14:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مناطق گرمسیر

هشدار محیط زیست در مورد یک گیاه سرطان‌زا
پایگاه خبری راد: در آستانه سال نو، رئیس گروه گیاهی سازمان حفاظت محیط زیست، ایرانیان را از خرید سنبل آبی برحذر داشت و گفت: سنبل آبی سرطان‌زاست چون ریشه‌های این گیاه جاذب آلاینده‌ها، فلزات سنگین و مواد سمی است. البته این سنبل با سنبل های زینتی به لحاظ ظاهری و خصوصیات گیاه شناسی تفاوت دارد و نباید سنبل آبی را با سایر سنبل‌ها اشتباه بگیریم.
سقوط هواپیما سبب اختلال در پروازهای فرودگاه پیام شده؟
پایگاه خبری راد: استاندار البرز با اشاره به حادثه سقوط بوئینگ ۷۰۷ گفته، وقوع حادثه سقوط هواپیما نباید خللی در استمرار پروازهای مسافری و باری فرودگاه پیام ایجاد کند و این روند باید مثل قبل انجام شود.
انتقال دانش فنی کشت گیاه شورپسند سالیکورنیا به بخش خصوصی/شیرینی کام کشاورزان ۳ استان
پایگاه خبری راد: فرودگاه پیام با اشاره به برنامه این فرودگاه برای انجام اولین پرواز کرج-کیش در روز سه‌شنبه 25 دی ماه اعلام کرد که این پرواز با اندکی تأخیر در روزهای آتی انجام خواهد شد.
اولین پرواز کرج - کیش 25 دی ماه انجام می‌شود
پایگاه خبری راد: سرپرست فرودگاه بین‌المللی پیام کرج گفت: اولین پرواز مسافری فرودگاه پیام کرج به مقصد کیش در روز سه شنبه 25 دی ماه انجام خواهد شد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در فصل زمستان
پایگاه خبری راد: اضافه کردن ضد یخ به رادیاتور ماشین آلات کشاورزی، حفاظت از استخرهای پرورش ماهی در برابر کاهش دما، برداشت و حمل محصولات باغی به انبارهای استاندارد تا قبل از آغاز بارش بخشی از توصیه‌های هواشناسی است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۰ تا ۱۴ دی‌ماه) صادر شده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در ماه دی
پایگاه خبری راد: ممانعت از استفاده دام از آب یخ زده در آبشخورها، تنظیم دما و تهویه گلخانه‌­ها و سالن­‌های پرورش قارچ با توجه به کاهش دما و پوشاندن نهال‌های جدیدکاشت از جمله توصیه های هواشناسی است.
کشت میوه استوایی پاپایا در یزد!
پایگاه خبری راد: کشت پاپایا برای اولین بار در استان یزد به صورت آزمایشی انجام و منجر به ورود این استان به چرخه تولید کنندگان جهانی این میوه استوایی شد.
بی‌عدالتی در توزیع یارانه پنهان برق
پایگاه خبری راد: یک محقق و کارشناس در حوزه اقتصاد انرژی گفت: با هزینه‌های کلان بیت‌المال، برق تولید می‌شود و با کمترین اعداد و ارقام ممکن به صورت نابرابر و ناعادلانه در اختیار مشترکان و افراد قرار می‌گیرد.
مقایسه فنی مسافری از چین با کراس اوور کوچک فرانسوی
پایگاه خبری راد: هدف غایی این مطلب تنها مقایسه این دو خودرو نیست بلکه قصد داریم به این بهانه واقعیاتی را درخصوص خودروهای مونتاژ یا تولید داخل کشور منعکس کنیم.
افتتاح مرکز خدمات رسانی به عشایر در دشت لار
پایگاه خبری راد: مدیر امور عشایر استان تهران با تاکید بر تلاش دولت برای ارائه خدمات درخور و مناسب به عشایر، از افتتاح مرکز خدمات رسانی به عشایر در شرق دشت لار خبر داد.
بزرگترین برندگان و بازندگان افزایش دما در بخش کشاورزی
پایگاه خبری راد: سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی به بررسی برندگان و بازندگان بخش کشاورزی در آینده که دمای زمین تحت تاثیر تغییرات جوی افزایش پیدا می‌کند، پرداخت.
تعویض یک میلیون کولر گازی غیر استاندارد
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق از طرح تعویض یک میلیون دستگاه کولر گازی غیر استاندارد با کولرهای استاندارد ساخت ایران خبر داد و گفت: در حال حاضر این طرح در حال بررسی و بازبینی است و به محض تصویب شورای اقتصاد وارد مرحله اجرا خواهد شد.
کشور برای خاموشی صفر آماده می‌شود
پایگاه خبری راد:معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: هدف‌گذاری صنعت برق کشور خاموشی صفر است و سعی داریم با اجرای برنامه ۰۹۸ بتوانیم ۵۰۰۰ مگاوات برق در تولید و ۳۰۰۰ مگاوات برق در مصرف به میزان قدرت تامین و تولید اضافه کنیم.
تعلیف دام و صنایع چوبی حیات «انار شیطان» را تهدید می‌کند
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات علمی گروه پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه گونه گیاهی «انار شیطان» از جاذبه‌های گردشگری برخی مناطق کشور است، گفت: استفاده از این گونه در صنایع چوبی و تعلیف دام از جمله تهدیدات آن محسوب می‌شود.
کاهش ۵ درصدی اهدای خون در بهار/تدبیر انتقال خون برای مناطق گرمسیر
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه در بهار امسال با پنج درصد کاهش در اهدای خون و فرآورده‌های خونی نسبت به بهار سال گذشته مواجه شدیم، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در مناطق خیلی گرم اهداکنندگان شب‌ها برای اهدای خون مراجعه کنند.