20:04 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کارگران ساختمانی

چرخ تولید مسکن نمی‌چرخد
پایگاه خبری راد: بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری حوزه مسکن از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود؛ این در حالی است که سازندگان با حداقل شش مانع برای فعالیت مواجه‌اند.
حل مشکل بیمه کارگران با پرداخت بدهی دولت
پایگاه خبری راد: عضو هیئت مدیره کانون عالی کارگری ایران عنوان کرد: اگر دولت بدهی‌اش به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند، تا ۵۰ سال آینده مشکلی در حوزه بیمه کارگران وجود ندارد.
احتمال عقب‌گرد سازندگان از مسکن امید
پایگاه خبری راد: برنامه تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط دولت با احتمال کناره‌گیری سازندگان و ناکارآمد تلقی کردن اعطای کارت اعتباری مصالح ساختمانی و انتقاد به بخشنامه ارجاع کار ممکن است دچار اختلال شود.
کاهش سن بازنشستگی کارگران ساختمانی
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی از ارسال استفساریه‌ای به مجلس خبر داد که بر اساس آن سن بازنشستگی کارگران ساختمانی از ۳۵ سال به ۳۰ سال کاهش یابد. به گفته وی تاخیر در بیمه کارگران ساختمانی ناشی از کسر منابع سازمان تامین اجتماعی است که باید بر اساس پیش‌بینی‌های قانونی جبران شود.
کارگران ساختمانی، سبد کالا دریافت می کنند
پایگاه خبری راد: کارگرانی که هنوز موفق به دریافت سبدکالا نشده‌اند، از طریق کدهای دستوری داده شده، مراحل ثبت‌نام خود برای دریافت بسته‌های حمایتی را دنبال کنند.
قابل توجه کارگرانی که سبد کالا نگرفتند
پایگاه خبری راد: در حالی که از شنبه ۲۹ دی ماه واریز ۲۰۰ هزار تومان بسته حمایت غذایی به حسابهای کارگران مشمول قانون کار آغاز شده، گزارش‌ها حاکی از آن است که این مبالغ به حساب‌های بخشی از کارگران واریز نشده و سامانه پیامکی #۴*۴* نیز که برای آگاهی از علت عدم دریافت بسته حمایتی اطلاع رسانی شده و قرار بود روز دوشنبه فعال شود، همچنان غیر فعال است.
کارگران هم بالاخره سبد کالا گرفتند
پایگاه خبری راد: طبق وعده‌های داده شده از امروز ۲۰۰ هزار تومان بسته حمایت غذایی به حساب کارگران مشمول قانون کاری که دریافتی زیر سه میلیون تومان داشته باشند، واریز می‌شود.
افزایش حق مسکن، پیشنهاد دولت
پایگاه خبری راد: نائب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از برگزاری نشست شورای عالی کار در هفته آینده خبر داد و گفت: در این نشست قطعا به مذاکرات جدی دستمزد کارگران ورود خواهیم کرد.
کارگران فصلی و ساختمانی هم سبدکالا می‌گیرند
پایگاه خبری راد: مهم‌ترین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری به توزیع سبدکالای کارگران ساختمانی و قالیبافان، امضای قرارداد ۲۲ میلیون یورویی در حوزه پوشاک، تشکیل اتاق‌های فکر بخش تعاون و اعلام درصد بیکاری فارغ التحصیلان اختصاص داشت.
دستمزد کارگران قبل از مذاکرات مزد ۹۸ ترمیم شود
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی خواستار تشکیل جلسه ترمیم مزد کارگران پیش از برگزاری جلسات دستمزد سال ۱۳۹۸ شد و از وزیر کار خواست که تصویب آیین‌نامه تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار در هیات وزیران را پیگیری کند.
بهره‌مندی نیمی از جمعیت ایران از بسته حمایتی دولت
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری نشست شورای عالی کار در هفته آینده خبر داد و گفت: نیمی از جمعیت ایران از بسته حمایتی دولت بهره‌مند می‌شوند و اطلاعات لازم برای توزیع بسته‌های حمایتی احصا شده که در اولین فرصت توزیع می‌شود.
 خواستار افزایش نظارت وزارت صنعت و سازمان تعزیرات بر قیمت‌ها
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که «متاسفانه هر روز شاهد افزایش قیمت کالاها هستیم،» ابراز عقیده کرد: اما از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی هیچگونه نظارتی نمی‌بینیم. به میزان مغازه‌های کشور قیمت‌های متفاوت داریم.
ثبت قراردادهای کارگران در ۳۲۰ دفتر پیشخوان
پایگاه خبری راد: معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعال شدن ۳۲۰ دفتر پیشخوان برای ثبت قراردادهای کارگران خبر داد و گفت: مذاکره برای فعال کردن تمام دفاتر پیشخوان در سطح تهران ادامه دارد.
"شنبه‌های موعود" کارگران کی می آید؟
پایگاه خبری راد: از آخرین زمان اعلام راه‌اندازی سامانه روابط کار و دعوت کارگران و کارفرمایان برای ثبت‌نام در دفاتر پیشخوان دولت هفته‌ها می‌گذرد. قرار بود هفته گذشته کارگران برای ثبت نام اولیه و دریافت کد رهگیری به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و اجرای آزمایشی این طرح از پایتخت ایران را رقم بزنند اما این رویداد که هفته‌هاست به "شنبه‌های موعود" موکول می‌شود، اتفاق نیفتاد تا رونمایی از سامانه روابط کار همچنان با تاخیرهای پی در پی همراه شود.
ارائه سبد غذای رایگان به دو دهک
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حفظ امنیت اجتماعی، حمل و نقل و مسکن به عنوان سه برنامه مهم دولت در دوران تحریم نام برد و گفت: حفظ معیشت مردم، مهمترین اولویت دولت در دوران تحریم است که در همین راستا می‌خواهیم به دو دهک به طور کامل سبد غذای رایگان بدهیم.