21:00 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هدفمندی یارانه ها

 دولت برای افزایش قیمت بنزین ملاحظاتی را در نظر بگیرد
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «دولت باید ملاحظاتی را برای افزایش قیمت بنزین در نظر بگیرد»، در عین حال گفت که بر اساس برنامه ‌ششم دولت اختیار افزایش قیمت بنزین را دارد.
مبلغ هنگفتی که از جیب دولت برای یارانه بنزین می‌رود
پایگاه خبری راد: عمر قانون هدفمندی یارانه‌ها حدودا به ۹ سال رسیده و هنوز یکی از بندهای آن که بر حذف یارانه سوخت و افزایش سالانه ۲۰ درصدی قیمت حامل های انرژی طی پنج سال دلالت می کرد اجرایی نشده است؛ بنابراین با اینکه دولت اجازه افزایش قیمت حامل های سوخت را داشته، قیمت سوخت از سال ۱۳۹۴ تاکنون و بعد از تک‌نرخی شدن همچنان ثابت است و هزینه‌های اضافی تولید بنزین در ایران از جیب دولت پرداخت می‌شود.
ابلاغ سیاست جدید راهبردی صنعت خودرو
پایگاه خبری راد: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ سیاست جدید راهبردی صنعت خودرو در کشور خبر داد اما به جزییات آن اشاره ای نکرد.
 نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها صددرصد مغایر قانون است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها صددرصد مغایر قانون است» گفت که هیچ کدام از اهداف هدفمندی یارانه ها از جمله صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کمک به آسیب دیدگان محقق نشده است.
حقوق و عیدی تمام کارکنان دولت پرداخت شد
پایگاه خبری راد: آنطور که رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد، دولت عیدی و حقوق بهمن تمام کارکنان را پرداخت کرده است.
واریز یارانه بهمن ماه؛ آخر هفته
پایگاه خبری راد: هشتاد و چهارمین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۶ بهمن به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
ایجاد صندوق رفاه در بودجه سال 97
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد صندوق رفاه در بودجه سال 97 در نظر گرفته شده است.
پسته ماست، خودمان باید صادر کنیم!
پایگاه خبری راد: شاید بتوان گفت یکی از جالب‌ترین خبرهای اقتصادی امروز اظهار نگرانی رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار از ورود اتباع افغان به تجارت پسته در ایران بود.
سهم مشروط تولید از هدفمندی یارانه‌ها/مجوز ۱۷ هزار میلیاردی برای گرانی حامل‌های انرژی
پایگاه خبری راد: در پیش‌بینی که دولت برای تبصره هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال آینده دارد جایی برای تولید و اشتغال نیست، اما این سهم از اجرای قانون را در جایی دیگر در نظر گرفته و البته مشروط. اگر برای سال بعد قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد تمام منابع ناشی از افزایش به تولید و اشتغال اختصاص پیدا می‌کند. دولت سقف پرداختی از محل این افزایش قیمت را تا ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پیش بینی کرده است.
اعتبار ١٨ هزار میلیاردی برای تولید و اشتغال
پایگاه خبری راد: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید می گوید در لایحه بودجه سال ١٣٩٧، رقمی معادل ١٨ هزار میلیارد تومان از محل منابع حاصل از صرفه جویی و هدفمندی یارانه ها به تولید و اشتغال اختصاص یافته است.
همه از تکالیف قانونی یارانه باخبرند اما...
پایگاه خبری راد: حدود هفت سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گذشته و پرداخت یارانه‌های نقدی همچنان به روال گذشته ادامه دارد. رئیس سازمان برنامه و بودجه از این که قانون بودجه برنامه پرداخت یارانه را مشخص کرده و از سال ۱۳۸۹ تاکنون به تفصیل اعلام شده است، سخن گفته اما وی صراحتی در این باره نداشته که هیچ گاه به عنوان دستگاه اصلی متولی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها عملکرد دقیقی نسبت به الزامات بودجه برای یارانه نداشته‌ است.
بودجه سال 97 رقابتی است/ پیش‌بینی تورم در سال 97
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تفاوت‌های اساسی میان بودجه 97 و 96 اعلام کرد: چالش‌ها و مشکلات بودجه کشور در سال آینده با اصلاح نظام بودجه‌ریزی رفع ‌می‌شود.
چه کسی دست دولت را در جیب خزانه کرد؟
پایگاه خبری راد: برداشت بیش از انتظار از خزانه برای پرداخت یارانه نقدی در شش‌ماهه نخست سال باعث شد نام دو شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی گاز به دلیل عدم پرداخت سهم خود در تامین منابع قانون هدفمندی یارانه ها بر سر زبان ها بیافتد و مشخص شود این دو شرکت حدود ٦٠٠٠ میلیارد تومان از سهم سازمان هدفمندی یارانه ها را پرداخت نکرده اند.
ماجرای برداشت ١۲هزار میلیاردی برای یارانه
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه با وجود اهمیت صرفه جویی در هزینه‌ها، دولت در مورد پرداخت‌های پرسنلی انقباضی عمل نکرده است، اعلام کرد که متوسط حقوق کارکنان دولت از حدود یک میلیون و ٤٧٠ هزار تومان در سال ١٣٩٢ به دو میلیون و ٩٧٠ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.
یارانه نقدی شهریور ماه امشب واریز می شود
پایگاه خبری راد: سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرد: هفتاد و نهمین مرحله پرداخت یارانه نقدی مربوط به شهریور ماه سال 1396، ساعت 24 روز یکشنبه 26 مرداد ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.