00:54 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

میادین نفتی

ورود نخستین نفتکش برای بارگیری نفت لیبی
نماد برتر- نخستین نفتکش برای بارگیری نفت لیبی پس از محاصره هشت ماهه تاسیسات نفتی این کشور از سوی نیروهای خلیفه حفتر، وارد پایانه حریقه شد.
استفاده حداکثری از توان دانشگاه ها برای افزایش تولید نفت و گاز
نماد برتر- مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: استفاده حداکثری از توان علمی دانشگاه ها برای افزایش تولید و ازدیاد برداشت از میادین نفت و گاز مورد توجه قرار گرفت.
تولید ۳.۵ گیگاوات برق در عراق با مهار ۴۰ درصد مشعل سوزی
نماد برتر- یک مدیر شرکت جنرال الکتریک گفت عراق که در زمینه مشعل سوزی در جهان در رتبه دوم قرار دارد، می تواند با گرفتن ۴۰ درصد از گازهایی که در حال حاضر میادین نفتی در حال سوختن هستند، بیش از ۳.۵ گیگاوات برق تولید کند.
امضای ۱۳ قرارداد ازدیاد برداشت نفت به ارزش۷۱۶ میلیارد تومان و ۳۵ میلیون یورو
نماد برتر-۱۳ قرارداد کلان‌ پژوهشی در حوزه ازدیاد برداشت‌ میدان‌های نفتی، میان شرکت‌ ملی نفت ایران و ۱۳ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی کشور به ارزش حدود ۷۱۶ میلیارد تومان و ۳۵ میلیون یورو امضا می‌شود.
پایان وضعیت فوق العاده در میادین و بنادر نفتی لیبی
نماد برتر- شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد اجازه ازسرگیری فعالیت میادین و بنادر نفتی که آنها را ایمن و عاری از گروههای مسلح می بیند را صادر خواهد کرد.
وعده‌های اوپک پلاس، نفت را به مسیر صعود برگرداند
نماد برتر- بهای معاملات نفت آمریکا روز جمعه برخلاف نفت برنت، با افزایش بسته شد اما هر دو شاخص تحت تاثیر تاکید اوپک و متحدانش بر تعهدشان برای محدودیت عرضه و پایبندی به پیمان نفتی، قویترین رشد هفتگی را از ژوئن تاکنون به ثبت رساند.
افزایش قیمت نفت در آستانه دیدار اوپک پلاس
نماد برتر- قیمت نفت در آستانه نشست هفته جاری کمیته نظارتی اوپک پلاس، در معاملات روز دوشنبه بازار نیویورک به سمت ۳۸ دلار صعود کرد.
تولید نفت اوپک افزایش یافت
نماد برتر- تولید نفت اوپک در ماه اوت که مرحله دوم توافق کاهش تولید اوپک پلاس به اجرا درآمد و محدودیت عرضه این گروه تسهیل شد، حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت.
تصفیه آب میادین نفتی با کنسرسیومی از باکتری‌های نمکدوست
نماد برتر- محققان دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به توسعه یک فرآیند زیستی یرای تصفیه آب تولیدی میادین نفتی ایران شدند که به گفته آنها در این پروژه از باکتری‌های نمکدوست بومی میادین نفتی ایران بهره برده شده است.
از پایان محاصره نفت لیبی خبری نیست
نماد برتر- یک روز پس از لغو وضعیت اضطراری سراسری برای تولید نفت، ارتش ملی لیبی اعلام کرد تعطیلی بنادر و میادین نفتی تا زمانی که خواسته‌هایش برای توزیع درآمدهای نفتی برآورده نشود، ادامه خواهد یافت.
چرا نفت هرگز روی ۱۰۰ دلار را نخواهد دید؟
نماد برتر- پیش بینی اخیر بانک جی پی مورگان درباره احتمال صعود قیمت نفت به ۱۹۰ دلار بحثی را درباره سطح قیمت نفت در صورت کمبود عرضه در بازار برانگیخته است.
گاز در آستانه انفجار!
نماد برتر - اتفاقات اخیر در بازار انرژی دامن‌گیر گاز نیز شده است و طبق گفته کارشناسان، بازار جهانی ۶۰۰ میلیارد دلاری گاز با اشباع عرضه فوق‌العاده بالایی دست و پنجه نرم می‌کند و احتمال کاهش بیشتر قیمت گاز نیز وجود دارد.
مذاکرات برای نجات بازار نفت شتاب گرفت
نماد برتر- عربستان سعودی، روسیه و سایر تولیدکنندگان در شتاب برای توافق در زمینه پیمان کاهش تولید به منظور توقف فوری ریزش قیمتهای نفت هستند.
امتناع سعودی‌ها از مذاکرات نفتی جدید و پیشنهاد روسیه
نماد برتر- با وجود تلاشهای واشنگتن برای متوقف کردن جنگ قیمت در بحبوحه ریزش قیمت‌ها با شیوع ویروس کرونا و تلاش مسکو برای رفع اختلاف با شریک سابق خود، عربستان سعودی اعلام کرد با روسیه برای متعادل کردن بازار نفت مذاکره نمی کند.
تعطیلی میدان نفتی عراقی در پی شیوع کرونا
نماد برتر- در پی اقدام شرکت پتروناس در تخلیه کارکنانش از یک میدان نفتی در عراق به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، دولت این کشور مجبور شد تولید ۹۵ هزار بشکه در روز نفت این میدان را متوقف کند.