09:40 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نهاوندیان

انتقاد عضو هیات مدیره "ذوب" به شیوه نامه ساماندهی زنجیره فولاد با درخواست لغو
نماد برتر- عضو هیات مدیره ذوب آهن در واکنش به ابلاغ شیوه نامه ساماندهی زنجیره فولاد آن را پرابهام، ضد صادرات، توزیع کننده رانت بدون مشورت با فعالان صنعت و بازار سرمایه خواند و خواستار لغو شد.
شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد ابلاغ شد
نماد برتر- معاون رییس جمهور شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد را جهت اجرا به وزرای صنعت و اقتصاد ابلاغ کرد.
نتیجه جلسه ستاد اقتصادی دولت و ادامه بی واکنشی به اوضاع بورس
نماد برتر- جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با محوریت آزادسازی منابع مالی بلوکه شده ایران و تکلیف وزارت خارجه و بانک مرکزی و البته تداوم بی واکنشی به اوضاع بورس برگزار شد.
دستورالعمل اجرایی وام جدید کرونا ابلاغ شد
نماد برتر- معاون گردشگری، از ابلاغ دستورالعمل اجرایی مصوبه «تسهیلات جدید کرونا» توسط معاون اقتصادی رییس جمهور خبر داد؛ هیات دولت و ستاد ملی کرونا حدود یک ماه پیش با این مصوبه موافقت کرده بود.
اوضاع اظهارنامه های گمرکی/ حواشی خودروها به اینجا هم رسید
نماد برتر- طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران اظهارنامه های وارداتی ترخیص شده در نیمه اول امسال با کاهش ۱۷ درصدی همراه بوده است.
اولویت اقتصادی جهش صادرات غیرنفتی است
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری گفت: در شرایط کنونی اولویت کشور حرکت به سمت جهش در صادرات و کم‌کردن اتکا به درآمدهای نفتی است؛ بنابراین همه امکانات را برای افزایش تولیدات صادراتی بسیج می‌کنیم، چراکه برداشتن موانع در مسیر صادرات، کمک شایانی به اشتغال می‌کند.
آخرین اقدامات وزارت مسکن برای خانه دار شدن مردم
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اعلام کرد که بر اساس لایحه شفافیت همه موسساتی که فعالیت اقتصادی می‌کنند، باید اطلاعات و مشخصات مربوط به فعالیت‌های اقتصادی، املاک و مستغلات، دارایی ها و درآمد هایشان را اطلاع رسانی عمومی کنند.
 انجام مراحل ترخیص خودروهای دپو شده، ادعایی بیش نیست+ سند
پایگاه خبری راد: اذعان به کم‌کاری‌ها و ناهماهنگی‌ها قدم نخست برای برون‌رفت از شرایط کنونی است.
برگ دیگری به پرونده ضدیت آمریکا با قوانین بین المللی افزوده شد
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس جمهور درباره تاثیر قرار دادن سپاه در بین سازمان های تروریستی در ارتباط با اروپا، گفت: آمریکا در این کارش مثل خروج از برجام تنها و منزوی مانده و هیچ کشوری در این موضوع از او حمایت نمی کند و یک برگ دیگر در پرونده ضدیت امریکا با قوانین بین المللی افزوده شده است.
صادرکنندگان می‌توانند بدون تعرفه گمرکی کالاهای اساسی وارد کنند
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: هم اکنون ذخیره استراتژیک کشور در بیشتر کالاهای اساسی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و به مردم در این زمینه اطمینان کامل می‌دهیم. بر همین اساس، واردات کالاهای اساسی در مقابل صادرات، بدون تعرفه گمرکی برای همه صادرکنندگان آزاد شده است.
هکرها با این کار می‌توانند به آسانی به برخی از اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. یکی از راه‌هایی که می‌شود بوسیله آن به هک شدن مودم پی برد، پایین آمدن بی‌دلیل سرعت اینترنت، یا کم شدن ناگهانی و غیرمنتظره ترافیک مصرفی است.  هیچیک از ما دوست نداریم کسی بدون اجازه وارد حریم خصوصی‌ما
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان این‌که در چالش‌های موجود و شرایط سخت، فرصت خوبی برای انجام اصلاحات اقتصادی لازم فراهم شده است، افزود: این‌که امروز بین دولت، مجلس و اقتصاددانان درباره اصلاح اقتصادی و بازبینی در روش‌های حمایتی اتفاق نظر وجود دارد را باید به فال نیک گرفت.
 سیاست دولت حمایت از صادرات غیرنفتی است
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه صادرات کشور براساس آمار شش ماهه اخیر روند رو به رشد مستمری داشته است، گفت: سیاست دولت حمایت از صادرات غیرنفتی است.
 مسئله ملی و حیاتی آب را سیاسی نکنیم!
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری تاکید کرد که آب یک مسئله ملی است و باید به اصلاح الگوی مصرف آن توجه کرد اما نباید این مسئله ملی را تبدیل به یک مسئله سیاسی کنیم چرا که حل آن سخت‌تر خواهد شد.
تحریم‌های آمریکا باج‌گیری است/با اتحاد دوره سختی‌ها کوتاه می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران زورگویی و باج‌گیری از ملت ایران است، اظهار کرد: اینکه دولت با اطمینان اعلام می‌کند که واردات کالاهای اساسی و داروهای مورد نیاز مردم در حال انجام و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد، نه به دلیل اقدامات بشردوستانه ایالات متحده آمریکا، بلکه به دلیل راهکارهایی است که خود برای مواجهه با این شرایط اتخاذ کرده است.
جزئیات تفاهم‌نامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری
پایگاه خبری راد: تفاهم نامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری پایدار بین دستگاه‌های مربوطه امضا و مبادله شد.