00:54 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وضعیت اقتصادی

گرانی مسکن؛ حباب است!
نماد برتر - یک کارشناس بازار مسکن معتقد است که اگر هزینه های زمین، ساخت و حتی سود متعارف را از قیمتهای فروش مسکن بیرون بیاوریم نرخهای فعلی در مناطق مختلف تهران دست کم بین ۱۵ تا ۲۰ درصد حباب دارد که به جیب سوداگران می رود.
اعتراض انجمن ذغال سنگ نسبت به افزایش ۲۰ برابری حقوق دولتی معادن !!
نماد برتر- انجمن ذغال سنگ در واکنش به افزایش ۲۰ برابری حقوق دولتی معادن با ارسال نامه ای به وزیر صنعت مراتب اعتراض را اعلام کرد.
زیان سهامداران تا ۴ ماه آینده جبران می شود / عوامل فراز و فرود شاخص
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به دو عامل صعود شاخص در سه سال اخیر و علت روند نزولی گفت: به احتمال زیاد سهامداران حدود چهار ماه آینده بخشی از ضرر را جبران کنند.
انتقاد عضو شورای عالی بورس از عدم پند از رویدادها و نیاز مبرم بازار
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس با اشاره به تبعات وعده کاهش قیمت ارز و انتقاد از پند نگرفتن از رویدادهای اقتصادی گفت: تنها راه نجات اقتصاد، رونق مجدد بورس در جهت جذب نقدینگی و کمک به تولید است.
بورس در دام تصمیمات سیاسی
نماد برتر- بورس ایران پس از روی کار آمدن دولت یازدهم می‌رفت تا جایگاه واقعی خود که همانا تاثیرگذاری بیشتر در اقتصاد و تولید ایران بود را به دست آورد.
افزایش جهانی قیمت دلار
نماد برتر- در حالی که آمریکا در حال آماده شدن برای انتقال نه چندان آرام قدرت بین جمهوری خواهان و دموکرات ها است؛ امروز قیمت جهانی دلار افزایش پیدا کرد.
خط شکنی نسل جدید فناوری های نوظهور در بازار پول و سرمایه
نماد برتر- رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: در شرایط تحریم ها و جنگ اقتصادی استفاده از فناوری جدید نظام مالی همانند فین تک ها در بازار پول و سرمایه می تواند به عنوان خط شکن عمل کند.
همه راه‌های سرمایه‌گذاری به بورس ختم می‌شوند
نماد برتر- فردین آقابزرگی: بازدهی بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی و جایگاه جدید آن در اقتصاد ملی را از مهمترین مزیت های این بازار در شرایط فعلی است و همه راه‌های سرمایه‌گذاری به بورس ختم می‌شوند .
حمایت وزیر صنعت از جذب نقدینگی ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومانی در بورس
نماد برتر- وزیر صنعت گفت: نقدینگی بیش از ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومانی باید از طریق روش‌هایی مانند بورس به سمت تولید حرکت کند و بازار سرمایه فرصت مناسبی برای تامین مالی شرکت‌های بزرگ است.
طلای جهانی صعودی شد
نماد برتر- قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ که خوش بینی به تولید واکسن را تحت الشعاع قرار داد، صعود کرد.
کسری بودجه، بیماری مزمن اقتصاد است
نماد برتر- پیش بینی می‌شود با توجه به شرایط پیچیده سیاسی و اقتصادی و وجود پاندومی‌کرونا، وضعیت اقتصادی سال 1398 در سال‌های 1399 و 1400 نیز تکرار شود.
اثر مثبت و منفی چند رویداد اخیر و اوضاع غیرقابل پیش‌بینی بورس
نماد برتر- کارشناسان و فعالان بازارسرمایه در واکنش به اتفاقات اخیر بورس همچون واریز هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به حساب صندوق تثبیت و .. دغدغه‌های را سهامداران اعلام کردند .
برنامه جدید مجلس برای جلوگیری از ادامه گرانی ها با طرح ۲ فوریتی + متن
نماد برتر- عضو هیأت رئیسه مجلس از برنامه جدید برای جلوگیری از ادامه گرانی ها با طرح ۲ فوریتی و الزام دولت به تثبیت قیمت‌ها و کنترل تورم خبر داد .
وعده رئیس جمهور به بهبود اوضاع اقتصادی با تکیه بر بودجه سال آینده
نماد برتر- رئیس جمهور گفت: با عنایت به اهداف لایحه بودجه سال آینده ، وضعیت اقتصادی رو به بهبودی و رونق قرار خواهد گرفت .
اعتماد خدشه دار شده مردم به بورس ترمیم شود
نماد برتر- نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس خواستار اتخاذ سیاست هایی برای جلوگیری از ریزش بازار سرمایه و فقیر شدن قشر متوسط جامعه شد.