07:40 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مهارت آموزی

شناسایی نیروهای ماهر و معرفی آنها به بنگاه‌های اقتصادی
پایگاه خبری راد: معاون پژوهش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ مهارت آموزی در کشور، برگزاری المپیادها و مسابقات مهارت را در شناسایی و معرفی استعدادهای برتر به بنگاه‌های اقتصادی موثر خواند.
آینده بازار کار در دست استارت‌آپ‌ها
پایگاه خبری راد: معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را پل ارتباطی میان بازار کار و مراکز آموزشی عالی رسمی دانست و توسعه استارت‌آپها و فناوری‌های نوین را در آینده بازار کار موثر خواند.
سرایت «استرس» به نیروی انسانی بدلیل تراکم بالای کلاس‌های درس پایتخت
پایگاه خبری راد: مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به تراکم ۳۴ نفر در کلاس‌های درس تهران گفت: این در حالی است که میانگین تراکم کلاسی در کشور ۲۴ نفر است. وجود تراکم بالا در مدارس با سن و سال بالا باعث سرایت استرس و اضطراب به کادر نیروی انسانی هم شده است.
دنبال کار دولتی نباشید!
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید بیش از ۵۰ درصد آموزش‌های مهارتی ارائه شده به جویندگان کار موجب ورود آنها به بازار اشتغال می‌شود.
رشد ۱۵۷ برابری آموزشگاهای آزاد فنی و حرفه‌ای بعد از انقلاب
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: عملکرد آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی نسبت به قبل از انقلاب، از رشد ۱۱ برابری در بخش دولتی و رشد ۵۵ برابری در بخش غیر دولتی برخوردار بوده است.
رکوردشکنی جدید نیروی کار خارجی در ژاپن
پایگاه خبری راد: چینی‌ها بیشترین حضور در بازار کار ژاپن را در بین اتباع خارجی دارند.
پیشنهادات کارآفرینان برتر جهان به کارفرمایان در اجلاس داووس
پایگاه خبری راد: اجلاس داووس با حضور هزاران نفر از بازرگانان، سیاستمداران و نوابغ اقتصادی جهان در سوئیس در حال برگزاری است.
چند درصد فارغ التحصیلان دانشگاه بیکارند؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اشتغال ۱۹ هزار نفر در طرح کارورزی خبر داد و گفت: ۵۰ هزار نفر نیز در طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار جذب بازار کار شده‌اند.
بزرگترین چالش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی چیست؟!
پایگاه خبری راد: پس از قریب ۲۰ سال تلاش و تحصیل و فارغ‌التحصیل شدن در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی عمران، سرانجام با هزار التماس به عنوان حسابدار پاره وقت یک شرکت پذیرفته و صاحب شغل شد...
شریعتمداری و کوه سنگین مطالبات...
پایگاه خبری راد: با انتخاب محمد شریعتمداری به عنوان وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ماموریت وی در تحقق مطالبات و دغدغه‌های تعاونگران، کارگران و بازنشستگان، بیمه‌شدگان و البته بیکاران آغاز شد.
نتایج جذب پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش اعلام شد
پایگاه خبری راد: مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش نتایج بررسی صلاحیت‌های عمومی (گزینش) و فرایند جذب پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی تیرماه سال ۱۳۹۷ وزارت آموزش‌وپرورش را اعلام کرد.
اجرای طرح « مدیریت مورد» برای معتادان بهبود یافته از آبان ماه
پایگاه خبری راد: معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور از اجرایی شدن طرح «مدیریت مورد» برای ٣٠٠٠ معتاد بهبود یافته از آبان ماه خبر داد و گفت: دستورالعمل این طرح هم‌اکنون ابلاغ شده و از هفته آتی نیز آموزش مددکاران در ۱۶ استان آغاز می‌شود.
ایران در توسعه گلخانه‌ها در رتبه اول دنیاست
پایگاه خبری راد: مجری طرح توسعه گلخانه های کشور با بیان این که ایران در توسعه گلخانه‌ها در رتبه اول دنیاست اظهار داشت با اتمام طرح ده ساله توسعه گلخانه‌های کشور در سال 1404 بیش از 58 هزار هکتار گلخانه خواهیم داشت.
آیا کسرخدمت سربازی برای فعالان سمن‌ها و تشکل‌ها صحت دارد؟
پایگاه خبری راد: رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح توضیحاتی را درباره پیشنهاد ارائه تسهیلات سربازی به فعالان سمن‌ها و تشکل‌ها ارائه کرد.
اقدام برای حل مشکل 98 هزار بنگاه صنعتی و تولیدی با پایان‌نامه‌های دانشجویی
پایگاه خبری راد: معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت از انعقاد تفاهم‌نامه توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار با وزارت علوم خبر داد و گفت: طرح فوق به منظور ارتباط موثر دانشگاه و نیروی انسانی دانش‌محور با بنگاه‌های تولیدی و صنعتی تدوین شده و در راستای انجام تحقیقات تقاضامحور مورد حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.