21:35 | پنجشنبه 14 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وضعیت

کاهش قیمت نفت در پی سیگنال‌های مثبت از مذاکرات صلح روسیه و اوکراین
نماد برتر- پس از آنکه روسیه مذاکرات صلح با اوکراین را سازنده خواند و قرنطینه‌های جدید چین برای مهار شیوع ویروس کرونا به تقاضای سوخت ضربه زد، قیمت نفت روز سه‌شنبه کاهش یافت و ضررهای روز گذشته را افزایش داد.
نرخ‌های "پتروشیمی" به کدام سمت می‌رود
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به سیاست‌هایی که در جا‌های مختلف است قیمت نفت می‌تواند اندکی کاهش پیدا کند، اما به اندازه کاهش قیمت در سال ۹۳، ۹۴ نخواهد شد.
آینده "بورس ۱۴۰۱" در دستان برجام و بودجه
نماد برتر- بازار در سال جدید از دو عامل تأثیر می‌پذیرد که یکی از آن‌ها شرایط و نتایج مذاکرات بوده و بعدی نحوه تصویب بودجه خواهد بود.
پتانسیل‌های طلایی بورس برای رشد شرکت‌های دانش بنیان
نماد برتر- عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال ۱۴۰۱، گفت: رشد اقتصادی بدون دخالت دولت برای برطرف کردن موانع رشد در بسیاری از کشورهای درحال توسعه ممکن نیست.
شاخص‌کل "بورس" با سرعت ۲۳ هزارتایی آغاز کرد/ خودرویی‌ها به وقت عرضه
گروه خودرو با عرضه‌های جدی روبرو شد و اگرچه برخی سهام کلیدی آن توانستند صف خرید خود را حفظ کنند، اما تعدادی از سهام آن حتی در مقادیر منفی مبادله شدند و البته خودرویی‌ها امروز حجم پول حقیقی بالایی را به نیش کشیدند.
در حوزه نظارت سامانه‌های جدید نظارتی ایجاد می کنیم
نماد برتر- مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: مهمترین بخش توسعه شرکت نیز به حوزه منابع انسانی باز می‌گردد که می‌توانیم کارشناسان متخصص بیشتری را در اختیار داشته باشیم تا از این طریق درحوزه زیرساخت‌ها به‌گونه قدرتمندتری عمل کنیم.
درس بزرگ سال ۱۴۰۰ برای سهامداران
نماد برتر- معتقدم سال ۱۴۰۱ بازار سرمایه شرایط و ظرفیت های بهتری برای سرمایه‌گذاری خواهد داشت. چون قیمت بسیاری از سهم ها در یک سال گذشته، اصلاح خوبی داشته و نسبت های P بر E سهام به حد معقولی رسیده و به نظر می‌رسد اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد، بازار سرمایه امسال بازدهی بهتری برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.
رشد مجدد نرخ سنگ آهن و ورود به کانال ۱۵۰ دلار
نماد برتر- شاخص جهانی نرخ سنگ آهن ۶۲ درصد همزمان با بهبود وضع تقاضا، افزایشی شده و در آخرین ارزیابی‌ها با رشد ۱ دلاری ۱۵۰،۵۹ دلار قیمت خورده است.
ایستگاه پایانی
نوسان‌گیرانی که پس از سیزده بدر مجددا به بازار خواهند آمد تا آن زمان بیکار نخواهند نشست و منتظر نقطه‌ای برای ورود در هفته ابتدایی بازارسرمایه در سال ۱۴۰۱ هستند.
"مقاومت" رمز امروز بازار سرمایه
نماد برتر- به سهامداران توصیه می‌شود هیچ گاه براساس داده‌های کانال‌های بورسی که اعتبار آن‌ها تنها براساس ممبر غیرواقعی است گام بر ندارند چه برسد به آنکه تحت تاثیر کانال‌های برجام و دلاری بخواهند اقدام به سوار یا پیاده شدن از سهم کنند.
تحقق رشد ۸ درصدی در اقتصاد از مسیر تکمیل زیرساخت‌ها و افزایش بهره‌وری
نماد برتر- رشد تولید ناخالص ملی و بهبود وضعیت زیرساخت‌ها، بهره‌وری بیشتر و رشد ۶ تا ۸ درصدی اقتصادی را ممکن می‌سازد.
رکورد شکنی در بازارهای جهانی فولاد
نماد برتر- گزارش عملکرد بازارهای جهانی فولاد در هفته گذشته منتشر شد.
افزایش حجم و ارزش معاملات بورس تهران
نماد برتر- در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش کل معاملات و همچنین حجم کل معاملات در هفته منتهی به ۱۸ اسفند، نسبت به هفته منتهی به ۱۱ اسفند ماه افزایشی شد؛ همچنین، شاخص کل بورس نیز افزایش ۵.۲۴ درصدی را به ثبت رساند.
بازگشت «وزمین» به مدار سبز
نماد برتر - پس از اصلاحی اندک در شاخص نماد «وزمین»؛ نمودارها از بازگشت به موقع این سهم به مدار صعودی خبر می دهند.
 دولت بی‌پول در بورس، خطرناک و غیرقابل اعتماد
نماد برتر- مردم بدلیل وضعیت نامشخص در ریسک‌هایی که در تصمیمات ضد بورسی وجود دارد به بازار اعتماد نمی‌کنند، چرا که دولت بی پول خطرناک بوده و قابل اطمینان نیست.