18:38 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هاتگرام

چرا مخابرات هنوز آبونمان تلفن ثابت می‌گیرد؟
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات با اشاره به موضوع حذف آبونمان از قبض تلفن‌های ثابت گفت: هرچند ظاهر این حذف آبونمان به نفع مردم است اما اثر اجرایی این حکم درنهایت با توجه به مدل‌های اقتصادی، فشار به پرسنل مخابرات و نارضایتی کارگری است و همچنین موجب کند شدن فرآیند توسعه می‌شود. البته درنهایت این حکم قانونی دیوان عدالت لازم‌الاجراست.
تمدید مهلت فعالیت نسخه‌های فارسی تلگرام جای تأمل دارد
پایگاه خبری راد: معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در مطلبی نوشت: با توجه به اینکه تلگرام یکی از مهمترین ابزارهای جنگ رسانه ای دشمن است، تمدید مهلت فعالیت غیر قانونی نسخه‌های فارسی تلگرام در این موقعیت جای تأمل دارد.‌
هاتگرام و طلاگرام امروز فیلتر می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: در حالی که پس از اعتراض به فعالیت نسخه‌های فارسی تلگرام، اعلام شد که این اپلیکیشن‌ها تا نیمه شهریورماه فرصت دارند به پیام‌رسان‌های کاملا بومی تبدیل شوند، اکنون که این موعد سر رسیده، به نظر می‌رسد هنوز امکان تفکیک این نسخه‌ها از تلگرام اصلی فراهم نشده است.
هر پیام‌رسان‌ داخلی چند عضو دارد؟
پایگاه خبری راد: پیام‌رسان‌های داخلی که هرکدام چند سال از عمرشان می‌گذرد و در طول چند ماه اخیر هم تعداد کاربرانشان افزایش یافته است، از چند صدهزار تا چند میلیون کاربر دارند که البته همچنان تا رسیدن به همتایان خارجی خود راه درازی در پیش دارند.
پیام‌رسان‌های داخلی کجای میدان رقابت قرار دارند؟
پایگاه خبری راد: یکی از اهداف فیلترینگ تلگرام، رفع انحصار از این پیام‌رسان عنوان شده بود؛ با گذشت چندین ماه از اعمال فیلترینگ، هنوز کاربران پیام‌رسان‌های داخلی به تعداد کاربران پیام‌رسان تلگرام نرسیده است؛ اتفاقی که شاید با حذف نسخه‌های فارسی تلگرام، تحت تاثیر قرار گیرد.
توضیحات آذری جهرمی در کمیسیون امنیت ملی درباره ٢۵ میلیون حمله سایبری در ٦ ماه گذشته
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که طبق توضیحات وزیر ارتباطات در جلسه امروز این کمیسیون، ۲۵ میلیون حمله سایبری و ۶۵۰ مورد نفوذ طی شش ماه گذشته توسط بیش از ۹۰۰ هزار مهاجم علیه کشور شناسایی شده است.
آماری از میزان فعالیت کاربران در تلگرام
پایگاه خبری راد: معاون قضایی دادستان کل کشور آماری از میزان فعالیت کاربران در تلگرام ارائه کرد.
نظر آقای دبیر درباره فیلترینگ، خلاء قانون‌گذاری و رفع فیلتر یک گروه خاص
پایگاه خبری راد: مخاطبان محترم، با توجه به برخی ایرادهای ویراستاری رخ داده در زمان تنظیم این گزارش، متن اصلاح شده گفت‌وگو با دبیر محترم شورای عالی فضای مجازی به شرح زیر است: شورای عالی فضای مجازی به تشخیص مقام معظم رهبری و در شرایطی شکل گرفت که در فضای مجازی کشور ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی وجود داشت و درنتیجه دستور ایجاد شورا برای ایجاد هماهنگی صادر شد، یعنی دستگاهی جز شورای عالی مجازی نباید در حوزه سیاستگذاری کلان ورود کند، درحالیکه تجربه سال‌های اخیر نشان می‌دهد که هنوز برخی دستگاه‌ها از شورای عالی فضای مجازی جهت نمی‌گیرند و هرچه که مصلحت‌شان باشد، عمل می‌کنند.
کمکی به فیلترشکن‌ها نمی‌شود/هاتگرام و طلاگرام تا 15 شهریور فرصت دارند
پایگاه خبری راد: رییس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه کمکی به فیلترشکن‌ها نمی‌شود، گفت: امیدواریم وزارت ارتباطات مانند گذشته، همان میزانی که باید جلوی فیلترشکن‌ها را بگیرد، این کار را انجام دهد؛ به نسخه‌های داخلی تلگرام هم تا ۱۵ شهریور مهلت داده شده که ۱۰۰ درصد بومی شوند.
ژن‌های خوب به جان اقتصاد کشور افتاده‌اند
پایگاه خبری راد: اوایل تیر ماه، وزیر جوان کابینه با اعلام اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای واردات تلفن همراه، خبرساز شد؛ خبری که مورد توجه و تقدیر بسیاری از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی قرار گرفت.
وزارت ارتباطات به تکالیف قانونی خود عمل کرد
پایگاه خبری راد: تعدادی از پیام‌رسان‌های داخلی با انتشار بیانیه‌ای تاکید کردند که وجه المصالحه قرار دادن موضوع پیام‌رسان‌های داخلی در مناقشات سیاسی باعث صدمه به مسیر رشد این صنعت دانش‌بنیان می‌گردد و باید از آن پرهیز شود و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تکالیف قانونی خود در قبال این پیام‌رسان‌ها عمل کرده است.
خرم‌آبادی: رتبه تلگرام در ایران و جهان سقوط کرده است
پایگاه خبری راد: معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی، گفت: حجم فعالیت کاربران ایرانی در تلگرام ۴۵ درصد کاهش یافته است.
بیش از ۳۰ میلیون کاربر، فیلترشکن ایرانی را ترجیح داده‌اند
پ‌ایگاه خبری راد: معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی معتقد است: بیش از ۳۰ میلیون کاربر ایرانی با علم به داخلی بودن نرم افزار "هاتگرام و تلگرام طلایی" به آنها مراجعه کرده اند و در واقع با یک رفتار معنادار فیلترشکن ایرانی را بر فیلتر شکن خارجی ترجیح داده‌اند.
سرورهای تلگرام پیدا نشدند!
پایگاه خبری راد: مدیرکل کنترل و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت، تجهیزات موجود در طبقه نهم ساختمان زیرساخت را به سوئیچ مکالمات بین شهری و خارج از کشور مربوط دانست و تاکید کرد که در ساختمان امام خمینی از نظر فنی نمی‌توان سروری نگه‌داری کرد.
پاسخ تند آذری جهرمی به ادعای سردار جلالی
پایگاه خبری راد: محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات به ادعای سردار جلالی، رییس رئیس سازمان پدافند غیرعامل در خصوص استقرار سرورهای هاتگرام و تلگرام در طبقه نهم ساختمان امام(ره) وزارت ارتباطات پاسخ داد.