05:53 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هوش

دستورالعمل خرید حمایتی زعفران ابلاغ شد
معاون وزیر جهاد کشاورزی از ابلاغ دستورالعمل خرید حمایتی زعفران خبر داد و گفت: ۹۴ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود، اما سهم ما از بازار این محصول تنها ۵ درصد است و به همین دلیل امسال، سال پایانی خرید انفعالی این محصول خواهد بود و برای سال آینده ما برنامه‌هایی در حوزه بهبود صنایع بسته بندی، صنایع تکمیلی و توزیع طلای سرخ خواهیم داشت.
سیاست های با ثبات و بدون نوسان؛ گزینه ای مناسب برای لغو قیمت گذاری دستوری
قیمت گذاری دستوری از جمله سیاست دولت ها برای مهار تورم به شمار می رود که همواره در بلند مدت زمینه فساد، رانت و همچنین مقدمات قاچاق را فراهم می‌آورد.
برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری کدامند؟
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به مردم توصیه کرد به جای سرمایه‌گذاری مستقیم در بازارسرمایه از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام کنند؛ اما شناخت و انتخاب بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری از بین حدود ۲۰۰ صندوق‌های سرمایه‌گذاری چطور امکان پذیر است؟
گام بلند بانک ایران زمین در خدمات دهی نوین
این روزها به لطف فعالیت های نوین بانکداری در ایران دیگر شاهد صف های طولانی در شعب بانک ها نیستیم و مراجعه حضوری هموطنان به شعب بانک کاهش یافته است و این امر موجب بالا رفتن خدمات رسانی بانک ها به مشتریان شان شده است.
۷ راهبرد و ۳ محور اصلی بازارسرمایه
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ۷ راهبرد و ۳ محور اصلی برنامه‌های کلان بازارسرمایه را در دوره جدید اعلام کرد.
توضیحات رئیس سازمان بورس درباره دغدغه‌های فعالان بازار
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌منظور شفاف‌سازی و پاسخگویی به موضوعاتی از جمله فروش اوراق دولتی، معاملات الگوریتمی، تغییر مدیریتی در سازمان بورس و موارد دیگری که به‌تازگی به عنوان دغدغه در بین اهالی بازار سرمایه مطرح شده به گفت‌وگو پرداخت.
فرمول نرخ خوراک پالایشگاه‌ها؛ پاسخی به سودهای غیرمتعارف
مبنای دستورالعمل‌ نرخ خوراک شرکت‌های پالایشگاهی، حاشیه سود منطقی برای آنهاست؛ بنابراین با این دستورالعمل، شرکت‎های پالایشگاهی سود منطقی کسب خواهند کرد.
سبدگردان‌ها در انتخاب نرم افزار سبدگردانی به چه نکاتی توجه کنند؟
طبق دستور‌العمل سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت‌ های سبدگردانی موظفند تا در کنار نیروی انسانی و ساختار سرمایه، از یک نرم افزار سبدگردانی جامع برای مدیریت و انجام امور سبدگردانی استفاده کنند.
فراخوان دعوت به همکاری در سازمان بورس و اوراق بهادار
مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بورس و اوراق بهادار از انتشار فراخوان دعوت به همکاری در این سازمان خبر داد.
نخستین دیدار هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب
صبح امروز و در آستانه هفته دولت و آغاز فعالیت دولت سیزدهم رئیس‌جمهور و اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
قیمت برق ارزان می شود
طی 5 سال آینده تعرفه فعلی بهای برق تغییری نخواهد کرد و با ثابت نگه داشتن تعرفه برق نه‌تنها قیمت برق افزایش نخواهد داشت بلکه با در نظر داشتن افزایش نسبی قیمت‌ها، بهای برق برای مصرف‌کننده ارزان‌تر هم تمام می‌شود.
تسهیل و تقویت فرهنگ سرمایه‌گذاری غیر مستقیم
رفع انحصارگرایی از نهادهای مالی، رفع محدودیت و تسهیل نوآوری و خلاقیت برای شرکت‌های استارت‌آپی، رفع محدودیت برای اپلیکیشن‌های پرداختی و بانکی، افزایش ضریب نفوذ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و منطقی‌تر شدن بازار سرمایه از جمله نکات مثبت و نتایج دستورالعمل اجرایی دریافت و ارسال برخط درخواست‌های صدور و ابطال واحد های صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.
تقویت توان داخلی و رشد سهام شرکت های بورسی
رییس دولت سیزدهم به درستی هم سو و همراه با ملت خواستار لغو تمام تحریم هاست. چون تاثیر رفع تحریم ها به شکل مثبت و بنیادی در مسیر تقویت توان داخلی به کار گرفته می شود و می تواند شرکت ها را ذاتاً توانمند کند.
بزرگترین صرافی جهان نخستین پروتکل کنترل کلاهبرداری و پولشویی را راه اندازی کرد
نخستین پروتکل کنترل کلاهبرداری و پولشویی برای بزرگترین صرافی جهان با سه رویکرد راه اندازی شد تا مشروعیت بازارمالی غیرمتمرکز و کمک به تقویت اعتماد سرمایه‌گذاران ، بهبود یابد.
تولید پژو 205 در ایران
سرخط خبری روزنامه در 12 مرداد در 5 برش بررسی شده است. در این روز روزنامه از توافق گازی ایران و روسیه نوشته اند تا عرضه پیکان یک میلیون تومانی و البته وعده تولید یک خودرو جدید