03:40 | سه شنبه 19 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزارت خانه

بررسی آیین نامه حمایت از حوزه های تعاونی های بخش کشاورزی در دولت
نماد برتر-وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و به منظور یکسان‌سازی حمایت از تعاونی های تحت پوشش در بخش کشاورزی، آیین نامه اجرایی قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در زمینه تفکیک وظایف حاکمیتی و نظارتی نحوه انجام حمایت های قانونی از حوزه های تعاونی های مشترک بخش کشاورزی دو وزارتخانه را تدوین و به هیات دولت ارائه کرده است.
ارائه لایحه مدیریت بدهی‌های عمومی به دولت
نماد برتر- وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن بررسی متقن مطالعات بین المللی، قوانین مرتبط کشورهای پیشرو و آسیب شناسی نظام حقوقی فعلی، نسبت به تدوین لایحه مدیریت بدهی‌های عمومی، اقدام و آن را به هیات دولت ارائه نموده است.
اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما را نمی‌دهیم
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که افزایش قیمت بلیت هواپیما علیرغم صحبت‌های متولیان این حوزه در حال رخ دادن است و قطعا کمیسیون عمران این اجازه را نخواهد داد و نظارت جدی بر این حوزه خواهد داشت.
بودجه وزارت انرژی امارات چقدر است ؟
نماد برتر- بودجه وزارت انرژی امارات متحده عربی در سال آینده میلادی بیش از ۷.۴ درصد افزایش یافت.
خوش بینی نسبت به بهبود اوضاع صادرات
نماد برتر- رییس کنفدراسیون صادرات ایران می‌گوید آنچه در یک ماه گذشته رخ داده، امید به بهبود اوضاع و آمارهای صادراتی کشور را افزایش داده است.
تغییر وزارت‌خانه متولی بنگاه‌های املاک چاره‌گرانی مسکن نیست
نماد برتر- نائب رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص تصمیم دولت مبنی بر انتقال اتحادیه مشاوران املاک از ذیل وزارت صمت به وزارت راه و شهرسازی گفت: تغییر وزارت‌خانه چاره کار برای کنترل قیمت مسکن نیست.
سقوط شاخص به زیر یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد/ وزیر اقتصاد خواب است!
نماد برتر- رفیعی، کارشناس بازار سرمایه مدعی شده که ذی نفعان بازار به دنبال ریزش شاخص تا زیر یک میلیون ۲۰۰هزار هستند و تا به این عدد نرسند ریزش ادامه دارد.
چالش‌های واگذاری باشگاه ها/ دلیل وقفه در عرضه
نماد برتر- مرتضی فلاح با اعلام این‌که باشگاه پرسپولیس در زمینه‌ خصوصی‌سازی از استقلال جلوتر است، اعلام کرد: به نظر می‌رسد امسال شاهد آغاز واگذاری این دو باشگاه باشیم.
ابلاغ تصمیمات تسهیل ورود و تعیین تکلیف کالاهای وارده به گمرکات کشور
نماد برتر- معاون اول رییس جمهور تصمیمات اتخاذ شده در جریان سفر به استان هرمزگان و بازدید از مجتمع بندری شهید رجایی به منظور تسهیل در ورود و تعیین تکلیف کالاهای وارده به اماکن گمرکی کشور را برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرد.
ماجرای پرداخت منابع ارزی به کرونا و پولی که وزیر برگشت زد
نماد برتر- از زمان صدور مجوز برای اختصاص یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی به هزینه‌های کرونا و وزارت بهداشت تاکنون معادل ریالی ۵۰۰ میلیون یورو به صورت تدریجی پرداخت شده که ۶۰ میلیون یوروی آخر طی روزهای گذشته به خزانه واریز شده است.
۱۰ پیشنهاد گمرک ایران به ترکیه برای توسعه تجارت 2 کشور
نماد برتر- رییس کل گمرک ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد برای افزایش تبادلات تجاری، اجرای آزمایشی تبادل اطلاعات گمرکی به صورت الکترونیکی و بر خط، پیگیری امکان استعلام الکترونیکی گواهی مبدأ از مراجع ذیربط در ترکیه و اجرای پروژه مشترک فعالان اقتصادی مجاز و افزایش تردد کامیون های دوکشور و انجام اقدامات لازم برای سرعت بخشی به تجارت را در دستورکارقراردهد.
لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، یک گام تا تصویب دولت
نماد برتر- روند بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در جلسه کمیسیون اقتصاد دولت به پایان رسید و در دستور کار جلسه اصلی هیات وزیران قرار گرفت.
خبر خوش وزیر نیرو برای منابع آبی
نماد برتر- هر سال حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب زیرزمینی که آب با کیفیتی است و با تصفیه آن، بخشی به مصرف شرب می‌رسد برای فضای سبز استفاده می‌شد، اما طبق اعلام وزیر نیرو برنامه‌ریزی شده تا از فاضلاب تصفیه شده در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد تا به کاهش بیلان منفی سفره کمک کند.
رونمایی ۸ میلیارد دلار قراردادهای انرژی آمریکا با عراق
نماد برتر- توافقها و قراردادهای شرکتهای آمریکایی با عراق در آستانه نخستین سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به آمریکا و دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا رونمایی شدند.
قاضی‌زاده‌ هاشمی: دولت هرچه سریعتر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند
نماد برتر- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دولت باید هر چه سریعتر گزینه پیشنهادی خود برای تصدی وزارت صمت را به مجلس معرفی کند تا فرآیند قانونی نصب وزیر صمت در مجلس دنبال شود.