12:51 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پردازنده

همکاری غول‌های آمریکایی و چینی برای توسعه 5G
پایگاه خبری راد: دو شرکت کوالکام و تنسنت به‌تازگی اعلام کرده‌اند که قصد دارند با همکاری یکدیگر به توسعه چیپست و دستگاه های مجهز به فناوری شبکه 5G بپردازند.
کدام شرکت نخستین تراشه مجهز به 5G را معرفی می‌کند؟
پایگاه خبری راد: رسانه‌های کره‌ای مدعی شده اند که سامسونگ احتمالاً نخستین تراشه مجهز به شبکه 5G در جهان را روانه بازار خواهد کرد.
کاربران گوشی‌های هواوی از واتس‌اپ و اینستاگرام محروم می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: برخی کارشناسان معتقدند با توجه به تداوم تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، از این پس گوشی‌های هوشمند این برند چینی اپلیکیشن‌های فیس بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ را به صورت پیش‌فرض نخواهند داشت.
پردازنده‌های AMD در برابر حملات سایبری امن هستند
پایگاه خبری راد: بعد از آنکه کارشناسان باری دیگر آسیب‌پذیری‌های جدیدی در پردازنده‌های اینتل پیدا کردند، این بار شرکت AMD به عنوان یکی از بزرگترین رقبای این شرکت آمریکایی اعلام کرده که محصولاتش در برابر حملات سایبری هکرها ایمن هستند.
سامسونگ هم به عرضه ارز دیجیتال اختصاصی روی آورد؟
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد پس از عرضه کیف پول مجازی در جدیدترین گوشی پرچمدار خود، اقدام به توسعه شبکه بلاک‌چین و ارزرمز اختصاصی برای خود کند.
سامسونگ دو گوشی میان‌رده جدید معرفی کرد
پایگاه خبری راد: سامسونگ به تازگی دو گوشی میان رده جدید از سری گلکسی A را معرفی کرده است که برخی از قابلیت‌های گوشی‌های پرچمدار را نیز دارا هستند.
گوشی‌های مجهز به دوربین 100 مگاپیکسلی در راهند!
پایگاه خبری راد: کوالکام به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در جهان به تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد گوشی‌های هوشمندی با دوربین ۶۴ و ۱۰۰ مگاپیکسلی تولید کند.
آرای مردمی را چه کسی جابه‌جا کرد؟
پایگاه خبری راد: بعد از ماه‌ها و با وجود گذشت حدود دو ماه از عمر مصوبه دولت در زمینه ترخیص خودروهای وارداتی خاک خورده در گمرکات، ۲۰۰ دستگاه از این خودروها ترخیص شد.
یک گوشی هوشمند مجهز به شبکه 5G دیگر هم معرفی شد
پایگاه خبری راد: شرکت زدتی‌ای (ZTE) در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ بارسلون، نخستین گوشی پرچمدار مجهز به اینترنت ۵G خود را تحت عنوان Axon۱۰ Pro معرفی و رونمایی کرد.
اپل مستقل می‌شود!
پایگاه خبری راد: این طور که به نظر می‌رسد اپل فرایند طراحی تراشه‌های مودم اختصاصی خود را آغاز کرده است.
اپل بدون تراشه‌های کوالکام نمی‌تواند گوشی بسازد!
پایگاه خبری راد: شرکت تراشه سازی کوالکام بعد از تشدید تنش و درگیری با اپل، به تازگی مدعی شده است که اپل بدون همکاری این شرکت قادر نخواهد بود حتی یک گوشی آیفون تولید کند.
 جدیدترین محصولات گیمینگ در خاورمیانه به نمایش گذاشته می شود
پایگاه خبری راد: شرکت ایسوس آخرین دستاوردهای خود در حوزه بازی‌های رایانه‌ای را در شهر دبی کشور امارات متحده عربی، به نمایش گذاشت.
اپل از بزرگترین تامین‌کننده تراشه‌های آیفون شاکی است
پایگاه خبری راد: اپل به تازگی ادعا کرده‌است که کوالکام علاوه بر خودداری از فروش تراشه‌های مودم موردنیاز این شرکت، هیچ همکاری مثبتی نیز با اپل برای تامین قطعات گوشی‌های آیفون نداشته است.
گرفتار آنتی‌ویروس‌های ویروسی نشوید!
پایگاه خبری راد: بدافزارها و برنامه‌های مخرب در حالی ممکن است در هر یک از اپلیکیشن‌های منتشره حضور داشته باشند که آنتی‌ویروس‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و به همین دلیل لازم است کاربران آنتی‌ویروس را از شرکت‌های معتبر دریافت کنند.
معرفی دو تلویزیون‌ ۸K و ۴K جدید توسط سونی
پایگاه خبری راد: شرکت سونی در جریان نمایشگاه CES۲۰۱۹ لاس وگاس از دو تلویزیون جدید با فناوری ۸K و ۴K به ترتیب با پنل های ال‌سی‌دی و اولد رونمایی کرد.