05:02 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نرخ بازار

گزارش معاملات مربوط به عملیات بازار باز
نماد برتر- بانک مرکزی در مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی, پنج سفارش فروش اوراق بدهی دولتی از طرف دو بانک‌ دریافت کرد.
ریشه بی ثباتی های اقتصاد ایران را کجا باید جستجو کرد
نماد برتر- سیاست‌گذار در نیمه دوم سال چه کاری باید انجام دهد تا از موج شوک تورمی برحذر باشد. از دید اقتصاددانان ریشه بی ثباتی های اخیر را در چه چیزی میتوان دید.
قانون جیب های مرتبط در بازار سرمایه
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در بازار سرمایه صبوری و مطالعه نقش کلیدی در موفقیت دارد، گفت: سهامداران حقیقی باید در نظر داشته باشند بازار سرمایه جایی است که پول از جیب سهامداران عجول به سهامداران با حوصله و صبور منتقل می شود.
هزینه زندگی در تهران بالاتر از استانبول و باکو
نماد برتر- هزینه مسکن بیشترین تاثیر را در هزینه زندگی تهران داشته است.
تقاضای بازار ارز، پرقدرت تامین می شود/ تقاضای روزانه اسکناس ۵ تا ۸ میلیون دلار
نماد برتر- طبق اعلام بانک مرکزی، بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که حجم معاملات اسکناس در بازار غیر رسمی بسیار پایین بوده و حجم تقاضای روزانه در بازار رسمی اسکناس نیز طی چند روز اخیر رقمی بین پنج تا هشت میلیون دلار بوده است.
ضرورت رایزنی با چین، عراق، ترکیه و امارات جهت تسهیل استفاده از ارز حاصل از صادرات
نماد برتر- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رایزنی با کشورهای مقصد صادرات جهت تسهیل استفاده از ارز حاصل از صادرات و استفاده از ارز صادراتی برای تأمین نیازهای وارداتی کشور را از راهکارهای کنترل قیمت ارز دانست.
آخرین خبرها از معاملات عملیات بازار باز
نماد برتر- در خصوص موضع بانک مرکزی در عملیات بازار باز، یک بانک سفارش‌های فروش قطعی اوراق بهادار دولتی خود را در روز دوشنبه مورخ ۲۱ بهمن‌ماه و در حجم محدود از طریق سامانه بازار بین‌بانکی به بانک مرکزی ارسال کرد.
ادامه گران‌فروشی‌ خودروسازی که پرونده‌اش تعزیراتی شده است
پایگاه خبری راد: جدیدترین بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت مدیران‌خودرو که حدود دو ماه پیش اعلام شد پرونده گران‌فروشی‌اش تعزیراتی شده است؛ همچنان به گران‌فروشی محصولات خود ادامه می‌دهد.
رانت ۸۰ هزار میلیاردی ارز در دست کیست؟
پایگاه خبری راد: با وجود این‌که رانت و دلالی‌های ناشی از اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا بهانه‌ای به دست مسوولان برای پیگیری حذف این ارز از چرخه اقتصادی داده بود، ناگهان منصرف شدند و ترجیح دادند روند قبلی را بدون اصلاح ادامه دهند. اکنون رقمی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان اختلاف بین ارز ۴۲۰۰ تومانی و نیمایی وجود دارد که مشخص نیست این رانت کلان کجا رفته و قرار است چگونه مدیریت شود.
بدری: طرح ساماندهی بازار خودرو تاثیر مثبتی هم از بُعد کیفیت و هم از بُعد قیمت دارد
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در طرح ساماندهی بازار خودرو، خودروسازان مکلف به ساخت خودروهایی با استانداردهای بین‌المللی شده‌اند، گفت: قطعا این طرح تاثیر مثبتی هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت در بازار خودرو خواهد گذاشت.
بازی دو سر سود صادرکنندگان با دلارهای نیما
پایگاه خبری راد: عدم بازگشت ۷۵ درصد ارز صادراتی، موضوعی است که از سوی مسئولان وزارت اقتصاد طی روزهای اخیر اظهار و تایید شده است که به گفته یک اقتصاددان، در این میان صادرکنندگان از یک طرف مواد اولیه تولید را با دلار ۱۰ هزار تومانی سامانه نیما وارد می‌کنند اما حاضر نیستند درآمدهای صادراتی خود را به سامانه نیما برگردانند.
فاصله ۲ برابری قیمت مصوب و بازار شکر در جیب دلالان!
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر اعلام کرد که فاصله دو برابری بین قیمت مصوب و نرخ شکر در بازار مصرف به جیب عده‌ای دلال، واسطه و برخی واحدهای بسته‌بندی می‌رود.
عرضه اینترنتی گوشت به کجا رسید؟
پایگاه خبری راد: سایت‌های اینترنتی عرضه‌کننده گوشت قرمز که از اواخر سال گذشته به تنظیم بازار این محصول ورود کردند با قطع شدن ارز دولتی واردات گوشت قرمز و تبدیل شدن آن به ارز نیمایی می‌گویند که مانند قصابی‌ها با بالا رفتن قیمت، مشتری‌شان قدری کمتر از گذشته شده است.
امسال سال فراوانی میوه است/ قیمت‌ها به زودی کاهش می‌یابد
پایگاه خبری راد: روسای اتحادیه‌های مرتبط بخش خصوصی می‌گویند که قیمت انواع میوه و تره‌بار در سال جاری با توجه به فراوانی آنها به زودی روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت.
قیمت طلا، سکه و ارز در روز سه‌شنبه
پایگاه خبری راد: جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در روز سه‌شنبه سوم اردیبهشت ماه را در این خبر بخوانید.