23:48 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پروانه کار

وجود 50 هزار بدون شناسنامه در زاهدان!
پایگاه خبری راد: رئیس شورای شهر زاهدان گفت: وجود 50 هزار حاشیه نشین بدون شناسنامه در شهر زاهدان از معضلات اجتماعی قابل توجه این شهر است.
پزشکان عمومی نمی‌توانند از لیزر استفاده کنند/ ممنوعیت استفاده پزشکان متخصص از لیزر ابطال شد
پایگاه خبری راد: هیات عمومی دیوان عدالت اداری در رایی ضمن تاکید بر اینکه پزشکان عمومی نمی‌توانند لیزر درمانی انجام دهند، اطلاق بخشی از یک دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی بر ممنوعیت استفاده پزشکان متخصص از دستگاه لیزر را ابطال کرد.
بخشنامه تامین ارز مصارف خدماتی ابلاغ شد + جزئیات
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی موارد ۴۵ گانه تأمین ارز بابت مصارف ارزی خدماتی را ابلاغ کرد.
فعالیت رسمی صرافی‌ها در بازار شروع شد+ ۲۳ بخش فروش ارز
پایگاه خبری راد: با ابلاغ دستورالعمل فعالیت صرافی‌ها در بازار آزاد، از امروز به طور رسمی شروع معاملات خود را آغاز کردند.
لزوم تعیین تکلیف سریع گود برج میلاد/ عمر مفید مقاوم‌سازی گود تمام شده است
پایگاه خبری راد: مدیرکلی معماری و ساختمان شهرداری تهران با بیان اینکه عمر مفید مقاوم سازی گود به اتمام رسیده است، بر لزوم تعیین تکلیف هرچه سریعتر این گود تاکید کرد.
اعلام اسامی ۱۲ کالای غیر استاندارد
پایگاه خبری راد: مدیرکل اداره استاندارد تهران با اشاره به بررسی پرونده‌ واحدهای تولیدی پایتخت، از ابطال پروانه استاندارد ۱۲ قلم کالا و صدور پروانه برای ۲۸ فرآورده طی ماه گذشته خبر داد.
دستگیری 16 اتباع غیرمجاز شاغل در استان زنجان
پایگاه خبری راد: مدیر روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: با تلاش بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان و با تقویت بازرسی‌ها در سال‌جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، شناسایی اتباع غیرمجاز در سطح استان افزایش داشته است.
ابطال پروانه استاندارد هشت فرآورده غذایی+ اسامی
پایگاه خبری راد: مدیرکل استاندارد استان تهران از ابطال پروانه استاندارد هشت فرآورده در ماه گذشته در استان تهران خبر داد.
اتباع بیگانه فضای کار جوانان را اشغال کرده‌اند
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری معتقد است ساماندهی اتباع بیگانه در کشور به عزم ملی و هماهنگی همه دستگاههای مسئول نیاز دارد. او می‌گوید وزارت کار باید از ظرفیت همه تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی کارگری برای انجام بازرسی کار استفاده کند.
لایحه‌ای برای جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع بیگانه
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری ابراز امیدواری کرد که وزارت کشور با همکاری مجلس و وزارتخانه‌های کار و امور خارجه، لایحه ساماندهی اتباع بیگانه را هرچه سریع‌تر نهایی و تصویب کند تا جلوی ورود غیرقانونی اتباع بیگانه گرفته شود.
اتباع بیگانه هم مشمول قانون کار شوند
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری با طرح این پرسش که چرا وقتی توان پذیرش اتباع بیگانه و مهاجرین را نداریم، اجازه ورود آن‌ها به کشور را می‌دهیم؟ پیشنهاد کرد که اتباع بیگانه هم مشمول بیمه و قانون کار شوند تا دیگر هیچ کارفرمای متخلفی به فکر سوءاستفاده از مهاجران و نابودی امنیت شغلی کارگر ایرانی نیفتد.
امنیت شغلی کارگران ایرانی را فدای اتباع بیگانه نکنیم
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار معتقد است صرفنظر از مسایل انسانی، افزایش حضور اتباع بیگانه در کشور تبعات اجتماعی زیانباری به دنبال دارد. او می‌گوید حضور مهاجرین و اشغال فرصت‌های شغلی توسط آن‌ها نباید امنیت شغلی کارگران ایرانی را به خطر بیندازد.
سنگین‌تر شدن جریمه به‌کارگیری اتباع غیرمجاز
پایگاه خبری راد: رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با هشدار نسبت به پیامدهای ورود مهاجران غیرقانونی،‌ گرفتن وجه از اتباع خارجی غیرمجاز و صدور کارت اشتغال برای آن‌ها را اشتباه محض دانست و گفت: مجازات و جریمه به کارگیری اتباع غیرمجاز باید سنگین‌تر شود.
چرا اتباع بیگانه باید ساماندهی شوند؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار دلیل عدم ساماندهی اتباع بیگانه در کشور را جدی نبودن و ناهماهنگی میان دستگاه‌های مسئول در این زمینه دانست.
اداره کارواش‌ها هم به دست اتباع بیگانه افتاد!
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری تاکید دارد که صدور بخشنامه و دستورالعمل مانع اشتغال اتباع بیگانه نمی‌شود. او می‌گوید اگر ورود مهاجرین و اتباع بیگانه به طور جدی ساماندهی نشود، زمانی می‌رسد که اتباع بیگانه به کارفرمای نیروهای کار ایرانی تبدیل خواهند شد.