18:59 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نظارت بر بازار

ادامه روند ریزشی ارزهای دیجیتالی
نماد برتر- ارزش بیشتر ارزهای دیجیتالی مجددا کاهش پیدا کرد.
برنامه‌های تأمین و توزیع کالاهای اساسی تصویب شد
در دویست و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، گزارش «وضعیت تأمین و توزیع کالاهای اساسی و ضروری مردم در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۹ و برنامه سال ۱۴۰۰» ارائه شد.
رویداد مهم برای بورس با واگذاری قیمت گذاری دستوری به شرکت ها و تشکل ها
نماد برتر- وزیر صنعت در رویدادی مهم برای صنایع بورسی از تمایل برای بازگشت واگذاری اموری نظیر قیمت‌گذاری به شرکت ها و تشکل‌ها خبر داد.
با قیمت‌گذاری دستوری مخالفم
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با هرگونه قیمت‌گذاری دستوری مخالف هستم؛ دولت نیز در این زمینه با ما هم عقیده است و در تحقق این موضوع کمک می‌کند و انتظار داریم که بخش خصوصی نیز برای این موضوع مهم پای کار بیاید.
یک هفته با بورس کالا
نماد برتر- در هفته ای که گذشت شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران بودیم که مهم ترین موضوعات به راه اندازی «تالار حراج باز» از فردا و انجام مراحل نهایی برای آغاز معاملات مناقصه در بورس کالا اختصاص داشت.
دستور العمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه تصویب شد
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار ، دستور العمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه را تصویب کرد .
صدور مجوز ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی افزایش سرمایه طی ۹ ماه
نماد برتر- مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس با اعلام توضیحی از معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت‌ها از سود انباشته از صدور مجوز ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی افزایش سرمایه ۱۷۶ شرکت طی ۹ ماه خبر داد.
یک هفته با بورس کالا
نماد برتر- در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران بودیم که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به آغاز پذیره نویسی و برگزاری مراسم رسمی افتتاح معاملات دو صندوق کالایی کشاورزی و معاملات گواهی سپرده خرما و اصرار وزارت صمت بر تغییر قیمت پایه فولاد برخلاف شیوه نامه دولت و واکنش فعالان بازار سرمایه، فولاد ونمایندگان مجلس اشاره کرد.
علل ابطال بخشی از معاملات سهام در زمان عرضه و تقاضا معمول
نماد برتر- معاون بازار شرکت بورس تهران با اشاره به اقدامات ناظر برای ایجاد بازاری شفاف و سالم ، علل ابطال بخشی از معاملات در زمانی که عرضه و تقاضا عادی به نظر می رسد را اعلام کرد .
بورس ۱۰ ایستگاه کارگزاران و ۵۰ دسترسی سهامداران برخط را بست
نماد برتر- بورس تهران در ادامه برخورد بر تخلف فعالان حقوقی و حقیقی در ارسال سفارش کم حجم با دفعات بالا، اقدام به مسدود کردن ۱۰ ایستگاه کارگزاران و ۵۰ دسترسی برخط سهامداران کرد.
علی صحرائی ابقا شد
نماد برتر- علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران، با رأی اکثریت آراء در سمت خود ابقا شد. امروز علاوه بر ابقای علی صحرائی به عنوان مدیر عامل شرکت بورس، اعضای کمیته های تخصصی شرکت بورس و کمیته پذیرش هم توسط هیات مدیره انتخاب شدند.
 افزایش قیمت مرغ و گوشت فاقد هر هرگونه مبنا است
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به گرانی های اخیر اقلام ضروری تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند افزایش قیمت بسیاری از مایحتاج مردم نظیر گوشت مرغ و گوشت قرمز فاقد هرگونه مبناست.
دستورالعمل افزایش سرمایه شرکت ها از محل صرف سهام ابلاغ شد
نماد برتر- سازمان بورس دستورالعمل اجرایی قانون افزایش سرمایه شرکت های بورسی و فرابورسی را از محل صرف سهام با سلب حق تقدم به کلیه شرکت ها ابلاغ کرد.
بورس ۴ ایستگاه معاملاتی کارگزاران و ۱۸ دسترسی برخط سهامداران را بست
نماد برتر- بورس تهران ۴ ایستگاه معاملاتی کارگزاران و ۱۸ دسترسی برخط سهامداران را به دلیل ارسال سفارش کم حجم با دفعات بالا مسدود کرد و به چند کارگزار هم تذکر داد .
پذیرش کلیه محصولات قابل عرضه ایرانول در بورس کالا نهایی شده است
نماد برتر- مدیرعامل پالایشگاه روغن سازی تهران در بازدید مدیران ارشد بورس کالای ایران از این پالایشگاه اعلام کرد که برای توسعه شفافیت در تمامی ابعاد، فرآیند پذیرش کلیه محصولات قابل عرضه ایرانول در بورس کالا نهایی شده و از هفته جاری قابل عرضه خواهد بود.