08:21 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

واحد صنعتی

چه کسانی می‌توانند از معافیت حقوق ورودی ماشین آلات استفاده کنند؟
نماد برتر- واحدهای تولیدی مجاز در صورت تائید نبود مشابه داخلی می‌توانند از معافیت حقوق ورودی ماشین آلات استفاده کنند و بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در پنج ماهه اول امسال ۱۴۲۴ فقره مجوز برای ماشین آلات و ۱۹۳ ماشین آلات مستعمل مشمول معافیت گمرکی صادر شده است.
ضرورت ساماندهی توزیع مواداولیه برای ادامه نهضت ساخت داخل
نماد برتر-رییس هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور، ضمن تاکید براینکه به دنبال اجرای نهضت ساخت داخل، طبیعتا نیاز قطعه‌سازان به مواد اولیه بیشتر می‌شود، از وجود مشکلات برای زنجیره تامین کشور سخن گفته و از وزارت صمت خواست تا زمینه تامین مواداولیه مورد نیاز صنعت قطعه‌سازی را فراهم کند.
تعجب معاون وزارت صنعت از طرح مسئله خروج فولاد از بورس کالا
نماد برتر- معاون وزارت صنعت با اشاره بر ضرورت عرضه تمام محصولات فولادی در بورس کالا از طرح خروج فولاد از بورس کالا ابراز شگفتی کرد .
وجود 10 هزار واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی
نماد برتر- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از وجود 10 هزار واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد و گفت: هر ساله تعدادی از این واحدهای راکد به چرخه تولید برمی‌گردند.
از تحریمی که به داد تولید ملی رسید تا تبعیض در اخذ مالیات!
نماد برتر- طغیان کروناویروس، در کنار بحران اقتصادی سال‌های اخیر منجر به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای قطع زنجیره این اپیدمی شامل قرنطینه خانگی، فاصله‌گذاری اجتماعی، تعطیلی صنوف، مدارس، دانشگاه‌ها و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و ... شد.
بهره برداری از ۲ واحد صنعتی در فارس توسط رئیس جمهور
نماد برتر- بهره‌ برداری از دو واحد تولیدی صنعتی "آرای سان رونیکا" و " بهسازان توسعه آرمان" طی یک برنامه ویدئوکنفرانسی، توسط رئیس جمهوری آغاز شد.
معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت استان تهران
نماد برتر- معاون وزیر صنعت عمده ترین موانع پیش روی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی را مسائلی همچون تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش، مشکلات مرتبط با بیمه عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده حدود ۱۵۰۰ واحد از ۱۰ هزار واحد صنعتی راکد در کشور در طول سال ۹۹ مجدداً راه اندازی و به چرخه تولید بازگردند.
۴۰ درصد صادرات کشور از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام می شود
نماد برتر- مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، یازدهم شهریور در سفر به کیش از روند پیشرفت پروژه های عمرانی و زیر بنایی کیش بازدید به عمل آورده و دو طرح مرکزی ویژه برای بیماران کرونایی و همچنین پارلمان زنان کیش را افتتاح کرد.
پروژه پالایشگاه نفتی، فرصتی برای اشتغال نیروهای بومی
نماد برتر- معاون اقتصادی استانداری بوشهر از آمادگی مدیران استان بوشهر برای سرمایه گذاری شرکت بهساخت فراز جنوب در زمینه طراحی و ساخت پالایشگاه نفتی در استان خبر داد و گفت: اجرای پالایشگاه نفتی شرکت بهساخت فراز جنوب فرصتی ایده آل برای اشتغال نیروهای بومی است.
کار صنعت قطعه سازی هم به زیرپله کشید!
نماد برتر- قیمت خودرو اخیرا سربالایی صعود را به شکلی باورنکردنی طی کرد به گونه ای که هیچ کس باورش نمی شد برای مثال قیمت پراید که همیشه از آن به عنوان یک خودرو داخل شهری کم کیفیت یاد می شود، به ۱۰۰ میلیون تومان برسد، اما رسید!
کدام واحدها در اولویت دریافت ضمانت‌نامه‌اند؟
نماد برتر- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، واحدهای نیمه‌تعطیل، تعطیل و واحدهای مستقر در مناطق محروم را از جمله اولویت‌های این صندوق برای صدور ضمانت‌نامه برشمرد و از توقف صدور ضمانت‌نامه برای طرح‌های ایجادی خبر داد.
۳۹۰ واحد صنعتی احیا شدند
پایگاه خبری راد: معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: با اجرای برنامه‌های افزایش تولید صنایع کوچک، میزان تولید ۵۸۹ واحد صنعتی کوچک کشور حداقل ۲۵ درصد افزایش یافت.
وزیر صمت: به اذن رهبر معظم انقلاب باید ۱.۵ میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال روستایی هزینه شود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت روز جمعه(۲۵ مرداد) به استان همدان و شهرستان ملایر سفر کرد. بازدید از واحدهای تولیدی مبل و منبت، بافتینه و بافتسان و نشست با فعالان اقتصادی شهرستان از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رحمانی به ملایر بود. این دعوت از سوی استاندار و پیگیری‌های فرماندار ویژه ملایر صورت گرفت و رحمانی از واحدهای تولیدی بزرگ استان همچون بافتسان و بافتینه و واحد تولید مبل و منبت در ملایر بازدید کرد.
راهکار عبور از فصل گرما تشریح شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مدیریت توأمان عرضه و تقاضا امسال به طور شفاف و قابل سنجش محقق شد و مایه افتخار است که با هماهنگی خوب همکاران در شرکت توانیر، شرکت مدیریت شبکه، شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو شاهد آرامش شبکه برق کشور در فصل تابستان هستیم.
۱۰۰۰ میلیارد تومان طرح صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد
پایگاه خبری راد: مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از آماده بودن طرح‌های صنعتی به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت که مراسم روز ملی صنعت و معدن روز دهم تیر ماه در تهران و از ۱۱ تا ۳۱ تیر در استان‌ها برگزار خواهد شد.