08:48 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

چاقی

تعیین تکلیف 13 هزار خودروی وارداتی دپو شده !
پایگاه خبری راد: وقتی با گمرکی‌ها صحبت می‌کنم از حضور مجددش در این مکان ابراز خوشحالی می‌کنند و می‌گویند حل مشکلاتمان به دست او ممکن است. همه‌شان معتقدند باوجدان است و برای مردم هر آنچه از دستش بربیاید دریغ نمی‌کند؛ علم این کار را به‌اندازه کافی دارد و اگر می‌گویند آقای دکتر قطعاً لایق است و دکتر بودن تنها عنوانی روی مدرکش نیست.
 صادرات در مقابل واردات کم آورده!
پایگاه خبری راد: طی ۹ ماهه سال جاری به میزان بیش از دو میلیون و ۵۸۷ هزارتن انواع کالا به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار از گمرکات مازندران شامل نوشهر ، امیرآباد و فریدونکنار واردشده که نشان از تراز تجاری منفی استان فقط در گمرکات دارد.
ایجاد زیرساخت های مناسب در حوزه ترانزیت منطقه آزاد انزلی
پایگاه خبری راد: مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تصریح کرد: طی سالهای اخیر زیرساخت‌های خوبی در حوزه ترانزیت و بندری در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است.
آغاز به کار سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ملی تغذیه
پایگاه خبری راد: سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ملی تغذیه امروز ۲۸ آذرماه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد.
اختلال در ساعت بدن با استفاده از تلفن همراه!
پایگاه خبری راد: تحقیقات اخیر نشان می‌دهند سلول‌های حساس به نوری که در چشم وجود دارند با قرار گرفتن در معرض نور، ساعت بدن را تغییر می‌دهند.
44 درصد از کودکان روزانه نوشیدنی های شیرین دریافت می کنند!
پایگاه خبری راد: نتایج یک تحقیق جهانی نشان می‌دهد که از بین هر ۱۰ کودک بیش از چهار نفر روزانه از نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی مصرف می‌کنند و یک سوم از مصرف روزانه میوه محروم هستند.
چرا رجیستری؟!
پایگاه خبری راد: ثبت دو شناسه‌ی IMEI و شماره‌ی گوشی افراد در سامانه‌ی همتا باعث می‌شود با ایجاد یک زوج کد از این دو شناسه، امکان تقلب در اجرای رجیستری وجود نداشته باشد.
 حفظ کاهش وزن کمک با رژیم غذایی مناسب
پایگاه خبری راد: متخصصان تغذیه و سلامت معتقدند که رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات به حفظ کاهش وزن افراد چاق کمک می‌کند.
چهار دروغ بزرگ علم به بشر
پایگاه خبری راد: آیا پیشرفت علم، دنیا را به جای بهتری تبدیل کرده است؟ شاید نتوانیم این پرسش را با قاطعیت پاسخ دهیم؛ اما امروز، در دوران اوج پیشرفت‌های علمی، یک چیز را با اطمینان می‌دانیم: علم بارها به انسان خیانت کرده است و این خیانت، در زمینه‌های مختلف اتفاق افتاده است. در این میان پزشکی و داروسازی، اقتصاد، اقلیم‌شناسی و صنایع غذایی از متهمان اصلی‌اند. موارد بسیاری از این خیانت‌ها وجود دارند که در این گزارش چند مورد از آنها آمده است.
اختلالات تیروئید زنان را بیشتر گرفتار می‌کند
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم ایران در افتتاحیه دوازدهمین کنگره بین‌المللی غدد درون ریز و متابولیسم با اشاره به اینکه اختلال عملکرد تیروئید در زنان شایع‌تر از مردان است، گفت: تشخیص کم کاری و پرکاری تیروئید با انجام آزمایش‌های خون، در مواردی با سونوگرافی و اسکن تیروئید انجام می‌شود.
راه‌اندازی ۸۳ مرکز خدمات جامع بیماران خاص با حضور وزیر بهداشت
پایگاه خبری راد: رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت با ارائه آمار از تجهیزات دیالیزی کشور و بیماران دیالیزی گفت: ۸۳ مرکز خدمات جامع بیماران خاص ۲۱ آبان‌ماه افتتاح می‌شود.
تلاش برای پوشش بیمه‌ای نوارهای قندی دیابتی‌های "نوع ۱"
پایگاه خبری راد: رئیس برنامه کنترل کشوری دیابت گفت: سال‌هاست جهت پوشش بیمه‌ای نوارهای قندی بیماران دیابت نوع یک، تلاش کرده‌ایم، اما این موضوع ملزم به شرط و شروطی بود و اکنون این امکان فراهم شده است.
برپایی «جشنواره غذا و شیرینی دیابتی»بمناسبت هفته دیابت
پایگاه خبری راد: مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: برنامه های هفته ملی دیابت با شعار «دیابت و خانواده» در قالب گفت و گو در شهر، جشنواره غذا، مسابقه های ورزشی- تفریحی و ایستگاه های آموزش، مشاوره و غربالگری ویژه شهروندان در محلات و مناطق شهر تهران برگزار می‌شود.
داروهای اساسی دیابت در کشور موجود است
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت ضمن تشریح اقدامات انجام شده در جهت کنترل، درمان و بازتوانی بیماری دیابت در کشور، گفت: داروهای اساسی دیابت به اندازه کافی موجود است و واحدهای درمانی دارای پزشکان متخصص دیابت نیز به تعداد کافی در همه سطوح کشور فراهم است.
تاثیر مصرف خشکبار بر کاهش وزن
پایگاه خبری راد: کارشناسان سلامت معتقدند مصرف مغزها می‌تواند به روند کاهش وزن کمک کند.