09:50 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نهاده های تولید

خودروسازان می خواهند ماهانه گران کنند/ زمان ارزانی خودرو
نماد برتر- با وجود نقدهای مطرح شده در رابطه با نحوه قیمت گذاری و فروش خودرو و وضعیت بازار، رئیس شورای رقابت می گوید با وضعیت ناپایدار اقتصادی فعلی و عرضه محدود در مقابل تقاضای کذایی بهترین و منصفانه ترین روش در دستور کار قرار گرفته و چاره ای جز افزایش قیمت هر سه ماه یکبار و فروش از طریق قرعه کشی نداشته‌اند.
محصولات شیرین و شکلاتی شرکت بازار پایه ای ۱۱ تا ۲۵ درصد گران شد
نماد برتر- شرکت شوکوپارس از افزایش ۱۱ تا ۲۵ درصدی انواع شکلات های پذیرایی و فله، میکا و اسمارت خبر داد و با توقف نماد روبرو شد.
آمار صادرات شرکت های سیمانی با رتبه هفتم جهانی / چالش های صنعت
نماد برتر- سخنگوی گمرک از صادرات بیش از ۵.۸ میلیون تن انواع سیمان به ارزش ۱۲۷ میلیون دلار طی ۵ ماه اول سال و کسب رتبه هفتم جهانی خبر داد.
چرا قیمت خودرو منفجر شد؟
نماد برتر- اگرچه طی سه سال گذشته قیمت خودرو به طور افسار گسیخته رو به افزایش است، اما فعالان بازار خودرو این بار از قیمت های نجومی خودرو طی یک هفته گذشته به نوعی شوکه هستند و می گویند نوسانات نرخ ارز متهم اصلی این گرانی است، اما ضعف مدیریت این صنعت موجب شده تا روز به روز قیمت خودروهای داخلی گران شود.
کار صنعت قطعه سازی هم به زیرپله کشید!
نماد برتر- قیمت خودرو اخیرا سربالایی صعود را به شکلی باورنکردنی طی کرد به گونه ای که هیچ کس باورش نمی شد برای مثال قیمت پراید که همیشه از آن به عنوان یک خودرو داخل شهری کم کیفیت یاد می شود، به ۱۰۰ میلیون تومان برسد، اما رسید!
سرعت تصمیم گیری برای تعیین قیمت های جدید خودروسازان بیشتر شود
پایگاه خبری راد: به عقیده قطعه سازان و خودروسازان با توجه به تصمیم دولت در خصوص تامین ارز تولیدکنندگان از بازار ثانویه ، شرایط کنونی تاثیری بر وضعیت هزینه های تولید صنعت خودرو نخواهد گذاشت.
کاهش تولید باعث گرانی میوه شده است/با سودجویان برخورد میشود
پایگاه خبری راد: درپی افزایش بی‌رویه قیمت میوه و محصولات کشاورزی در هفته‌های اخیر، مسائل مختلفی مانند دلالی، سودجویی، افزایش هزینه تولید، سرمازدگی و کاهش تولید مطرح شد اما ستاد تنظیم بازار در جلسه اخیرش اعلام کرد که این مشکل در بازار میوه ناشی از سرمازدگی و کاهش حجم تولید رخ داده و با متخلفان و سودجویان برخورد قاطع خواهد کرد.
سرعت صفر صنعت خودرو در جاده اقتصاد کشور +توضیح
پایگاه خبری راد: بیش از 6 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی برای احیای صنعت خودروسازی و بیش از 3.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی به منظور رهایی بخش قطعه سازی از وضع موجود نیاز است .
هشدار برای بازار مرغ در ماه رمضان
پایگاه خبری راد: مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی اعلام کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید در پی نوسانات اخیر نرخ ارز و کاهش جوجه‌ریزی، برای بازار ماه رمضان با کاهش عرضه و افزایش قیمت مواجه خواهیم شد.
دعوت از بخش خصوصی برای بزرگترین پروژه نوسازی ایران
پایگاه خبری راد: برای طرح نوسازی بافتهای ناکارآمد دو مانع و یک نگرانی وجود داشت که یکی از موانع درخصوص نرخ سود تسهیلات تقریبا برطرف شده و انتظار می‌رود سایر مشکلات نیز برای ترغیب بخش خصوصی، رفع شود.
قیمت منطقی تخم‌مرغ شانه‌ای ۱۲ هزار تومان!
پایگاه خبری راد: در حالی که قیمت تخم‌مرغ در بازار به شانه حدود ۱۳ هزار تومان رسیده است، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار اعلام کرد که قیمت منطقی این محصول حداکثر شانه‌ای ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان بوده و گرانی نهاده های تولید از جمله ذرت و سویا طی ماه های گذشته، عامل افزایش قیمت تخم‌مرغ است.
صفحه قبل | صفحه بعد