23:49 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پروژه های عمرانی

۴۰ درصد صادرات کشور از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام می شود
نماد برتر- مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، یازدهم شهریور در سفر به کیش از روند پیشرفت پروژه های عمرانی و زیر بنایی کیش بازدید به عمل آورده و دو طرح مرکزی ویژه برای بیماران کرونایی و همچنین پارلمان زنان کیش را افتتاح کرد.
تاکید وزیر راه بر قانونی‌نبودن پروازهای چارتری
پایگاه خبری راد: سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت که در جلسه این فراکسیون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد که پرواز چارتر خلاف قانون است لذا با اینگونه برنامه ریزی پروازهای چارتری برخورد می‌کنیم، باید چارتر بسته شود، مگر برای کسی که مسافر خاص خود را داشته باشد.
تقویت همکاری‌های اقتصادی و سیاسی میان ایران و روسیه
پایگاه خبری راد: در دیدار با رئیس کمیسیون امنیت ملی دومای روسیه، رئیس مجلس شورای اسلامی بر تقویت همکاری های اقتصادی و سیاسی میان ایران و روسیه تاکید کرد.
منطقه آزادی ،بازوی کمکی اقتصاد کشور !
پایگاه خبری راد: صادرات و جذب گردشگر راه برون‌رفت از چالشهای اقتصادی مناطق آزاد است.
آذربایجان غربی قطب نخست طلا ! + تصاویر
پایگاه خبری راد: قائم مقام رئیس در امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی قطب نخست طلا با داشتن بیش از 50 درصد کل ذخیره طلای شناسایی شده در کشور است.
صنایع آذربایجان غربی تا لب دریا می‌روند اما تشنه برمی‌گردند!
پایگاه خبری راد: استاندار آذربایجان غربی گفت: تخصیص نیافتن آب به صنایع مشکل اصلی توسعه استان است.
افزایش ایمنی، ساماندهی مسکن، توسعه اقتصاد سبز
پایگاه خبری راد: محمد اسلامی گزینه پیشنهادی حسن روحانی به مجلس شورای اسلامی در برنامه خود با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی متولی نظام گسترده حمل و نقل است آورده است: به منظوررفع کسری‌های موجود باید به روزرسانی زیرساخت‌ها را مد نظر قرار داد و در این مسیر ظرفیت سازی و برطرف‌سازی نیازهای کشور در این حوزه‌ها را جدی گرفت.
جزئیات دیدار رؤسای کل بانک مرکزی ایران و روسیه
پایگاه خبری راد: در دیدار بین رؤسای کل بانک مرکزی ایران و روسیه، طرفین درباره توسعه روابط بانکی در بخش‌های مختلف مذاکره کردند.
نوسازی 1 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی روستایی طی 10 سال گذشته
پایگاه خبری راد: ‌معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از سال 88 تاکنون 1 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور نوسازی شد.
رشد ۹۶ میلیون دلاری صادرات به عراق و افغانستان
پایگاه خبری راد: رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: با توجه به معافیت صادرکنندگان به عراق و افغانستان از عرضه ارز حاصل از صادرات در سامانه (نیما) در اردیبهشت‌ماه شاهد رشد ۹۶ میلیون دلاری صادرات به این دو کشور بودیم حال این‌که مقصد واقعی این محصولات عراق یا افغانستان نبود.
 نخبه‌های دانشگاهی بیکار هستند
پایگاه خبری راد: سرپرست استانداری کرمان با اشاره به نیمه فعال و راکد بودن بنگاه های اقتصادی در کشور و استان کرمان عنوان کرد: ما از لحاظ اشتغال وضعیت مناسبی نداریم و متاسفانه تحصیل‌کرده‌های ما بیکار هستند.
 التهاب بازار ارز کاسته شد
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون و برنامه و بودجه گفت: در چند روز گذشته شاهد کاهش نرخ برابری دلار بودیم و از التهابی که در بازار ارز بود کاسته شد.
پروژه های عمرانی شهر در برزخ بی‌پولی
بحث پروژه‌های نیمه تمام شهرداری تهران و نبود اعتبار کافی برای اتمام آنها به داستان غم‌انگیز این روزهای تهران بدل شده است، همه ما در مسیر ترددمان در شهر حتما با کارگاه‌های عمرانی و یا سازه‌های نیمه‌کاری بزرگ روبرو شده‌ایم که مدت‌هاست وضعیت‌شان بدون کوچکترین تغییری ثابت مانده و حتی رها شده‌اند.
بررسی وزن ترامپ در بازار مسکن ایران
پایگاه خبری راد: بررسی تحولات بازار مسکن نشان می‌دهد اثر نوسانات بازارهای رقیب همچون سکه و ارز، فشار تقاضا و تغییرات قیمتی در نهاده‌های ساختمانی مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر قیمت مسکن است و خروج ترامپ از توافق هسته‌یی تاثیری در این بازار نخواهد داشت.
ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها بزرگترین چالش بازار سرمایه
پایگاه خبری راد: در حالی که هنوز روش ارزش‌گذاری مشخص و قابل استنادی برای استارتاپ‌ها و عرضه آنها در بورس یا فرابورس وجود ندارد تعدادی از استارتاپ‌ها مدعی هستند ارزش میلیارد دلاری دارند و می‌گویند سرمایه گذار خارجی قسمتی از سهامشان را با چنین ارقامی خریده است. آن‌ها می خواهند با چنین ارزش‌هایی وارد بازار سرمایه شوند، اما عده‌ای معتقدند این ارزشگذاری‌ها نادرست است و آن‌ها سرمایه خارجی جذب نکرده‌اند.