18:46 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نرخ بهره بانکی

دلایل هجوم به بورس ، دو وظیفه اصلی و سه مؤلفه برای صلاحیت رقابت بازار
نماد برتر- رئیس هیات مدیره بورس تهران با توضیح درباره دلایل هجوم به بورس، دو وظیفه اصلی این بازار و سه مؤلفه برای صلاحیت رقابت بازار گفت: در بازه پنج‌ساله بورس از تمام بازارها بهتر است.
بازار سرمایه؛ بهترین گزینه سرمایه گذاری/ بازار جایی برای کاهش قیمت ندارد
نماد برتر- با توجه به ریزش دو ماه نیمی بازار، اکنون قیمت سهام ها عموما بسیار پایین و در کف قیمتی خود قرار دارد و گزارش عملکرد ۶ ماهه شرکت ها هم بسیار خوب است، همچنین عوامل رشد دهنده بازار که عمدتا نرخ ارز است از رشد قابل توجه ای برخوردار است که همه این عوامل باید نشان از رشد بازار سرمایه باشد، اما آنچه در عمل دیده می شود این است که هنوز رغبت لازم برای سرمایه گذاری در این بازار دیده نمی شود.
عوامل تأثیرگذار و بررسی موج های ریزشی در بازار سهام
نماد برتر- موج های ریزشی چند صباحی است در بازار سرمایه با کاهش قدرت نسبی همراه و به این ترتیب، عوامل تأثیرگذار بر بازار سهام به انواع مختلفی تقسیم شده اند.
سقوط شاخص به زیر یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد/ وزیر اقتصاد خواب است!
نماد برتر- رفیعی، کارشناس بازار سرمایه مدعی شده که ذی نفعان بازار به دنبال ریزش شاخص تا زیر یک میلیون ۲۰۰هزار هستند و تا به این عدد نرسند ریزش ادامه دارد.
تصمیم بانک مرکزی چین، بازار آسیا را منفی کرد
نماد برتر- بازارهای آسیایی امروز در پی تمهیدات دولت چین برای ثبات نرخ بهره، با روند کاهشی همراه شدند.
دلار خریدار ندارد!
نماد برتر- حدود چهار روز است که در پی اجرای سیاست ارزی جدید، بانک مرکزی اقدام به عرضه ۵۰ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی کرده و آنچه در این بین حائز اهمیت است نبود استقبال و تقاضا از این میزان عرضه اسکناسی ارز است.
پیش بینی این هفته بورس و دو گروه بزرگ و کوچک/ تحلیلی از اثر انتخابات آمریکا
نماد برتر- یک کارگزاری با اعلام اینکه بازار سهام تنها بازاری است که رشد نرخ ارز را باور ندارد ، وضعیت این هفته بورس و شرایط کلی دو گروه بزرگ و کوچک را پیش بینی و تحلیلی از اثر انتخابات آمریکا ارایه کرد.
شرط روی دالان نرخ بهره بانکی!
نماد برتر- باتوجه به اینکه تا پایان بهار امسال نقدینگی از ۲۶۰۰ هزار میلیارد تومان گذشت و بانک مرکزی پیشنهاد انتشار اوراق ودیعه را به عنوان یکی از اقدامات برای مهار پول اعلام کرد، اکنون شورای پول و اعتبار با انتشار این اوراق موافقت کرده و یک کارشناس اقتصادی نیز معتقد است که فروش اوراق ودیعه در صورتی می‌تواند در مدیریت نقدینگی موثرتر عمل کند که بانک مرکزی قبل از تعیین زمان انتشار این اوراق بیش از میزان فعلی دالان نرخ بهره بانکی را افزایش دهد.
تحقق جهش تولید با تخصیص صحیح منابع در کشور
نماد برتر- یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در کشور تاکید کرد: اگر تخصیص منابع در کشور به درستی صورت گیرد و عوامل غیر اقتصادی یعنی عوامل سیاسی و اجتماعی هیچ دخالتی نداشته باشند، جهش تولید در کشور رونق می‌گیرد.
شرط موفقیت در اجرای حذف صفر از پول ملی
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی با اشاره به ترکیه و برزیل به عنوان کشورهای موفق در حذف صفر از پول ملی، شرط موفقیت ایران در حذف صفر از پول ملی را اجرای سیاست هدف‌گذاری نرخ تورم عنوان کرد.
دلایل ثبات فعلی بازار ارز از نگاه یک اقتصاددان
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی، دلایل آرامش فعلی بازار ارز را منوط به بخشنامه‌ها و برنامه ریزی های بانک مرکزی در جهت عرضه بیشتر ارز صادراتی دانست و اضافه کرد: طبق گفته بانک مرکزی دستورالعمل‌ها برای بازگشت ارز صادراتی و معافیت ارائه ارز از طریق سامانه نیمایی به صادر کنندگان تا کمتر از یک میلیون دلار سبب شده تا بازار ارز روی آرامش به خود ببیند.
شرط موفقیت حذف صفر از پول ملی
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی گفت: حذف صفر از پول ملی بدون سیاست هدف‌گذاری تورم، آزادی اقتصادی و خصوصی‌سازی موفق نیست و فقط بار روانی دارد.
صف خرید خانه‌های ساحلی تا کجا می‌رسد؟
پایگاه خبری راد: نه فروشنده می‌فروشد و نه خریدار اقدام به خرید می‌کند و اگر هم خریداری پیدا شود یا زوج‌های جوانی هستند که از ترس بر باد رفتن اندک سرمایه‌شان اقدام به خرید مسکن می‌کنند و یا عده محدودی هستند که در این بازار به فکر سرمایه‌گذاری افتاده‌اند.
تاثیر کنار کشیدن "دلار" از بازار مصرف ۳ میلیارد نفری
پایگاه خبری راد: درپی توافق رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه برای حذف دلار و استفاده از ارزهای ملی در مبادلات، دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه گفت: با توجه به جمعیت حدود سه میلیاردی مصرف‌کنندگان ایران، چین، روسیه و ترکیه، کنار کشیدن از حوزه دلار به طور واقعی و مبادلات با پول ملی، شرایط اقتصادی کشورها را برای تجارت با یکدیگر بهتر می‌کند.
هشدار افشانی به سازندگان متخلف
پایگاه خبری راد: شهردار تهران به سازندگان متخلف هشدار داد که به فکر تخلف نباشند زیرا رویه عوض شده و باید در ماده 100 جریمه تخلف را بپردازند.