02:50 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پژوهش های مجلس

ادعای ارتباط رشد بورس با افزایش تورم رد شد / بازی جمع - صفر با یک مثال
نماد برتر- مرکز پژوهش های مجلس با ارائه گزارشی درباره تحولات پولی و بی ثباتی در قیمت کالاها، خدمات و دارایی ها در سال جاری اعلام کرد: رشد بورس با افزایش تورم ارتباطی ندارد.
تحلیل تورم سه ماهه بهار ۱۳۹۹
نماد برتر- مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به تحلیل تورم در سه ماهه بهار ۱۳۹۹ پرداخت.
از مالیات بر عایدی املاک چه خبر؟
نماد برتر- با وجود آنکه حدود ۷۷ درصد خرید و فروش ها در بازارمسکن ایران را معاملات سوداگرانه تشکیل می دهد، هنوز طرح مالیات بر عایدی سرمایه اندر خم یک کوچه قرار دارد و از کمیسیون اقتصادی مجلس فراتر نرفته است.
قالیباف: حکمرانی نفت و گاز باید بازنگری شود
نماد برتر- مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، جزئیات نهمین جلسه شورای هماهنگی هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها درباره حکمرانی نفت و گاز را تشریح کرد.
بررسی یک لایحه درباره بورس در پژوهشکده شورای نگهبان
نماد برتر- "لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم" در مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان بررسی شد.
میزان صادرات نفت در سال 98
نماد برتر- براساس آمارهای اعلام شده توسط مقامات ارشد دولتی، میزان صادرات نفت ایران در سال 98 حدود یک سوم رقم پیش بینی شده توسط دولت در قانون بودجه پارسال بوده است و پیش بینی می شود اتفاق مشابهی در سال جاری هم رخ دهد.
جزئیات هزینه شرکت‌های دولتی مشخص نیست
پایگاه خبری راد: مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به برخی ابهام‌ها و عدم شفافیت در بودجه ۱۳۹۸ اشاره کرد و در ادامه توضیح داد اصلاح این موارد می‌تواند به پاسخگویی بهتر دولت در قبال نمایندگان ملت و آحاد مردم کمک قابل توجهی کند.
 صادرات در مقابل واردات کم آورده!
پایگاه خبری راد: طی ۹ ماهه سال جاری به میزان بیش از دو میلیون و ۵۸۷ هزارتن انواع کالا به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار از گمرکات مازندران شامل نوشهر ، امیرآباد و فریدونکنار واردشده که نشان از تراز تجاری منفی استان فقط در گمرکات دارد.
مشخص نکردن شاخص های بومی توسعه پایدار در بخش معدن
پایگاه خبری راد: مرکز پژوهش های مجلس گزارشی از وضعیت توسعه پایدار در بخش معادن و صنایع معدنی و همچنین قوانین و مقررات محیط زیستی حاکم بر فعالیت‌های معدنی منتشر کرده که طبق آن شاخص‌های بومی توسعه پایدار برای بخش معدن که متناسب با مختصات اقلیمی، اقتصادی و اجتماعی کشور باشد، هنوز مشخص نشده است.
تهیه پیش نویس الزامی شدن «سواد» / کاهش آمار پوشش تحصیلی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به تهیه پیش نویس الزامی کردن آموزش و سواد گفت: یکی از مهمترین موانعی که از ابتدای انقلاب با آن روبرو بودیم عدم وجود تقاضای اجتماعی است و بیسوادان بسیار سخت داوطلب باسواد شدن هستند.
در کنار اشتغالزایی باید از "مشاغل موجود" هم صیانت کنیم
پایگاه خبری راد: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم صیانت از مشاغل موجود در کنار بحث اشتغالزایی تاکید کرد.
سامانه اتصال فارغ‌التحصیلان به بازار کار رونمایی می‌شود
پایگاه خبری راد: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به زودی در زمینه کارآفرینی و طرح کارورزی و به منظور اتصال فارغ التحصیلان به بازار کار از سامانه ای رونمایی خواهیم کرد.
 سازمان مالیاتی در راستای شفافیت فعالیت‌های اقتصادی عمل کند
پایگاه خبری راد: رییس مرکز پژوهش های مجلس با انتقاد از موضع گیری های مکرر اقتصادی مسوولان در شرایط فعلی این رویکرد را باعث بی اعتمادی مردم به سیستم بانکی دانست و گفت: سازمان امور مالیاتی به وظایف قانونی اش جهت شفافیت فعالیت‌های اقتصادی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی عمل کند.
حذف پنجمین مانع جدی کسب و کار با تصویب طرح اصلاح قانون چک
پایگاه خبری راد: در صورت تصویب طرح اصلاح قانون چک در صحن علنی مجلس، هم تعداد چک های برگشتی به عنوان پنجمین مانع جدی کسب و کار به شدت کاهش می یابد و هم امکان احقاق حقوق دریافت کنندگان این چک‌ها فراهم می‌شود.
لاریجانی: سیاست‌های ارزی کشور به‌زودی نهایی و اعلام می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ظرف روزهای آینده باید سیاست‌های جدید ارزی اعلام شود تا آن جا که اطلاع دارم کارها نهایی شده بنابراین باید ساختار اداره کشور براساس علم اقتصاد جلو برود نه اینکه سیاست‌های دستوری به کار گرفته شود.