01:42 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پدرام سلطانی

استارت‌آپ‌ها به کمک کشاورزی می‌روند
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتاق بازرگانی با تاکید بر ضرورت حضور استارت‌اپ‌ها در صنایع مختلف از جمله کشاورزی گفت: استارت‌آپ‌ها می‌توانند ظرفیت‌های خود را اعم از بازار دسترسی، تجارب، دانش و بینش حرفه‌ای خود وارد اکوسیستم استارت‌آپی کنند و درصد مناسبی از بودجه بنگاه‌ها باید به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر اختصاص یابد.
واریز ۱۸۰۰ تومان از هر دلار دولتی در جیب عده‌ای خاص!
پایگاه خبری راد: نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران معتقد است که با وجود این‌که کالاهای اساسی مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی شده‌اند، اما با نرخ ۶۰۰۰ تومانی در بازار عرضه شده که نشان می‌دهد این مابه‌التفاوت ۱۸۰۰ تومانی به جیب عده‌ای خاص واریز می‌شود.
اعتبار ۸۰ میلیارد دلاری اروپا برای شرکت‌های ایرانی
پایگاه خبری راد: نایب رییس اتاق بازرگانی ایران از اختصاص ۸۰ میلیارد دلار اعتبار از سوی اتحادیه اروپا برای تسهیل در روابط تجاری بین شرکت‌های کوچک و متوسط ایران و اروپا خبر داد.
چرا با وجود دلار ۴۲۰۰ تومانی، قیمت‌ها بالا می‌رود؟
پایگاه خبری راد: نایب رییس اتاق بازرگانی ایران معتقد است که فاصله زیاد نرخ ارز دولتی و آزاد در بازار عامل افزایش قیمت کالاها و خدمات است. به گفته وی اختصاص یارانه نقدی برای اقشار آسیب پذیر می‌تواند بسیاری از این مشکلات را حل کند.
نخریدن خودرو باعث کاهش قیمت می‌شود
پایگاه خبری راد: نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: راه‌اندازی کمپین نخریدن کالاهایی که مشمول افزایش قیمت شده‌اند، باعث ارزانی در همه آنها نمی‌شود، بلکه در کالاهای غیرضروری و خودرو در یک بازه زمانی کوتاه تاثیرگذار است و باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود اما طلا و ارز اینگونه نیست.
هنوز لیست کالاها و نرخ دلار برای واردات اعلام نشده است
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران ضمن اعلام اینکه هنوز لیست کالاهای اولویت‌بندی شده برای تخصیص ارز اعلام نشده است، گفت: در شرایط فعلی اولویت‌بندی برای واردات کالا و تعیین نرخ‌های مختلف برای واردات آن‌ها بهتر از تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات همه کالاها و خدمات به طور یکسان است.
آخرین خبرها از تعامل شرکت‌های خارجی با ایران
پایگاه خبری راد: نایب رییس اتاق بازرگانی ایران آخرین وضعیت تعامل شرکت‌های خارجی با ایران را تشریح کرد و گفت: ما به عنوان سربازان بخش خصوصی امید داریم گره فعلی با مذاکره و دیپلماسی مقتدر وزارت امور خارجه باز شود.
اختیارات دولت در حوزه تنظیم مقررات محدود است
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در حوزه قانون‌گذاری و تعریف موضوع قانون و دستورات اجرایی دولت هم متاسفانه ایراداتی وجود دارد، یعنی اختیارات دولت در حوزه تنظیم مقررات محدودتر است.
اختیارات دولت در حوزه تنظیم مقررات محدود است
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در حوزه قانون‌گذاری و تعریف موضوع قانون و دستورات اجرایی دولت هم متاسفانه ایراداتی وجود دارد، یعنی اختیارات دولت در حوزه تنظیم مقررات محدودتر است.
خطای بانک مرکزی به افزایش نرخ دلار دامن زد
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به اینکه چرا مردم به خرید بیشتر دلار و طلا روی آورده‌اند،‌ گفت: سیاست‌های اشتباه بانک مرکزی از جمله تزریق اسکناس دلار به صرافی‌ها با نرخ پایین‌تر باعث شد که ارز و طلا از چرخه اقتصادی خارج شود و به خانه‌ها برود؛ عملا یعنی دلار را دور ریخته‌ایم که به ضرر اقتصاد ایران و به نفع خزانه‌داری آمریکاست.
افت صادرات در نیمه اول امسال/ شیوه انتخاب "صادرکنندگان نمونه" اشتباه است
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران از افت وزنی و ارزشی صادرات در شش ماه اول امسال خبر داد و تصریح کرد که نقشه راهی برای توسعه صادرات وجود ندارد و صرفا یک سلسه اقدامات موردی و مقطعی برای صادرات انجام می‌شود.
صفحه قبل | صفحه بعد