15:42 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پست بانک ایران

ارزهای دیجیتال بومی تا پایان تابستان به ثمر می‌رسند؟
پایگاه خبری راد: ارزهای مجازی دیجیتال در ماه‌های اخیر به لحاظ استفاده از فناوری‌های نوین مورد توجه مسوولان بانکی و ارتباطی کشور قرار گرفته‌اند؛ تا جایی که صحبت از ارائه نمونه‌ بومی این ارزها مطرح شد. هرچند بانک مرکزی هنوز موضع رسمی خود را در قبال نحوه مواجهه با ارزهای دیجیتالی مشخص نکرده اما پست‌بانک وظیفه‌ی راه‌اندازی این ارزهای بومی را برعهده گرفته و قرار است ضوابط استفاده از آن‌ها تا پایان شهریورماه مشخص شود.
صدور ۱۰۰ هزار یاراکارت و نصب ۲۵۰ خودپرداز روستایی
پایگاه خبری راد: در همایش مدیران پست بانک ایران، تفاهمنامه‌هایی بین وزارت ارتباطات و پست بانک برای صدور ۱۰۰ هزار یارا کارت و نصب ۲۵۰ خودپرداز روستایی به امضا رسید.
رابطه ارز دیجیتال بومی با جایگاه ایران در لیست FATF
پایگاه خبری راد: ارزهای مجازی از آن دسته مقولاتی هستند که به دلیل ناشناس ماندن هویت افراد در آن می‌توانند به بستری برای فعالیت های مرتبط با پول شویی تبدیل شوند؛ اتفاقی که در تضاد با مفاد دستورالعمل اجرایی اتحادیه FATF است. از سوی دیگر مطرح شدن ارز مجازی بومی در ایران در این شرایط قضیه ای است که کارشناسان آن را قابل کنترل می دانند.
مدل آزمایشی ارز دیجیتال ملی آماده شد
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پیکره آینده دنیا بر اساس تکنولوژی بلاک چین است، معتقد است که در برابر ارز دیجیتال برگشت به عقب معنی ندارد و به همین دلیل باید آن را پیگیری کنیم تا به نتیجه برسیم.
یاراکارت اعتباری روستاییان توزیع شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل پست بانک ایران گفت: یاراکارت اعتباری روستاییان تا سقف پنج میلیون تومان در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.
کدام سازمانها پاسخگو هستند؟
پایگاه خبری راد: در کشورهای نفت‌خیز به دلیل وجود درآمدهای بالای ارزی، اندازه دستگاه دولت بسیار بزرگتر از حد ضروری آن می شود. چنین فضایی مستعد بروز انواع رانت‌های اطلاعاتی و مالی پنهان است و بهترین اقدام دولتها در چنین شرایطی می‌تواند ایجاد فضای باز اطلاعاتی در دستگاه های زیرنظر خود باشد.
مقام بانکی: پست بانک خلاء حضور بانک ها در روستاها را جبران کرد
پایگاه خبری راد: عضو هیات مدیره پست بانک ایران با اشاره به خلایی که در مورد حضور بانک ها در روستاها وجود داشت، گفت: پست بانک در راستای محرومیت زدایی این خلاء را پرکرد.
صفحه قبل | صفحه بعد