08:48 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پشت پرده

شناسایی بازیگران اصلی افزایش قیمتها در بازار
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر تداوم سیاست سهمیه‌بندی کالاهای اساسی گفت: بازیگران اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار مغازه‌داران و فروشندگان خرد نیستند بلکه آنهایی هستند که نرخ‌ها را در بازار تعیین و جابه جا می‌کنند و سازمان تعزیرات و بازرسی باید وارد عمل شوند و دستهایی را که بازار را آشفته و مردم را حریص خریدن می‌کنند، قطع کنند.
تصمیمات درست را در زمان‌های غلط می‌گیرند!
پایگاه خبری راد: در ماه‌های اخیر، نوسانات بازار ارز به طور ملموسی در بازار سرمایه تاثیرگذار بوده و هنوز هم هست. اما در مورد تصمیماتی که برای کنترل بازار ارز گرفته شده انتقاداتی مطرح می‌شود؛ به طوری که مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات معتقد است که مواقعی در اقتصاد ایران تصمیم‌های درست در زمان‌های غلط گرفته می‌شود که اثر آن تصمیم درست را از بین می‌برد.
رقیبی برای نفت ایران نیست
پایگاه خبری راد: در حالی که عربستان و امارات زیر پرچم آمریکا سعی در حذف ایران از بازار بین‌المللی نفت داشته‌اند، وزیر نفت کشورمان برای چندمین بار تاکید کرده است که هیچ کشوری نمی‌تواند جای نفت ایران را پر کند.
بدافزار جدید در کمین دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیا
پایگاه خبری راد: کارشناسان امنیتی به تازگی از انتشار یک بدافزار جدید خطرناک خبر داده اند که قادر است دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا (IoT ) را هک کند و هکرها به اطلاعات موجود در آن نفوذ پیدا کنند.
ارز دولتی که با پشتیبانی مافیا دود می‌شود
پایگاه خبری راد: مافیای قدرتمند در واردات دخانیات، دست‌های پشت پرده و اختصاص ارز دولتی برای واردات کاغذ سیگار و ارز نیمایی برای توتون، سه گزاره‌ای است که دولتی‌ها و مجلسی‌ها به حقیقت آن اعتراف کردند و حتی خواستار پیگیری و برخورد با عوامل آن شدند؛ اما چرا مسوولان قبل از بحرانی شدن شرایط و رسیدن سن مصرف سیگار و قلیان به ۱۳ سال راهی برای مقابله با آن پیدا نکردند و فقط به طرح مساله آن هم در تریبون‌های رسمی می‌پردازند؟
نظر آقای وزیر درباره جایگزینی نفت ایران
پایگاه خبری راد: طی ماه‌های اخیر تنور بحث امکان جایگزینی نفت ایران در بازار بین‌المللی داغ است؛ موضوعی که هدف نهایی ترامپ قرار گرفته و برای رسیدن به این موضوع نیز تیمی را تدارک دیده است اما به اعتقاد تحلیلگران، روشن شدن چراغ سبز برای آمریکا آنقدرها هم ساده به نظر نمی‌رسد.
نفت ایران قابل جایگزین شدن است؟
پایگاه خبری راد: پس از آنکه موضوع عدم تمدید مهلت ۱۸۰ روزه معافیت از تحریم خرید نفت ایران از سوی آمریکا مطرح شد، ابهاماتی درباره امکان یا نحوه جایگزینی نفت ایران در بازار جهانی به وجود آمد و به دنبال آن، تحلیل‌ها و گزارش‌های متعددی نیز در این باره منتشر شد.
تشکیل کمیسیون ویژه برای مقابله با رسوایی پولشویی اروپا
پایگاه خبری راد: بانک‌های بزرگ شمال اروپا یک مرکز ویژه مبارزه با پول‌شویی تشکیل خواهند داد.
برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، باید مطالبه‌گری عمومی شکل بگیرد
پایگاه خبری راد: سفیر مردمی اقتصاد مقاومتی گفت: باید مطالبه‌گری درست در کشور شکل بگیرد و با مفاسد اقتصادی برخورد شود. قطعاً مطالبه‌گری عمومی در ریشه‌کن شدن فساد بسیار تأثیرگذار است و باید این موضوع در کشور شکل بگیرد.
دردسرهای ناتمام لیر ترکیه
پایگاه خبری راد: با وجود اقدامات گسترده بانک مرکزی ترکیه برای حفظ ارزش لیر، پول ملی ترکیه در شرایط نامساعدی قرار دارد.
پشت پرده حملات سایبری به بانکها کیست؟
پایگاه خبری راد: نتایج جدیدترین تحقیقات صورت گرفته حاکی از آن است که حملات سایبری به بانک‌ها با حمایت دولت‌های مختلف در جهان رو به گسترش و افزایش خواهد رفت.
هنوز گزینه حمله سایبری به فیس‌بوک روی میز است
پایگاه خبری راد: برخی از تحلیلگران و کارشناسان بر این باورند که هنوز احتمال حمله سایبری در قطعی و اختلالات گسترده‌ای که هفته پیش در فیسبوک و اینستاگرام به وجود آمد، به قوت خود باقیست.
تاکید وزیر کار بر انتصاب جوانان در پست‌های حساس و مدیریتی
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انتصاب جوانان در پست‌های حساس و مدیریتی باید انجام شود.
عرضه نفت خام در بورس با قیمت پایه ۵۹ دلار و ۶۳ سنت
پایگاه خبری راد: بورس انرژی تا ساعاتی دیگر برای مرتبه ششم میزبان نفت خام با قیمت پایه ۵۹ دلار و ۶۳ سنت خواهد بود. عرضه‌ای که به گفته وزیر نفت قرار است هر هفته صورت بگیرد.
نفت خام هر هفته در بورس انرژی عرضه می‌شود
پایگاه خبری راد: وزارت نفت هر هفته نفت خام را در بورس انرژی عرضه می‌کند.