09:17 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر ارتباطات و فناوری

تحقق «عدالت آموزشی» با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی
نماد برتر- با توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی، در راستای تحقق عدالت ارتباطی و آموزشی، در دورافتاده‌ترین روستاهای کشور نیز دانش آموزان و دانشجویان از امکان آموزش مجازی برخوردار شده‌اند.​
تبلت دانش‌آموزی تا چند ماه دیگر تولید می‌شود
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سنجش زیرساخت اینترنت کشور توسط شبکه شاد به عنوان اصلی‌ترین شبکه‌ای که تاکنون این کار را انجام داده است و تولید تبلت دانش آموزی تا چند ماه دیگر خبر داد.
احتمالا اطلاعات مدارک تحصیلی شهروندان ایرانی بصورت عمومی منتشر شود
نماد برتر- وزیر ارتباطات گفت به دستور رئیس جمهوری با معاونت حقوقیدرخاب بررسی هستیم تا احتمالا اطلاعات مدارک تحصیلی شهروندان ایرانی با حذف بخش‌هایی از حریم خصوصی، بصورت عمومی در اختیار همه قرار دهیم.
اینترنت کدام سایت‌های دانشگاهی رایگان نیست؟
نماد برتر- بررسی فهرست سامانه‌های آموزشی اعلام‌شده برای اعمال تعرفه رایگان، ازطریق وب‌سایت وزارت ارتباطات امکان‌پذیر است و روسای دانشگاه‌ها نیز می‌توانند با مراجعه به این سامانه، نام دانشگاه‌هایی که در این سامانه نیست را به لیست وارد کنند.
اپراتورها تا پایان سال اجازه افزایش قیمت اینترنت را ندارند
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قیمت بسته‌های اینترنتی تغییری نداشته است و ما اجازه افزایش قیمت را تا پایان سال جاری به اپراتورها نخواهیم داد.
اتصال ۷۶ هزار و ۲۰۰ مدرسه به شبکه دانا
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد که تا پایان دولت باهدف تحقق شعار «دسترسی همگانی» ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند.
موبایل‌های 5G چه قیمتی دارند؟
نماد برتر- به گفته رییس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل، اگر فناوری نسل پنجم اینترنت همراه تجاری شود، کمپانی‌های بزرگ اقدام به تولید مدل‌های میان‌رده با قابلیت پشتیبانی از این فناوری خواهند کرد و البته همین حالا هم برخی از تولیدکنندگان تلفن همراه مدل‌هایی از موبایل‌های با ارزش ۳۰۰ یورو و کمتر از آن تولید و روانه بازار جهانی کرده‌اند که به چیپ ست نسل پنجم (5G) مجهز است.
محاسبه اینترنت آزاد بدون اطلاع‌رسانی، خلاف قانون است
نماد برتر- یکی از مشکلات کاربران تلفن‌های همراه که بار مالی زیادی به آنها تحمیل می‌کند، قطع نشدن اینترنت همراه بعد از تمام شدن بسته‌های اینترنتی و مصرف اینترنت به نرخ آزاد است، از این رو امکان غیرفعال‌سازی مصرف اینترنت با تعرفه آزاد فراهم شده و محاسبه اینترنت با نرخ آزاد بدون اطلاع مشترک نیز خلاف قانون است.
تغییر در پروانه انتقال فناوری بی‌سیم ثابت برای برخورداری از باند فرکانسی ۳۵۰۰
نماد برتر- به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، قابلیت ترابردپذیری و تحرک‌پذیری به پروانه انتقال داده مبتنی‌بر فناوری بی‌سیم ثابت اضافه شده است تا دارندگان پروانه بتوانند از باند فرکانسی ۳۵۰۰ -که تا دوسال آینده به‌عنوان فرکانس نسل پنجم موبایل قابل بهره‌برداری خواهد بود- استفاده کنند.
مشکل واتس‌اپ نسخه وب از سرورهای آن است
نماد برتر- به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،مشکل نسخه وب و دسکتاپ واتس‌اپ از سمت سرورهای آنهاست و ارتباطی به شبکه ایران ندارد.
کدام تجهیزات شبکه ملی اطلاعات بومی شدند؟
نماد برتر- شرکت‌های داخلی در حوزه تامین تجهیزات شبکه ملی اطلاعات شامل هفت دسته پایانه‌ها، لایه دسترسی، لایه انتقال(نوری)، رادیو و آنتن، رابط شبکه، لایه لبه و هسته، سامانه‌ها و شبکه‌های اختصاصی می‌شوند که در دسته نخست، ۱۲ شرکت شامل گوشی هوشمند، تبلت، گوشی IP و انواع مودم‌ها حضور دارند.
پایان تست‌های عملیاتی "پیشرفته‌ترین" ماهواره‌ سنجشی ایران
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پایان تست‌های عملیاتی ماهواره‌ سنجشی "پارس۱" خبر داد.
افتتاح مسیر دوم فیبرنوری دریایی جزایر خلیج‌فارس
نماد برتر- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح مسیر دوم فیبرنوری دریایی جزایر خلیج‌فارس واقع در جزیره قشم خبر داد.
بلوغ صنعت تولید، ادغام شرکت‌هاست
نماد برتر- به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بلوغ صنعت تولید حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که شرکت‌ها به سمت ادغام بروند، ظرفیت‌های تولید را افزایش دهند و فعالیت خود را تداوم بخشند.
رایگان شدن هزینه اینترنت شبکه «شاد» در همه اپراتورها
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از رایگان شدن شبکه آموزشی «شاد» در همه اپراتورها به دستور رئیس‌جمهور خبر داد.