05:42 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی

تولیدکنندگان نفت آماده اقدام باشند
نماد برتر- گروه اوپک پلاس در جدیدترین نشانه از آماده شدن برای به تاخیر انداختن برنامه افزایش تولید، از کشورهای تولیدکننده نفت عضو این گروه خواست در نشست آتی وزیران برای اقدام آماده باشند.
تاثیر واکسن کووید ۱۹ روی سیاست تولید اوپک پلاس
نماد برتر- بازارهای نفت ممکن است از چشم انداز واکسن ویروس کرونا به شوق آمده باشند اما اوپک پلاس نمی تواند چنین پیشامدی را جشن بگیرد.
در بیست و دومین نشست وزارتی جی‌ئی‌سی‌اف چه گذشت؟
نماد برتر- بیست و دومین نشست سالانه وزیران نفت و انرژی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) از طریق ویدیوکنفرانس روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.
مذاکرات محرمانه تولیدکنندگان اوپک پلاس به کجا رسید؟
نماد برتر- مذاکرات میان اوپک و متحدانش در خصوص به تاخیر انداختن برنامه افزایش تولید نفت در ابتدای سال آینده به تاخیر سه تا شش ماهه افزایش تولید متمرکز شده است.
تحلیل بازار جهانی از احتمال بازگشت نفت ایران تا پایان سال ۲۰۲۱
نماد برتر- طبق پیش بینی منابع آگاه در اوپک و برخی مدیران شرکتهای بازرگانی نفت،بازگشت صادرات نفت ایران به بازار جهانی در دوران ریاست جمهوری بایدن تا یکسال آینده مقدور نخواهد بود.
تحلیل بازیگران بازار جهانی از چشم انداز بازگشت نفت ایران
نماد برتر- منابع آگاه در اوپک و برخی از مدیران شرکتهای بازرگانی نفت بر این باورند که بازگشت صادرات نفت ایران به بازار جهانی در دوران ریاست جمهوری بایدن سریع اتفاق نخواهد افتاد و به اوپک پلاس فرصت بیشتری برای تنظیم پیمان محدودیت عرضه خود می دهد.
روند کاهشی نفت ازسرگرفته شد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به تقاضای کوتاه مدت برای سوخت در اروپای تحت قرنطینه و آمریکا، پس از جهش چشمگیری که شب گذشته داشت، دوباره کاهش پیدا کرد.
کاهش پنج دلاری پیش بینی سیتی از قیمت نفت در سال آینده
نماد برتر- بانک سیتی دورنمای قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت و برنت در سال ۲۰۲۱ را با اشاره به افزایش موارد جهانی ابتلا به کووید ۱۹ و تاثیر منفی آن بر تقاضا پنج دلار کاهش داد.
نواک مسئول روابط روسیه با اوپک می‌ماند
نماد برتر-الکساندر نواک با وجود اینکه از سمت وزیر انرژی به معاون نخست وزیر روسیه ارتقا پیدا کرده است اما نماینده اصلی مسکو در اوپک خواهد ماند و به دنبال ایجاد ثبات در شرایط نوسان بازار نفت است.
واکنش وزیر انرژی عربستان به احتمال ازسرگیری صادرات نفت ایران
نماد برتر- وزیران نفت کشورهای منطقه خلیج فارس که از سران اوپک هستند، از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استقبال و اعلام کردند روابط میان کشورهایشان محکم خواهد ماند و تسهیل تنشهای تجاری واشنگتن با چین، ممکن است تقاضای جهانی برای نفت را تقویت کند.
نواک از وزارت انرژی روسیه می‌رود
نماد برتر- الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه قرار است در راستای تغییرات و تحول هیات دولت، به مقام معاون نخست وزیر ارتقا پیدا کند.
تأثیر کرونا بر بازارهای جهانی انرژی بررسی شد
نماد برتر- مقام‌های عالی‌رتبه اوپک و جی‌ئی‌سی‌اف در نخستین نشست مشترک به‌صورت مجازی تأثیرهای همه‌گیری ویروس کرونا بر بازارهای جهانی انرژی در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را بررسی کردند.
آغاز حفاری دومین چاه اکتشافی ترکیه در دریای سیاه
نماد برتر- ترکیه حفاری در دومین چاه میدان گاز طبیعی ساکاریا در دریای سیاه را که امسال بزرگترین اکتشاف گازی را در این محل داشت، آغاز کرد.
حمایت چهار عضو اوپک پلاس از تمدید کاهش تولید نفت
نماد برتر- سه عضو اوپک و روسیه موافق تمدید محدودیت عرضه فعلی نفت در سال میلادی آینده هستند.
تمدید احتمالی کاهش تولید نفت اوپک در سال آینده
نماد برتر- روسیه و اوپک پلاس از تمدید احتمالی کاهش تولید در ماه های نخست سال آینده میلادی با هدف تثبیت بازار، تحت تاثیر موج دوم کرونا خبر دادند.