15:47 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزارت رفاه

 ١٨ تا ٣۵ درصد مردم زیر خط فقر هستند
پایگاه خبری راد: معاون رفاه وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دوره‌های گذشته بین ۱۴ تا ۱۸ درصد مردم زیر خط فقر بودند، گفت: این میزان امروزه به ۱۸ تا ۳۵ درصد رسیده است.
رشد ۱۱ درصدی عملکرد وزارت رفاه در سال جاری
پایگاه خبری راد: مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نسبت به سال گذشته از بیشترین رشد در بین سازمان‌های تابعه برخوردار بوده اند.
هشدار نسبت به بحرانی شدن اوضاع سازمان تامین اجتماعی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان اداری و استخدامی یکی از چالش‌های جدی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را صندوق‌های بازنشستگی دانست که با مشکل جدی در تامین منابع مواجه هستند و گفت: سازمان تامین اجتماعی که وضعیتی سربه سر دارد، اگر روند موجودش ادامه یابد از نقطه سر به سر خارج و با بحران روبرو می‌شود.
بسته حمایتی دولت تا حدودی کاهش قدرت خرید را جبران می‌کند
پایگاه خبری راد: ماه گذشته دولت از تهیه چند «بسته حمایتی، جبرانی و معیشتی» برای اقشار مختلف مردم به منظور کاهش فشارهای اقتصادی خبر داد که بررسی آن تا به امروز طول کشیده و هنوز به صورت رسمی توزیع آن اعلام و آغاز نشده است، البته اواخر هفته گذشته در جلسه غیرعلنی مجلس، توزیع یارانه نقدی ۶۰۰ هزار تومانی برای ۲۰ میلیون نفر از مردم با حقوق زیر سه میلیون تومان و یارانه نقدی ۱۰۰ هزار تومانی برای ۱۱ میلیون نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی مطرح شد.
درخواست بودجه‌ای وزیر بهداشت برای چند بیماری‌ حاشیه‌ساز
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت ضمن تشریح سه درخواست بودجه‌ای وزارت بهداشت برای سال ۹۸، گفت: درخواست مهمی که دارم این است که اعتبار مربوط به بیماران خاص را به طور ویژه مورد توجه قرار دهند.
توزیع سبدهای کالا آغاز شد + جزئیات
پایگاه خبری راد: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت نقدی سبد غذایی مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی خبر داد.
از نخبه‌های سالمند دستگاه‌های کشور تجلیل می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس دبیرخانه شورای عالی سالمندان ضمن تشریح برنامه‌های روز جهانی سالمندان ( ٩ مهرماه) گفت: شعار روز جهانی سالمندان امسال به نام پیشکسوتان و مدافعان حقوق سالمندان خواهد بود.
تب کوپن با شارژ کارت یارانه بالا رفت!
پایگاه خبری راد: در هفته‌های اخیر با رسانه‌ای شدن موضوع اعطای کوپن الکترونیکی و شارژ کارت‌های یارانه برای خرید کالاهای اساسی، پیگیری اخبار مربوط به توزیع کوپن در میان مردم با وسواس بیش‌تری دنبال می‌شود.
پرداخت «وام» به مددجویان و پشت نوبتی‌های متقاضی ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: برخورد با مختل‌کنندگان ارز و محتکران ضروری است.
١٧۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل تحت پوشش قرار گرفت
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی از تحت پوشش قرار گرفتن ١٧۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور طی سال گذشته خبر داد.
جذب ۱۶ هزار کارورز در سال ۹۶
پایگاه خبری راد: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جذب ۱۶ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در طرح کارورزی طی سال گذشته خبر داد.
می‌خواهیم مشکلات صنایع را حل کنیم/ در سیمان و شیشه مازاد تولید داریم
پایگاه خبری راد: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سفری که به استان البرز داشته و دیداری که از کارخانه سیمان آبیک داشته است، گفت: صنعت سیمان کشور می‌تواند حدود ۲۰ میلیون تن در سال سیمان صادر کند.
DNAهای بی‌شناسنامه
پایگاه خبری راد: "سند هویتی" نام دیگر «شناسنامه» است؛ سندی قابل‌حمل از به‌رسمیت‌شناختن یک هویت توسط یک کشور که برای شهروندان همان کشور صادر می شود؛ این سند نخستین بار در دی ماه سال ۱۲۹۷ برای زنی ایرانی صادر شد و باورش سخت است که حالا با گذشت حدود یک قرن از صدور اولین سند هویتی، هنوز هم کسانی در کشور ساکنند که هویتشان در جایی ثبت رسمی نشده است.
دولت انگیس به کم‌کاری در زمینه مقابله با ازدواج کودکان متهم است
پایگاه خبری راد: یک موسسه خیریه معتبر در انگلیس هشدار داده که در این کشور تعداد دختربچه‌هایی که در سال‌های اخیر در دوره تعطیلات تابستانیِ مدارس مجبور به ازدواج شده‌اند بیش از یک سوم افزایش داشته و دولت انگلیس را به کم‌کاری و ناکامی در حل این معضل متهم کرده است.
باسوادی بیش از 400 هزار نفر از روستائیان و عشایر در 2 سال گذشته
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه سال 95 حدود 215 هزارنفر از روستاییان و عشایر و سال گذشته 190 تا 200 هزار نفر از روستاییان و عشایر را تحت پوشش بردیم گفت: در عشایر سوادآموزی فرد به فرد و گروهی در چادرها انجام می‌شود و رویکرد ما این است که از تحصیل‌کرده‌های خود عشایر برای آموزش استفاده کنیم.