03:45 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کارگری

آمازون داروخانه مجازی راه اندازی کرد
نماد برتر- فروشگاه اینترنتی آمازون برای تحویل داروهای تجویزی در آمریکا، داروخانه آنلاین راه اندازی کرد.
کدام کارگر می تواند خانه متری ۳۰ میلیون تومان بخرد؟
نماد برتر- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می گوید برای صاحبخانه شدن کارگران و کارمندان باید زمین رایگان در اختیار سازندگان بخش خصوصی و تعاونی قرار داده شود در غیر این صورت هیچ کارگری با حقوق سه میلیون تومان نمی تواند خانه متری ۳۰ میلیون تومان بخرد.
تیغ تیز کرونا بر گلوی اصناف در کردستان
نماد برتر- شیوع کرونا ویروس در اسفند ماه سال گذشته موجب تعطیلی بسیاری از کسب و کارها به ویژه رستوران‌ها و کافه‌ها در سراسر کشور شده است.
افزایش عملکرد صیفی جات با فرمولاسیون‌های مبتنی بر باکتریایی محرک رشد اختصاصی
نماد برتر- محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با جمع آوری و بررسی صدها جدایه باکتری بومی از گلخانه‌های تجاری کشور موفق به تولید محصولات فرموله شده بر پایه باکتری‌های القا کننده رشد گیاهی شدند که ضمن افزایش کمی و کیفی محصول خیار، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای موجب کاهش مصرف سموم شیمیایی و نیترات باقی مانده در این صیفی جات می شود.
ثبات اجاره بها و قیمت خانه با تحویل واحدهای مسکن ملی
به اعتقاد یک کارشناس با ساخت و تحویل واحدهای مسکن ملی، قیمت مسکن و اجاره بها کاهش یافته و ثبات و آرامش به بازار مسکن باز می گردد.
مشکلات بازار کار ریشه یابی شود
نماد برتر- یک مقام مسئول کارگری با تاکید بر ریشه یابی مشکلات بازار کار گفت: به جای فروش بشکه های نفت باید به صادرات غیرنفتی متکی باشیم که هم ارزآوری بیشتری برای کشور به دنبال دارد و هم از رشد و نوسان نرخ ارز تاثیر کمتری می پذیرد.
توقف همکاری اپل با یک تولیدکننده آیفون درپی نقض مقررات کارگری
نماد برتر- شرکت اپل در اقدامی قاطع برای پاکسازی زنجیره تامین چینی خود، همکاری جدید با شرکت پگاترون را پس از کشف نقض مقررات نیروی کار معلق کرد.
چرا فعالیت مشاغل غیرضرور بعد از ساعت ۱۸ مجاز نیست؟
نماد برتر- یک مقام مسئول کارگری رعایت مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در تعطیلی مشاغل غیر ضرور بعد از ساعت ۱۸ را الزامی دانست و رفع نگرانی کارگران شاغل در این کسب و کارها به لحاظ پرداخت حق بیمه و دستمزد را خواستار شد.
آخرین وضعیت کارگران و حواشی اخیر نیشکر هفت‌تپه
نماد برتر- مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان آخرین وضعیت حواشی اخیر شرکت نیشکر هفت تپه و کارگران این شرکت را تشریح کرد.
انتخابات آمریکا چه نقشی در افزایش یا توقف قیمت مسکن در قم خواهد داشت؟!
نماد برتر- رئیس صنف مشاورین املاک قم بر این باور است که انتخابات آمریکا نقش مستقیمی در افزایش قیمت مسکن در قم ندارد.
کارگران ساختمانی در اولویت دریافت بیمه بیکاری
نماد برتر- یک فعال حوزه کار می گوید کارگران ساختمانی جزو کارگران روزمزد و آسیب دیده از کرونا هستند که باید در اولویت پوشش حمایتی قرار بگیرند و با توجه به آنکه لیست مشخصات آنها در اختیار تامین اجتماعی قرار دارد ضروری است تمهیدات و منابع لازم برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری آنها در ایام کرونا پیش بینی شود.
تبعیض در دورکاری نیروهای شرکتی قابل پذیرش نیست
نماد برتر- عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار هرگونه تبعیض در اجرای مقررات دورکاری ایام کرونا در خصوص نیروهای شرکتی را غیرقابل پذیرش دانست و گفت: کارکنان قراردادی و شرکتی در ادارات و سازمانها نباید در بخشنامه های مربوط به دورکاری ایام کرونا نادیده گرفته شوند و بین آنها و نیروهای رسمی تبعیض و تفاوت قایل شد.
اختصاص بودجه جداگانه برای کارگران فاقد بیمه بیکاری
نماد برتر- یک فعال حوزه کار پیش بینی ردیف بودجه جداگانه برای گروههای فاقد بیمه بیکاری را خواستار شد و بر لزوم توزیع هدفمند بسته های معیشتی و کمک خیرین به کارگران بیکار شده از کرونا با همکاری تشکل های کارگری تاکید کرد.
پیش‌بینی منابع برای کارگران فاقد بیمه بیکاری
نماد برتر- دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران گفت: برای آنکه کارگران بیکار شده از کرونا و کارگران فاقد بیمه بیکاری تحت پوشش بیمه قرار بگیرند باید منابع مورد نیاز در قالب طرح یا لایحه‌ای از سوی تامین اجتماعی پیشنهاد و به مجلس ارسال شود و وزارت کار از ظرفیت تشکلهای کارگری در شناسایی و معرفی کارگران فاقد بیمه استفاده کند.
یارانه ۱۲۰ هزار تومانی به چه کسانی می رسد؟
نماد برتر- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه منابع سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و کارفرمایان است و نباید صرف تامین منابع طرح یارانه کالاهای اساسی شود، گفت: کارگران، بازنشستگان و گروههای آسیب پذیر و نیازمند در این طرح باید به طور ویژه دیده شوند.