18:47 | يكشنبه 27 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

واردات کالاهای اساسی

تامین کالاهای اساسی، نشانه ناکامی تحریم‌کنندگان
نماد برتر- رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: «مهمترین نشانه ناکام ماندن تحریم‌کنندگان اقتصاد ایران این است که به رغم ایجاد محدودیت های فراوان در فروش نفت و درآمد ارزی کشور، تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه تولیدی مورد نیاز کشور، بدون وقفه و مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، انجام شده است.»
تامین نهاده‌های کشور از سوی ۵۳ شرکت وارداتی
نماد برتر- عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران با تاکید بر اینکه ۵۳ شرکت وارداتی با اعتبار تجاری خود اقلام اساسی کشور را تامین کرده‌اند، گفت: اگر رویه وارداتی کالا مورد پذیرش مسئولان نیست اعلام کنند تا از تداوم آن جلوگیری شود.
بورس آماده برای کمک به «جهش تولید»
نماد برتر - وزیر اقتصاد گفت وزارت اقتصاد در حوزه‌های مالیات، گمرک، بازار سرمایه و بانک برای تحقق "جهش تولید" آمادگی دارد.
افزایش تجارت خارجی به ۷۹ میلیارد دلار
نماد برتر - معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران گفت: شاهد بهترین عملکرد گمرک در شرایط تحریم بوده ایم و با وجود تحریم‌ها تجارت خارجی ایران از ۷۹ میلیارد دلار هم فراتر رفته است.
برنامه تأمین ارز را بدون در نظر گرفتن پیشنهادهای اروپا تنظیم کرده‌ایم
پایگاه خبری راد: رئیس‌ کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه برنامه تأمین ارز خود را بدون در نظر گرفتن پیشنهادهای اروپا تنظیم کرده ‌ایم، گفت: با تمهیدات انجام‌ گرفته، روند تخصیص و تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی و سایر نیازهای ضروری کشور و نیز مدیریت بازار ارز را طبق برنامه، پیش می‌بریم.
از دولت اصرار، از خصوصی‌ها انکار!
پایگاه خبری راد: تخصیص ارز دولتی به واردات کالاهای اساسی که نتوانسته نتیجه مطلوبی در میزان نرخ تورم این کالاها ایجاد کند، اکنون مخالفان زیادی پیدا کرده و اتاق بازرگانی ایران نیز خواستار حذف این ارز شده است و این در حالی است که دولت به تازگی در جلسه‌ای با این موضوع، بر روند تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تاکید کرده است.
جزئیات تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات اعلام شد
پایگاه خبری راد: طی یک ماه گذشته ارزهای متنوعی با نرخ دولتی برای واردات کالا تأمین شده‌ اما دینار عراق و فرانک سوئیس در این مدت برای واردات کالا تأمین ارز نشده‌اند.
رانت ۸۰ هزار میلیاردی ارز در دست کیست؟
پایگاه خبری راد: با وجود این‌که رانت و دلالی‌های ناشی از اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا بهانه‌ای به دست مسوولان برای پیگیری حذف این ارز از چرخه اقتصادی داده بود، ناگهان منصرف شدند و ترجیح دادند روند قبلی را بدون اصلاح ادامه دهند. اکنون رقمی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان اختلاف بین ارز ۴۲۰۰ تومانی و نیمایی وجود دارد که مشخص نیست این رانت کلان کجا رفته و قرار است چگونه مدیریت شود.
ارز بی‌عُرضه!
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی تا خرداد ماه سال جاری ۱۳ میلیارد و ۲۲۵ یورو با قیمت دولتی برای واردات کالا و خدمات تأمین کرده و ارزهای دیگری نیز با قیمت دولتی تأمین ارز شده‌اند، اما تأمین این ارزها نیز نتوانسته جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرد.
۱۰۰۰۰ شرکت، ارز دولتی گرفتند!
پایگاه خبری راد: در طول یک سال گذشته حدود ۱۰ هزار شرکت، ارز دولتی (۴۲۰۰ تومانی) دریافت کرده‌اند؛ ارزی که مشخص نیست تا چه اندازه برای واردات کالاهای اساسی و هدف مصرف شده است؟
چرا گوشت ۵ دلاری ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود!؟
پایگاه خبری راد: رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران گفت: مشخص نیست چرا گوشتی که به قیمت کیلویی پنج دلار وارد می‌شود در نهایت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.
فروش فوق‌العاده برای عرضه کالاهای اساسی در ماه رمضان
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه نگرانی و توجه رئیس‌جمهور به بازار با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی به حق است، گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار استان تهران، مقرر شد مایحتاج اصلی ماه مبارک رمضان از طریق فروش فوق‌العاده در اختیار مردم قرار گیرد.
تصمیمات غیرکارشناسی موجب آسیب رساندن به تاجران و محصولات ایرانی می‌شود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در تذکری به مدیران تنظیم بازار تاکید کرد: تصمیمات نابه‌هنگام در ممنوعیت و آزاد سازی صادرات و واردات موجب وارد کردن خسارات به کالای ایرانی و تاجران ایرانی می‌شود.
 اولویت اول ما در سال جدید حفظ وضع موجود و تثبیت اشتغال خواهد بود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: سرعت و حجم منابع مالی باید بیشتر شود تا به اهداف تولید برسیم. با این حال اولویت اول ما در سال ۹۸ حفظ وضع موجود و تثبیت اشتغال خواهد بود.
یارانه ارزی گوشت چه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: حدود یک هفته از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشت به عنوان یکی از پرحاشیه‌ترین اقلام مورد نیاز مردم در چند ماه اخیر می‌گذرد، اما هنوز دولت تصمیم خود را برای تامین این محصول اساسی در زمان حذف ارز یارانه‌ای و چگونگی جبران افزایش قیمت اعلام نکرده است.