبر داد.
ثبت سفارش کالاهای مصرفی خارجی دارای مشابه ایرانی ممنوع شد
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با بیان اینکه نصف مردودی‌های خودروهای سنگین در معاینه فنی مجدد دارای برگه معاینه فنی هستند، خواستار نظارت جدی وزارت راه بر عملکرد مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین شد.
کاهش تولید ۱۷ کالای صنعتی  نسبت به سال 96!
پایگاه خبری راد: طبق جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، در هفت ماهه نخست امسال میزان تولید بیش از نیمی از کالاهای منتخب صنعتی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
ریل ساحلی قطار شمال دوطبقه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: مدیر کل راه آهن شمال درباره علت گسترش نیافتن شرق به غرب راه آهن در مازندران تاکید کرد: احداث خطوط راه آهن در استان مازندران به واسطه تملک اراضی با مشکلات بسیاری مواجه بوده و نیازمند همکاری همه جانبه نهادهای ذیربط از شهرداری‌ها تا استانداری است.
سپرده‌گذاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان منابع ارزی
پایگاه خبری راد: صندوق توسعه ملی در نیمه اول امسال حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان از منابع خود را به ریال تبدیل و در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده است.
 عامل آرامش بازار در ماه آبان چه چیزی بود؟
پایگاه خبری راد: رییس اتاق اصناف ایران با بیان این‌که با ثبات نسبی نرخ ارز و اعمال مدیریت بهتر، آرامش بیشتری بر بازار در ماه گذشته حاکم بوده است، گفت: نظارت بیشتری باید روی کالاهای صنعتی که مشکلاتی در بازاشان وجود دارد، صورت گیرد.
واردات کالاهای صنعتی کاهش یافت
پایگاه خبری راد: جدیدترین آمار از وضعیت واردات ۲۴ کالای منتخب صنعتی حاکی از کاهش واردات ۱۸ قلم کالا در پنج ماهه نخست امسال است.
صادرات کالاهای صنعتی در حد قابل‌توجهی افزایش یافت
پایگاه خبری راد: میزان صادرات ۲۴ کالای منتخب صنعتی در پنج ماهه نخست سال‌جاری در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، اعلام شد.
ماندگاری یا انزوا!
پایگاه خبری راد: یکی از نقاط ضعف وزرای پیشین صنعت، معدن و تجارت انتخاب اشتباه راه و روش مدیریت بر حوزه و استفاده از مدیران میانی ضعیف بود که این مهم می تواند وزارت رحمانی را نیز به چالش بکشاند.
۱۲ راهکار اتاق بازرگانی برای خروج از مشکلات ارزی و تجاری
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی ایران طی نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور، ضمن اشاره به سیاست‌های دولت در زمینه مسائل ارزی و تجاری به تشریح نتایج این سیاست‌ها در اقتصاد پرداخت و برای خروج کشور از مشکلات ارزی و تجاری ۱۲ راهکار ارائه کرد.
کاهش تولید نیمی از کالاهای صنعتی + اسامی
پایگاه خبری راد: تا پایان چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، از بین ۳۱ گروه کالای منتخب اساسی ۱۷ گروه با کاهش تولید روبرو شده‌اند که در این میان کمباین، سموم کشاورزی و برخی لوازم خانگی بیشترین کاهش تولید را تجربه کرده‌اند.
آغاز اجرای تعرفه‌های جدید و کنار کشیدن چین از مذاکره با آمریکا
پایگاه خبری راد: در فاصله چند ساعتی که به اجرای دور جدید تعرفه‌های آمریکا و چین روی واردات کالاهای یکدیگر باقی مانده است، هیچ بهبودی در روابط میان این دو رقیب به چشم نمی‌خورد.