13:31 | چهارشنبه 13 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نوآوری

آیین‌نامه کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در صنعت نفت ابلاغ شد
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری آیین‌نامه اجرایی کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در حوزه‌های مختلف صنعت نفت را ابلاغ کرد.
رتبه بسیار بد ایران در ثبات اقتصاد و پیش‌بینی‌نا‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها
طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد، ثبات اقتصاد کلان ایران بدترین رتبه را دارد و در میان ۱۴۰ کشور دنیا در از رتبه ۱۳۴ ایستاده و گویای فضای نامطمئن و پیش‌بینی‌نا‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها است.
رشد 213 درصدی سود در «غکورش»
نماد برتر - میزان سود خالص ثبت‌شده در صورت سود و زیان شرکت "غکورش" برابر با ۱۱.۶۳۶ میلیارد ریال بوده که افزایش سود ۲۰۲ درصدی را طی این دوره ۱۲ ماهه تجربه کرده است.
100 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بنگاه های کوچک و متوسط
نماد برتر - رئیس کل بانک مرکزی درباره برنامه این بانک برای حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط گفت: مبلغی تا حد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌ها برای اعطای سرمایه درگردش به این واحدها، با هدف گسترش نقش آنها درتولید و اشتغال کشور پرداخت خواهد شد.
بیمه شده‌ها از خدمات شرکت‌های خلاق بهره‌مند شدند
نماد برتر- یک شرکت خلاق موفق شده است به چند میلیون بیمه شده، در حوزه درمان خدمات ارائه کند.
مرکز نوآوری و شتابدهی طب ایرانی و داروسازی سنتی راه‌اندازی می‌شود
نماد برتر- دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی طب ایرانی و داروسازی سنتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه توسعه داروها و فرآورده‌های طب سنتی، افزود: در حال حاضر اقدامات زیرساختی با حمایت بخش خصوصی و سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی با هدف شناسایی و جذب هسته‌های فناور و صاحبان طرح‌های فناورانه صورت گرفته و طی چندماه آینده شروع بکار خواهد کرد.
آمادگی صندوق نوآوری برای پشتیبانی از تولید شرکت‌های دانش‌بنیان
نماد برتر- رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از آمادگی این صندوق برای پشتیبانی از تولید و پشتیبانی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، خبر داد.
"کرونا" با همایش‌ها و نمایشگاه‌های فناورانه چه کرد؟
نماد برتر- هر چند که در گذشته برگزاری رویدادها، همایش‌ها و سمینارها به صورت برخط و آنلاین امری محال به نظر می رسید ولی شیوع کرونا تغییر رویه ای را در برگزاری چنین رویدادهایی ایجاد کرد که نه تنها امکان حضور همه مدعوین از داخل و خارج کشور در آن را میسر کرد، بلکه می‌تواند رویه قابل قبول برای پسا کرونا در برگزاری سمینارها باشد.
فناوری ۵G روی شبکه واقعی از مشهد آغاز بکار کرد
نماد برتر- قطار ارائه خدمات فناوری ۵G همراه اول روی شبکه واقعی از جوار حرم مطهر رضوی به حرکت درآمد و به زودی وارد سایر شهرها خواهد شد.
پذیره‌نویسی بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در فرابورس
نماد برتر- مهدی مظاهری مدیر سرمایه‌گذاری جسورانه شرکت سبدگردان الگوریتم در نشست خبری ویژه پذیره‌نویسی واحدهای «صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رشد یکم پیشگام» این صندوق را بزرگ‌ترین صندوق جسورانه بورسی معرفی کرد و گفت: سرمایه صندوق پیشگام ۲۴۰ میلیارد تومان بوده و حوزه فعالیت آن کسب‌وکارهای مبتنی بر اینترنت، حوزه‌های غیرخدماتی و صنعتی و عمدتا حوزه‌هایی است که شرکت‌های دانش‌بنیان روی آن کار می‌کنند.
اولین پلتفرم تامین مالی جمعی مبتنی بر فناوری بلاکچین موافقت اصولی گرفت
نماد برتر- مدیرعامل فرابورس ایران در سومین روز از نمایشگاه ایران ایتکس که اولین نمایشگاه مجازی حوزه فناوری اطلاعات در کشور است، درباره یکی از جدیدترین ظرفیت‌های فرابورس برای تامین مالی حوزه نوآوری و دانش‌بنیان گفت: ما روز گذشته با حضور معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و رئیس سازمان بورس از بازار تامین مالی جمعی رونمایی کردیم تا مسیر تجهیز منابع برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، استارتاپ‌ها و طرح‌های نوآورانه کوتاه‌تر و تسهیل شود.
بانک ملت و سپرده گذاری مرکزی تفاهمنامه امضا کردند/ افزایش سطح تعاملات
نماد برتر- بانک‌ملت و شرکت سپرده گذاری مرکزی با هدف افزایش سطح تعاملات در ارائه خدمات بانکی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
شرکت بورسی همراه اول حامی رویداد ایران دیجیتال شد
نماد برتر- شرکت بورسی همراه اول با هدف ارائه توانمندی‌ها در حوزه تحقیق و توسعه، بومی‌سازی و شناسایی توانمندی‌های اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات از رویداد ایران دیجیتال حمایت می‌کند.
رشد ابزارهای نوآورانه در بستر بازارسرمایه / آینده روشن سرمایه‌گذاری جسورانه
نماد برتر- معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور: حوزه سرمایه‌گذاری جسورانه در کشور، حوزه بسیار بکر و دست نخورده‌ای است که آینده فوق العاده‌ای برای افرادی که صندوق‌های جسورانه تشکیل می‌دهند، رقم خواهد زد.
ایجاد شاخص صکوک، حاکی از افزایش عمق در بازارسرمایه است / تامین مالی جمعی راهی برای مردمی شدن اقتصاد
دکتر علی دهقان ‌دهنوی: «امروز بازار سرمایه کشور و ابزار صکوک به سطحی رسیده است که می‌توان برای آن شاخص تعریف کرد. شاخص صکوک اطلاعات بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران، محققین و تحلیلگران فراهم می‌کند.»