09:49 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نظام مالیاتی

عملکرد رییس سازمان بورس و وزیر اقتصاد غیرقبال دفاع است/ استحقاق دژپسند
نماد برتر- نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عملکرد غیرقابل دفاع رییس سازمان بورس و وزیر اقتصاد ، دژپسند را مستحق دریافت کارت زرد، اخطار و مواخذه شدید دانست.
مخالفت معاون روحانی با استیضاح وزیر اقتصاد به دلیل بورس و چند محور دیگر
نماد برتر- معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس به تلاش برخی نمایندگان برای استیضاح وزیر اقتصاد واکنش نشان داد گفت: در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی با آمریکا، استیضاح وزیر اقتصاد واقعاً به مصلحت نیست.
طرح استیضاح وزیر اقتصاد با موضوع بورس و چند محور دیگر اعلام وصول شد
نماد برتر- نماینده مجلس از جمع آوری بیش از ۸۰ امضا برای استیضاح وزیر اقتصاد با چند محور از جمله بورس و تقدیم به هیات رییسه خبر داد.
اخذ مجوز کسب‌وکار بدون نیاز به شماره اقتصادی
نماد برتر- معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: با حذف گام ۴۵ فرآیند ثبت نام و تخصیص شماره اقتصادی، اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت یا کسب مجوز فعالیت، از نظر سازمان مالیاتی مودی تلقی می شوند.
مالیات بیش از یک میلیون مؤدی بدون رسیدگی قطعی شد
نماد برتر- معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: در راستای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم مالیات بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مودی خرد بدون رسیدگی قطعی شد.
نقدشونده ترین بازار کدام است؟
نماد برتر- مدیرعامل سبدگردان مانی، به تشریح روش‌ها و ابزارهایی پرداخت که نقدشوندگی در بازارسرمایه و ثبات و رونق در آن را بهبود می بخشد.
زمان مالیات ستانی هوشمند از ثروت ، درآمد، معاملات و حقوق همه مردم
نماد برتر- رئیس سازمان امور مالیاتی از رونمایی نسخه اول نظام مالیاتی هوشمند تا پایان دولت خبر داد و گفت: سال آینده اطلاعات مربوط به ثروت، درآمد، معاملات، حقوق و مزایای همه مؤدیان دریافت می شود.
تراکنش‌های بانکی بیش از ۵ میلیارد تومان ۵ تا ۱۰ درصد مردم در ذره بین مالیات
نماد برتر- رئیس سازمان امور مالیاتی از بررسی اطلاعات تراکنش‌های بانکی بیش از ۵ میلیارد تومان و بر اساس کد ملی و اقوام درجه یک حدود ۵ تا ۱۰ درصد مردم خبر داد.
اتخاذ سیاست‌های انبساطی مالی در سال آینده
نماد برتر- رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه سیاست‌های مالی سال آینده انبساطی خواهد بود، گفت: برای تحقق این سیاست و جهت‌گیری کلان بودجه سال آینده باید منابع پایدار درآمدی پیش‌بینی شود.
زمان اعلام گزارش نظارتی مجلس درباره بورس/تصمیم برای جاماندگان سهام عدالت
نماد برتر- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصمیم گیری درباره ۲۰ میلیون جاماندگان سهام عدالت و قرائت اقدامات و گزارش نظارتی بازار سرمایه هفته آینده در صحن علنی خبر داد.
ماموریت به وزارت صمت برای بازگرداندن آرامش به بازار خودرو
نماد برتر- رئیس جمهور با بیان اینکه دولت الکترونیک به عنوان یک اصل دقیق در حکمرانی خوب و شفاف با ویژگی سرعت و عدالت در دسترسی عموم به قوانین، برنامه ها و سیاست های اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: دولت الکترونیکی امکان دسترسی بموقع و یکسان همه شهروندان به اطلاعات مورد نیاز را فراهم می کند.
لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، یک گام تا تصویب دولت
نماد برتر- روند بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در جلسه کمیسیون اقتصاد دولت به پایان رسید و در دستور کار جلسه اصلی هیات وزیران قرار گرفت.
پیوند اقتصاد کشور به تحولات خارجی خطای راهبردی است
نماد برتر-حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) به مناسبت هفته‌ی دولت در ارتباط تصویری با رئیس‌جمهور و اعضای دولت، سال آخر فعالیت دولت دوازدهم را فرصتی خوب برای افزایش خدمات در حوزه‌های مختلف خواندند و با بیان نکاتی درباره‌ی مسائل مهم اقتصادی همچون تولید، سرمایه‌گذاری، ارزش پول ملی و نیز فضای مجازی، تأکید کردند: باید با جدیت کامل، موانع تولید را رفع و برای حل مشکلات، همت بیشتر گماشت.
آماده اخذ مالیات از خانه های خالی هستیم
نماد برتر- رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با تاکید بر این که وزارت مسکن تاکنون اطلاعات خانه های خالی تهران را به صورت کامل و جامع در اختیار ما قرار نداده است، گفت: به محض اینکه اطلاعات در اختیار ما قرار بگیرد آماده اجرای قانون و اخذ مالیات از این خانه ها هستیم.
جزئیات هوشمندسازی در سازمان مالیاتی اعلام شد
نماد برتر- معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ضمن اعلام اقدامات مهم و موثر نظام مالیاتی برای هوشمندسازی فرایندها و توسعه دولت الکترونیک، جزئیات مدرن‌سازی اخذ مالیات را اعلام کرد.