00:36 | پنجشنبه 7 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

منابع نفتی

پیش نیازهای افزایش قیمت بنزین
پایگاه خبری راد:عضو حقوقی کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران معتقد است باتوجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور برنامه‌ریزی برای رساندن قیمت بنزین به سطح فوب خلیج فارس به یک برنامه جامع و طرح زیرساختی فراتر از قانون هدفمندی یارانه ها نیاز دارد که همه ابعاد آن بررسی شده، همه زوایا و اجزا را پوشش دهد و به طورکامل اطلاع‌رسانی و تبیین شود.
عارف: راه فروش نفت بسته نیست
پایگاه خبری راد: درآمد کشور تنها به فروش نفت محدود نمی‌شود، البته که اگر تصمیم به صادرات نفت داشته باشیم می‌توانیم این کار را تحت هر شرایطی انجام دهیم و راه بسته نیست؛ خودمان تصمیم گیرنده نهایی هستیم و مطمئناً کشور تسلیم تحریم‌ها نخواهد شد.
پیشنهاد وزیر اقتصاد به بانک مرکزی برای کاهش نرخ سپرده
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصادی و دارایی به بانک مرکزی پیشنهاد کرد که نرخ متوسط سپرده قانونی را چهار درصد کاهش دهیم تا قدرت اعطای تسهیلات بیشتر شود و این مبلغ را در جهت تولید بیشتر و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هدایت کرد.
تضمین تأمین نفت از سوی مرد سیا در لیبی!
پایگاه خبری راد: در یک اقدام دور از انتظار، دولت آمریکا که پیش از این تنها دولت وفاق ملی تحت حمایت سازمان ملل متحد در لیبی را به رسمیت می‌شناخت، از ژنرال خلیفه حفتر و ارتش ملی لیبی وی اعلام پشتیبانی کرد.
برای نفت آمریکا هیچ جا خانه نمی‌شود
پایگاه خبری راد: هر کسی که بخواهد دیدگاه غول‌های نفتی درباره بازار انرژی را درک کند باید به پیشنهاد خرید ۵۰ میلیارد دلاری شرکت شورون به شرکت آنادارکو پترولیوم که جمعه گذشته مطرح شد، نگاهی بیاندازد.
نشت نفت در خوزستان صحت دارد؟
پایگاه خبری راد: طی روزهایی که دامنه سیل به استان خوزستان نیز کشیده شده است، از آنجا که خاک این استان با نفت گره خورده است، حاشیه‌ها و اخبار نفتی آن فراوان است. یکی از این اخبار وجود آلودگی‌های نفتی در سطح استان است که البته نفتی‌ها به آن پاسخ دادند.
خطر آلودگی نفتی بر اثر سیل خوزستان
پایگاه خبری راد: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان از آلودگی نفتی برخی رودخانه‌ها در اثر نشست نفت و گازوییل خبر داد.
ریز درآمد و هزینه دولت در سال ۹۸+جدول
پایگاه خبری راد: دولت باید کشور را در سال ۱۳۹۸ با حدود ۴۴۸ هزار میلیارد تومان اداره کند که این رقم در مقایسه با سال گذشته حدود ۶۲ هزار میلیارد تومان افزایش دارد.
چالش‌های پیش روی انتقال خزر بررسی می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر با اشاره به ضرورت بررسی پیامدهای محیط زیستی انتقال آب دریای خزر، تبعات اقتصادی و اجتماعی این طرح و معاهدات و تعاملات منطقه‌ای مربوط به آن از برگزاری نشست چالش‌ها و فرصت‌های انتقال آب دریای خزر خبر داد.
هشدار کارشناسی نسبت به گسترش رکود تورمی
پایگاه خبری راد: کسادی بازار فعالیت‌های مولد از سویی و از سوی دیگر بروز تورم در اقتصاد باعث ایجاد شرایط رکود تورمی شده‌ است؛ امری که یک اقتصاددان با پیش‌بینی گسترش این پدیده به سایر بازارها در سال آینده، علت آن را وابستگی به منابع نفتی ارزیابی کرد، چون این منابع درآمدی باعث می‌شود مدیران به جای برنامه‌ریزی اقتصادی بیشتر به پول‌پاشی مشغول شوند.
چرا سوخت‌ زیستی در دسترس نیست؟
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: متاسفانه به دلیل اینکه در کشور دارای منابع نفتی هستیم، اهمیت استفاده از دیگر سوخت‌های دوست‌دار طبیعت جزء اولویت‌های اصلی نبوده است و کارهایی که منجر به تولید سوخت زیستی قابل لمس به وسیله مهندسی ژنتیک شود، در دسترس نیست.
ارائه لایحه بودجه در 2 یا 4 دی ماه به مجلس
پایگاه خبری راد: آن‌طور که رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید احتمالا لایحه بودجه سال آینده یکشنبه یا سه‌شنبه به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.
بزرگترین چالش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی چیست؟!
پایگاه خبری راد: پس از قریب ۲۰ سال تلاش و تحصیل و فارغ‌التحصیل شدن در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی عمران، سرانجام با هزار التماس به عنوان حسابدار پاره وقت یک شرکت پذیرفته و صاحب شغل شد...
مجوز اعطای 14.8میلیارد دلار تسهیلات برای 20 بانک
پایگاه خبری راد: صندوق توسعه ملی در نیمه اول سال جاری با انعقاد قرارداد با 20 بانک عامل مجوز اعطای بیش از 14.8 میلیارد دلار تسهیلات را صادر کرده است.
کلیاتی از وضع دخل و خرج دولت در سال آینده
پایگاه خبری راد: لایحه بودجه ۱۳۹۸ همانطور که از قبل اعلام شده بود، بر اساس شرایط تحریمی و آنچه در سال آینده پیش روی دولت قرار دارد آماده و ارقام کلان به طور خاص پیش‌بینی شده است.