15:06 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پژوهشکده پولی و بانکی

چند دقیقه به رویا برویم!
پایگاه خبری راد: در همایشی که جمعی از مدیران و مسئولان داخلی و خارجی گردهم آمده تا در رابطه با روابط بانکی و اقتصادی ایران و اروپا و ابعاد برجام بحث و بررسی‌هایی داشته باشند یک مسئول از وزارت امور خارجه ایران گفت: چند دقیقه همه به رویا برویم. تصور کنیم بعد از برجام همه به تعهدات خود پایبند بودند؛ این می‌توانست فضایی نوین را در منطقه و جهان ایجاد کند.
بانک‌ها موانعی بر سر راه کارآفرینان ایجاد می‌کنند
پایگاه خبری راد: رییس پژوهشکده پولی و بانکی با تأکید بر اینکه اقتصاد ایران از دیگر کشورها عقب‌مانده است، گفت: بانک‌ها برای کارآفرینان موانعی به وجود می‌آورند و مباحث مالی و مدیریتی دو مشکل اساسی برای کارآفرینان است.
آینده بازار ارز و نرخ سود بانکی
پایگاه خبری راد: مدیر امور پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی گفت: انتشار گواهی سپرده ریالی، ارزی و پیش فروش سکه سیاست کوتاه مدت برای مهار نرخ ارز است وگرنه در بلند مدت بانک مرکزی مهار نرخ سود سپرده را در دستور کار دارد و با توجه به منابع ارزی، پیش بینی می‌کنیم که در آینده در بازار ارز ثبات لازم ایجاد شود.
غائبان بزرگ گردهمایی بانکی
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصاد و دارایی و معاون ارزی بانک مرکزی غائبان بزرگ همایش بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت‌ها بودند.
روند رشد نقدینگی تورم زا نیست
پایگاه خبری راد: با توجه به افزایش قیمت نفت انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده بازارهای سفته بازی فروش کرده و قیمت ارز به ثبات برسد. همچنین درباره رشد حجم نقدینگی نیز باید بگویم که در سال جاری رشد حجم نقدینگی نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
فعالیت فین تک‌ها، قانونی یا غیرقانونی؟
یک کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک با تاکید بر اینکه نبود قانون بزرگترین ضعف در حوزه فین تک هاست، گفت: هنوز مشخص نیست نهاد ناظر بر فین تک ها کدام دستگاه است.
صفحه قبل | صفحه بعد