07:44 | شنبه 7 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نیروی انسانی متخصص

ایجاد دفاتر حفظ امنیت شغلی برای نیروهای کار ایرانی
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کار از مذاکره با چند کشور اروپایی برای اعزام نیروی کار ایرانی به خارج و ایجاد دفاتر حفظ امنیت شغلی نیروهای کار شاغل در بعضی کشورها خبر داد.
مسئول فنی‌ که نمی‌داند معدن کجاست چه فایده‌ای دارد؟
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: اولویت سازمان نظام مهندسی معدن کشور هوشمندسازی بخش معدن است.
هواوی برای مقابله با چالش‌های امنیتی میلیاردها دلار هزینه می‌کند
پایگاه خبری راد: شرکت چینی هواوی اعلام کرده که در نظر دارد با اختصاص یک سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری در پنج سال آینده به افزایش امنیت سایبری تجهیزات و محصولات خود بپردازد.
ناپدید شدن بعضی شغل ها در آینده
پایگاه خبری راد: با توجه به ظهور و بروز شغل‌های جدید که به فضاهای اینترنتی مربوط می‌شود باید یک بازنگری در قانون تجارت کشور صورت گیرد.
ساخت ۷۰ شناور با توان داخلی/ هوشمندسازی بنادر تا ۳ سال‌ دیگر
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از ساخت ۷۰ فروند شناور مورد نیاز بنادر تجاری با استفاده از توان داخلی خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم ظرف سه سال آینده بنادر کشور جزو بنادر هوشمند قرار گیرند.
استقرار بیش از ۳۰۰۰ پزشک متخصص در مناطق محروم
پایگاه خبری راد: معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: برنامه ماندگاری پزشکان در بیمارستان های مناطق محروم با هدف تامین پزشک متخصص و تضمین دسترسی مردم در همه نقاط کشور به ویژه در مناطق محروم و به منظور ارتقای کیفیت خدمات سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور اجرا شده است.
موفقیت‌ محققان کشور در تولید انبوه گل ارکیده/کاهش زمان تولید نسبت به سایر روش‌ها
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه تهران با طراحی و ساخت بیوراکتورهایی موفق به تولید انبوه گل ارکیده شدند و به گفته آنها از طریق این دستگاه زمان تولید این گل به یک پنجم کاهش یافته است.
کنارگذاشتن دستاوردهای میکروالکترونیک علی‌رغم وجود نیروی انسانی
پایگاه خبری راد: علی‌رغم دارابودن نیروی انسانی بالا و قرار داشتن رشته مهندسی برق در ردیف پنج رشته اول پرتعداد در کشور ولی هنوز نتوانسته‌ایم از دستاوردهای این حوزه بهره‌برداری کنیم.
تیر نخست تحریم‌ها همواره به صنعت هوایی خورده است
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فعالیت و مدیریت در صنعت هوایی ایران یکی از دشوارترین حوزه‌های اقتصادی ایران به شمار می‌رود، اعلام کرد: این صنعت همواره اصلی‌ترین و ابتدایی ترین هدفی بوده که از تحریم های خارجی آسیب دیده است.
ورود 9350 نیروی جدید به مدارس/ تدریس مشروط معلمانی که در آزمون اصلح قبول نشدند
پایگاه خبری راد: رئیس دانشگاه فرهنگیان از ورود 9350 فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان به مدارس از مهر 97 خبر داد و گفت: همچنین از مهرماه امسال تربیت بیش از 40 هزار دانشجو معلم جدید در دانشگاه فرهنگیان شروع می‌شود.
توجه به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی برای عبور از تحریم‌های ناعادلانه ضروری است
پایگاه خبری راد: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند منشأ خیروبرکت در حل معضلات کشور باشد، گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و محدودیت‌های سیاسی و اقتصادی ناشی از تحریم‌های ناعادلانه، توجه به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی برای عبور از این شرایط ضروری است.
نظر آقای دبیر درباره فیلترینگ، خلاء قانون‌گذاری و رفع فیلتر یک گروه خاص
پایگاه خبری راد: مخاطبان محترم، با توجه به برخی ایرادهای ویراستاری رخ داده در زمان تنظیم این گزارش، متن اصلاح شده گفت‌وگو با دبیر محترم شورای عالی فضای مجازی به شرح زیر است: شورای عالی فضای مجازی به تشخیص مقام معظم رهبری و در شرایطی شکل گرفت که در فضای مجازی کشور ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی وجود داشت و درنتیجه دستور ایجاد شورا برای ایجاد هماهنگی صادر شد، یعنی دستگاهی جز شورای عالی مجازی نباید در حوزه سیاستگذاری کلان ورود کند، درحالیکه تجربه سال‌های اخیر نشان می‌دهد که هنوز برخی دستگاه‌ها از شورای عالی فضای مجازی جهت نمی‌گیرند و هرچه که مصلحت‌شان باشد، عمل می‌کنند.
اولویت رئیس جدید بیمه مرکزی اعلام شد
پایگاه خبری راد: رئیس کل جدید بیمه مرکزی روز (۳۱ تیرماه) در دیدار با مدیران این سازمان مهمترین دغدغه های خود برای بیمه مرکزی را مطرح کرد.
انتظار 20 ساله برخی مناطق یزد برای برخورداری از نعمت گاز
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به محرومیت 15 درصد جمعیت روستایی این استان از نعمت شبکه گازرسانی، گفت: عملیات گازرسانی به 76 روستای دیگر استان برای بالغ بر 4500 خانوار در دست اجراست .
دانشگاه‌های کارآمد و مدیران باسواد دو پیش‌نیاز استارتاپ موفق
پایگاه خبری راد: فعالان حوزه استارتاپ در بخش "استیج" هفتمین نمایشگاه اینوتکس اعلام کردند پیش‌نیاز داشتن استارتاپ‌های موفق و بزرگ، داشتن "دانشگاه‌های کارآمد" و "مدیران باسواد" است.