12:49 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هواپیماهای جدید

فردوسی خلوت شد
پایگاه خبری راد: ایران با بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی توانایی محافظت از پول ملی خود را دارد؛ از سوی دیگر بازار آزاد در مناسبات ارزی حدود سه درصد نقش دارد و قاعدتا نباید ظرفیت کافی برای ایجاد تلاطم در اقتصاد کلان را داشته باشد.
امیدواری به وارد شدن هواپیماهای جدید با حکم لاهه
پایگاه خبری راد: مذاکره‌کننده ارشد ایران در قراردادهای خرید هواپیما معتقد است هرچند باید منتظر واکنش قطعی دولت ایالات متحده آمریکا باشیم، اما حکم دادگاه لاهه می‌تواند زمینه حقوقی مثبتی را برای از سرگیری فروش هواپیما به ایران فراهم کند.
پایان پرونده هواپیماهای برجامی؟
پایگاه خبری راد: صبح دیروز (یکشنبه) ۵ فروند ATR جدید شرکت هواپیمایی ایران ایر در فرودگاه مهرآباد فرود آمد تا این شرکت ایتالیایی – فرانسوی به عنوان یکی از خوش قول‌ترین شرکت‌هایی مطرح شود که پس از برجام با ایران وارد یک قرارداد تجاری شده بود. قراردادی که شاید عمل به تمام مفاد آن برای این شرکت ممکن نباشد.
تعامل سازنده ما با جهان آمریکا را منزوی می‌کند
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی معتقد است با عملکردی که دولت در طول سال‌های گذشته داشته و تعامل مثبتی که با کشورهای دنیا به ثبت رسانده است، آمریکا به عنوان یک کشور منزوی شناخته می‌شود.
ATR های جدید در تهران به زمین نشستند
پایگاه خبری راد: جدیدترین هواپیماهای برجامی ایران که از شب گذشته سفر خود را از اروپا آغاز کرده بودند دقایقی پیش در تهران به زمین نشستند.
در تحریم‌ها قوی‌تر می‌شویم/ جزییات مذاکره با سوخو
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آسمان که نخستین روزهای کار خود در سمت جدید را پشت سر می‌گذارد، از برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط این شرکت در نگاه مسافران، توسعه ناوگان و نوسازی آن و همچنین شرایط سخت تحریم‌ها و برنامه‌ریزی برای عبور از آنها سخن گفت.
از فرصت برجام استفاده کامل نکردیم/ هواپیماهای دست‌دوم گزینه روی میز
پایگاه خبری راد: نماینده سابق ایران در ایکائو معتقد است با توجه به شرایطی که در طول سال‌های گذشته در صنعت حمل و نقل هوایی ایران بعد از یک دوره طولانی تحریم به وجود آمده بود این امکان وجود داشت که جز خرید هواپیماهای نو دیگر نیازهای کشور نیز در این حوزه با جدیت بیشتری دنبال شود.
پایانی بر ورود هواپیماهای نو به ایران؟
پایگاه خبری راد: در شرایطی که بیش از یک ماه از زمان اعلام شده آمریکا برای بازگشت رسمی تحریم ها علیه ایران باقی مانده، حالا شرکت هواپیماساز ATR نیز از تردید برای باقی ماندن در بازار ایران می‌گوید.
هدف اصلی برجام محقق شده است/ منتقدان تضمین صلح را نادیده می‌گیرند
پایگاه خبری راد: پس از خروج ایالات متحده آمریکا از توافق هسته‌ای بسیاری از قراردادهای اقتصادی ایران با طرف‌های اروپایی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و در این بین وزارت راه و شهرسازی که پس از برجام توافق‌های گسترده‌ای را برای بهبود شرایط حمل‌ونقل ایران در نظر گرفته بود، با مشکلاتی مواجه شده است.
آب؛ اسم رمز عملیات جدید رژیم صهیونیستی در ایران
پایگاه خبری راد: "ما با شما هستیم؛ ما کمک می‌کنیم تا میلیون ها ایرانی مجبور به رنج کشیدن نباشند. " کلیدواژه‌هایی تکراری که در یک‌سال گذشته بارها از دهان ترامپ و وزیرخارجه آمریکا خارح شده و این‌بار با هدفی جدیدتر از سوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی.
رفتن بوئینگ از ایران؛ کدام طرف ضرر می‌کند؟
پایگاه خبری راد: پس از آغاز گمانه‌زنی‌های جدی که با خروج دولت آمریکا از برجام اتفاق افتاد، برخی از قراردادهای اقتصادی با اما و اگرهایی مواجه شده‌اند و در این بین به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین شرکت‌هایی که بازگشتش به ایران نامشخص خواهد بود، بوئینگ است.
آمریکا کجا را هدف گرفته است؟
پایگاه خبری راد: وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا در طول روزهای گذشته با انتشار بیانیه‌ای جدید اعلام کرد که چند شرکت هواپیمایی ایرانی را در کنار چند شخص فعال در دور زدن تحریم‌ها تحت تحریم جدید قرار داده است، تحریم‌هایی که می‌تواند مشکلاتی جدید برای این ایرلاین‌های ایرانی ایجاد کند.
تحریم‌های جدید تاثیر خاصی بر اقتصاد ندارد
پایگاه خبری راد: عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: تحریم‌های جدید از سوی آمریکا حداقل در کوتاه مدت از نظر اقتصادی تاثیر خاصی نخواهد داشت.
ورود هواپیماهای جدید به ایران متوقف نخواهد شد
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی معتقد است که با توجه به باقی ماندن اروپایی‌ها در برجام و زمانی که شرکت ایرباس برای بررسی شرایط درخواست داده، اظهارنظر قطعی درباره سرنوشت قرارداد هواپیماهای برجامی زود است ولی نمی‌توان گفت که با خروج آمریکا از برجام، ورود هواپیماهای جدید به ایران متوقف خواهد شد.
رشد قابل توجه پروازها در فرودگاه‌های کوچک/ هواپیماهای برجامی تاثیر خود را نشان دادند
پایگاه خبری راد: چند ماه پس از آغاز فرایند تحویل هواپیماهای برجامی ATR به شرکت هواپیمایی ایران‌ایر آمارهای جدید وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که این هواپیماها بسیاری از فرودگاه‌های کوچک کشور را بار دیگر فعال کرده‌اند.