23:46 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نابینا

بسیاری از بیماری‌های چشمی قابل پیشگیری هستند
پایگاه خبری راد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بسیاری از بیماری‌های چشمی قابل پیشگیری هستند.
از ایرلاین‌ها چه انتظاراتی داشته باشیم؟
پایگاه خبری راد: در گذشته فضای مقابل صندلی‌های هواپیما بزرگ، کافی و راحت بود؛ خدمه پرواز به نیاز مسافران توجه می‌کردند و به نظر می‌رسید از شغلشان لذت می‌برند. هیچ هزینه مجزایی برای چمدان‌ها، وعده‌های غذایی و نوشیدنی پرداخت نمی‌شد و قیمت بلیت ایرلاین، همه را پوشش می‌داد.
25 درصد سالمندان استان یزد فاقد حمایت‌های لازم هستند
پایگاه خبری راد: مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: 25 درصد سالمندان استان یزد فاقد حمایت‌های لازم هستند.
فرصت یکماهه نوآموزان برای سنجش سلامت / دانش قبلی تاثیری در تست‌های هوش آزمون‌های سمپاد ندارد
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه تا کنون یک میلیون نفر در طرح سنجش سلامت نوآموزان سنجش شده‌اند گفت: برآورد ما این است ۴۰۰ هزار نفر باقی مانده‌اند و در این یک ماه باید مراجعه کنند. تا کنون ۳۲۰۰ نفر به مدارس استثنایی ارجاع شده‌اند و این پایگاه‌ها تا پایان شهریور فعال هستند.
برنامه‌های بهزیستی برای دور زدن مشکلات نوسانات ارزی در تامین وسایل کمک توانبخشی معلولان
پایگاه خبری راد:مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور تامین وسایل کمک توان‌بخشی معلولان در شرایط بازار فعلی و نوسانات ارزی را یکی از دغدغه های سازمان خواند.
افزایش ۴۱ درصدی کودکان مبتلا به دیابت در انگلیس
پایگاه خبری راد: شمار کودکان مبتلا به دیابت نوع ۲ در انگیس طی سه سال ۴۱ درصد افزایش داشته است.
عصای سفید هوشمند، به نابینایان کمک می‌کند
پایگاه خبری راد: به تازگی یک محصول جدید تحت عنوان عصای سفید هوشمند با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی به نابینایان این امکان را می‌دهد تا بتوانند چهره افراد را تشخیص دهند.
گام بلند محققان برای درمان «ماکولا» با تولید نوعی قطره چشمی
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه بیرمنگام یک گام دیگر به تولید نوعی قطره‌ چشم نزدیک شده‌اند که می‌تواند روش‌های درمانی بیماری دژنراسیون وابسته به سن ماکولا (AMD) را دگرگون کند.
پنج میلیون ایرانی دیابت دارند
پایگاه خبری راد: معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر پنج میلیون ایرانی به بیماری دیابت مبتلا هستند و به همین تعداد نیز افرادی در آستانه ابتلا به این بیماری هستند.
از خوردن ماهی غافل نشوید
پایگاه خبری راد: تاکنون از مزایای خوردن ماهی برای سلامتی انسان بسیار شنیده ایم، ماهی را کباب کنید، سس بزنید، در فر بپزید یا تفت دهید، تنها به این نکته توجه داشته باشید که باید در سبد غذایی خود، خوردن ماهی را بگنجانید.
ردپای دولت احمدی‌نژاد در هپکو
پایگاه خبری راد: هپکو، این غول صنعت ماشین‌سازی صنعتی خاورمیانه، حالا افتاده بر خاک اراک، نفس‌های آخرش را می‌کشد. یکی از کارگران می‌گوید: «سالن غذاخوری اینجا برای غذادادن به هشت‌ هزار کارگر ساخته شده اما امروز تعطیل شده چون شرکت ۷۰۰ کارگر دارد که کاری برای انجام‌دادنن ندارند».
پنجره هوشمندی که مناظر بیرونی خودرو را به نابینایان نشان می‌دهد!
پایگاه خبری راد: یکی از بزرگترین خودروسازان دنیا موفق به ارائه پنجره هوشمندی در خودروی خود شده که می‌تواند با یک سیستم خاص، منظره بیرونی را برای نابینایان به نمایش درآورد.
ساخت کوچکترین عصای سفید هوشمند در کشور/عرضه موبایل با صفحه کلید بریل
پایگاه خبری راد: پژوهشگران مرکز رشد واحدهای دانشگاه آزاد سنندج علاوه بر طراحی و ساخت موبایل هوشمند ویژه نابینایان، موفق به ساخت کوچکترین عصای سفید شدند که با استفاده از اشعه مادون قرمز فرد نابینا را در مسیرهای پرازدحام هدایت کند.
مشارکت 13 بانک در توسعه سامانه بانکی نابینایان/دریافت خدمات بانکی با مانیتور بریل
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور سامانه‌ خدمات بانکی نابینایان را عرضه کردند که با استفاده ورودی و خروجی بریل نابینایان بدون حضور همراه قادر به تکمیل فرم‌های خدمات بانکی از قبیل افتتاح حساب، دریافت و واریز وجه و خدمات کارت خواهند بود.
شرکت پست؛ ملی یا خصوصی؟
پایگاه خبری راد: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران جزو شرکتهایی است که در حال واگذاری تدریجی خدمات خود به شرکت‌های خصوصی است. در جدیدترین اقدام، دو اپراتور خصوصی ارائه بخشی از خدمات شرکت ملی پست را برعهده گرفته‌اند.