10:50 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مناطق مرزی

"کریدور صادراتی" تخصصی حوزه فناوری سلامت در کشور ایجاد شود
پایگاه خبری راد: مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن انتقاد از مکانیزم‌های سخت و طولانی اخذ مجوز تولید محصول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیشنهاد کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراه با وزارت صنعت، معدن و تجارت در مجاور دانشگاه‌های تیپ یک یا دارای مناطق آزاد و نیز مناطق مرزی، "کریدورهای صادراتی" تخصصی حوزه فناوری سلامت ایجاد کند.
کارت سوخت، فرشته نجات می‌شود؟
پایگاه خبری راد: طی چند ماه اخیر اخبار مربوط به بنزین حواشی بسیاری را به دنبال داشت، اما درنهایت دولت برای احیای مجدد کارت سوخت تصمیم گرفت تا شاید از این طریق بتواند وضعیت مصرف و قاچاق بنزین را سرو سامان دهد.
هر ۱ نفر از جامعه عشایر گوشت قرمز ۱۶ نفر را تأمین می‌کند
پایگاه خبری راد: قائم‌مقام سازمان امور عشایر ایران گفت: عشایر با جمعیت کم اثرگذاری بسیار زیادی در جامعه دارند به‌گونه‌ای که هر یک نفر از جامعه عشایر گوشت قرمز ۱۶ نفر را تأمین می‌کند که این نکته مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی و اهمیت این موضوع در میان عشایر است.
وزیر کشور: مشکلات را بیش از آنچه هست نشان ندهیم
پایگاه خبری راد: بیست و سومین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، شامگاه دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در وزارت کشور برگزار شد.
تاکید وزیر صنعت بر رفع موانع تجارت با پاکستان
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و صنعت، با تاکید بر گسترش مناسبات تجاری، خواهان رفع موانع تجارت بین دو کشور شد.
بازدید هوایی وزیر نیرو از حوضه جنوبی کرخه و دشت آزادگان در استان خوزستان
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو از حوضه جنوبی کرخه در استان خوزستان و اقدامات انجام شده در زمینه کنترل سیلاب در دشت آزادگان و مناطق مرزی بازدید هوایی کرد.
نقش موثر مرزنشینان در اشتغال و صادرات
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون مرزنشینان اتاق تعاون ایران گفت:تعاونی‌های مرزنشینان نقش مؤثری در اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت دارند و باید از پتانسیل‌ها و ظرفیتهای آنها در شرایط موجود استفاده کرد.
قیمت واقعی نشود، قاچاق سوخت ادامه می‌یابد
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان گفت: تا زمانی که نرخ سوخت واقعی نشود، قاچاق سوخت از استان‌های مرزی همچنان وجود دارد.
جزئیات اجرای طرح‌های نگه‌داشت و تولید در فلات قاره
پایگاه خبری راد: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است چهار پروژه از بسته‌های نگه‌داشت و تولید در شرکت نفت فلات قاره اجرایی شود. چهار پروژه‌ای که به گفته مدیر عامل این شرکت قرار است حدود 100 هزار بشکه به تولید فلات قاره اضافه کند.
تجارت پارتیزانی با ترکمنستان!
پایگاه خبری راد: مدیر کل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی، ایجاد بازارچه مرزی پرسه سو را راهی مهم برای اشتغالزایی مرزنشینان این استان اعلام کرد.
ارائه تسهیلات ۱۵ میلیاردی به معادن کوچک و متوسط
پایگاه خبری راد: طبق اعلام مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، با توجه به اینکه معدن از عمده‌ترین بخش‌های تأمین‌کننده مواد اولیه صنایع محسوب می‌شود، این صندوق با صدور بیمه‌نامه سرمایه‌گذاری، تسهیلات تا سقف ۱۵ میلیارد تومان را برای معادن کوچک و متوسط با دوره بازپرداخت سه تا پنج سال در نظر گرفته است.
تلاش دولت؛ بهبود وضع معیشتی کارمندان
پایگاه خبری راد: تمام تلاش دولت بر این است تا وضعیت معیشتی مطلوبی را برای کارکنان دولت فراهم آورد که در این زمینه خبرهای خوشی نیز در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 ضرورت اصلاح شیوه بانکداری در کشور
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با اشاره به برخورد بانک‌ها با صنعتگران و میزان بهره و سود دریافتی توسط بانک‌ها گفت: خطر این شیوه بانکداری برای جمهوری اسلامی بیشتر از آمریکا و اسرائیل است و آسیب بیشتری به کشور وارد می‌کند.
تاکید هیات پارلمانی ایران بر همکاری‌های پولی مشترک بین تهران و آنکار در سفر به ترکیه
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که در سفر هیاتی از این کمیسیون به ترکیه بر لزوم همکاری‌های پولی و مالی مشترک بین ایران و ترکیه تاکید شد.
تنها مرز زمینی ایران به اروپا منطقه آزاد می‌شود؟
پایگاه خبری راد: اینروزها دغدغه جدیدی در بین مردم منطقه آزاد ماکو گسترش یافته است که آن چیزی نیست به جز بلاتکلیفی الحاق یا عدم الحاق خوی به منطقه آزاد ماکو؛ این مسااله جزء پربحث‌ترین موضوعات در فضاهای مجازی و دورهمی‌های مردمان این منطقه آزاد شده است.