19:51 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نرخ بنزین

دو نرخی شدن قیمت بنزین/اصلاح قیمت بنزین میان دولت و مجلس سردرگم است
پایگاه خبری راد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی بایستی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در اواسط سال و نه آغاز سال اجرایی شود تا آثار روانی و اجتماعی ناشی از این افزایش به حداقل برسد.
تصمیمات مربوط به مدیریت مصرف سوخت با هماهنگی همه دستگاه‌ها اتخاد می‌شود
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در زمینه سهمیه بندی یا افزایش نرخ بنزین وزارت نفت به تنهایی تصمیم نخواهد گرفت. زمانی تصمیمات می‌تواند موفق باشد که با هماهنگی مجموعه دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و قضایی اتخاذ شود.
بختیار: آمادگی برای افزایش نرخ بنزین وجود ندارد
پایگاه خبری راد: عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی انرژی، گفت‌: امروز بحث احیای کارت سوخت به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت مطرح است.
"وضع قاچاق بنزین الحمدالله خوب است! "
پایگاه خبری راد: موضوع قاچاق بنزین این روزها با افزایش نرخ دلار که باعث اختلاف فاحش نرخ سوخت در ایران با کشورهای همسایه شده است در سر خط مهم‌ترین خبرها قرار گرفته است. موضوعی که واکنش وزیر نفت را نیز برانگیخت و با کنایه وضع آن را خوب اعلام کرد.
اظهارات متناقض بهارستانی‌ها درباره بنزین
پایگاه خبری راد: افزایش نرخ دلار، تفاوت فاحش نرخ سوخت در ایران نسبت به کشورهای همسایه، افزایش قاچاق و افزایش مصرف بنزین همانند دومینوی به هم پیوسته‌ای شده که درنهایت به گشایش دوباره پرونده بنزین و بررسی گزینه‌های مختلفی مانند سهمیه‌بندی و احیای کارت سوخت منجر شد. اما به نظر می‌رسد نگارنده‌های این سرنوشت با یکدیگر اتفاق نظر ندارند؛ به‌طوری‌که یک روز یکی از سهمیه‌بندی قطعی بنزین خبر می‌دهد و روز بعد دیگری اعلام می‌کند تصمیمی برای سهمیه‌بندی گرفته نشده است.
شرایط برای افزایش قیمت بنزین مناسب نیست
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بنزین تا پایان امسال گران نخواهد شد، گفت: اکنون شرایط مناسبی برای افزایش قیمت بنزین نیست.
وقتی بودجه ایران در کشورهای دیگر مصرف می‌شود!
پایگاه خبری راد: "سرسام آور" بهترین لقبی است که می‌توان به آمارهای حوزه بنزین نسبت داد؛ فرآورده نفتی که میزان مصرف آن نه تنها در کشور مرز خطر را رد کرده، بلکه پای آن از مرز کشور هم گذشته و به صورت قاچاق وارد کشورهای همسایه شده است. با یک حساب سرانگشتی و طبق گفته‌های مسئولان می‌توان فهمید که دولت هرماه حدود سه هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان برای بنزین یارانه می‌دهد.
چرا پرونده بنزین دوباره باز شد؟
پایگاه خبری راد: حاشیه‌های نرخ بنزین حتی زمانی که خبر می‌رسد پرونده افزایش قیمت یا سهمیه‌بندی شدن بنزین بسته شده تمامی ندارد. یک روز خبر عدم سهمیه‌بندی از ساختمان دولت به گوش می‌رسد و روز دیگر مجلس نشینان بر احتمال سهمیه‌بندی و حتی افزایش نرخ بنزین مهر تایید می‌زنند.
تبعات افزایش نرخ بنزین در آمریکا
پایگاه خبری راد: با افزایش قیمتهای سوخت در آمریکا که رفتار رانندگی را تغییر داده، مصرف بنزین کاهش پیدا کرده است.
اسکناس‌های جدید ونزوئلا روانه بازار شد
پایگاه خبری راد: اسکناس‌های جدید ونزوئلا که ۵ صفر از آن‌ها حذف شده است از امروز روانه بازارها می‌شود، هرچند نسبت به احتمال موفقیت چنین طرحی تردیدهایی وجود دارد.
خداحافظی با بلیت‌های کمتر از ۲۵۰ هزار تومان!
پایگاه خبری راد: چند روز پس از ابلاغ سیاست‌های جدید ارزی به ایرلاین‌های ایرانی وضعیت بازار بلیت‌های داخلی نشان از افزایش کامل در تمام مسیرهای هوایی دارد.
همه چیز درباره بنزین ٥٠٠٠ تومانی
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس هرگونه بحث در مورد افزایش قیمت بنزین در این کمیسیون را تکذیب کرد. اما خبر بنزین ۵ هزار تومانی از کجا آمد؟
الزام استفاده مجدد از کارت سوخت به کجا رسید؟
پایگاه خبری راد: درحالی که حدود سه ماه از تصویب قانون استفاده دوباره از کارت سوخت توسط مجلس شورای اسلامی گذشته است، نه تنها سوخت‌گیری بدون استفاده از کارت سوخت مالک خودرو همچنان انجام می‌شود بلکه دیگر هیچ خبری مبنی بر الزام استفاده از کارت سوخت هم منتشر نشد.
قیمت بنزین در بن بست تصمیم گیری
پایگاه خبری راد: پرونده قیمت بنزین همچنان ناتمام است و با اینکه مجلس نشینان با افزایش قیمت این حامل انرژی مخالفت کردند، زمزمه های افزایش بیش از ۱۰ درصدی قیمت آن یا دو نرخی شدن بنزین همچنان به گوش می رسد.
درآمد ۳۷ هزار میلیاردی هدفمندی یارانه‌ها در بودجه ۹۷
پایگاه خبری راد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مصوبه‌ای درآمد هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال ۹۷ را ۳۷ هزار میلیارد تومان تعیین کردند.