22:53 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مقاوم سازی

مقررات ایمنی که با سرد شدن آتش پلاسکو فراموش شد
پایگاه خبری راد: به اعتقاد محققان انباشته شدن پلاسکو از مواد قابل اشتعال، عدم سخت‌گیری به مالک پلاسکو برای ایجاد سیستم اطفای حریق، نبود پله‌های اضطراری، عدم خروج به موقع آتش‌نشانان و از دست رفتن زمان طلایی برای اطفای حریق از مواردی است که دست به دست هم دادند تا سناریوی پلاسکو نوشته شود.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در ماه دی
پایگاه خبری راد: ممانعت از استفاده دام از آب یخ زده در آبشخورها، تنظیم دما و تهویه گلخانه‌­ها و سالن­‌های پرورش قارچ با توجه به کاهش دما و پوشاندن نهال‌های جدیدکاشت از جمله توصیه های هواشناسی است.
 از تعطیلی قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی تهران خبر داد
پایگاه خبری راد:حجت نظری، از قرارگرفتن قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی تهران در آستانه تعطیلی خبرداد.
مقاوم‌ بودن خانه‌های جدید ساخته شده در کرمانشاه
پایگاه خبری راد: عراق صادرات نفت کرکوک ، پس از توافق دولت جدید بغداد با اربیل، مجددا آغاز کرد.
زلزله کرمانشاه زنگ خطری برای تهران
پایگاه خبری راد: نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم آمادگی برای مقابله با بحران‌ها به ویژه زلزله در پایتخت گفت: زلزله کرمانشاه زنگ خطری برای کل شهرهای کشور به ویژه تهران بوده است.
 از دلایل تخریب بیمارستان‌ها در زلزله کرمانشاه، بی‌توجهی به مقاوم‌سازی است
معاون ارزیابی و نظارت طرح‌های عمرانی وزارت بهداشت با اشاره به روند ۳۰ ساله ساخت بیمارستان اسلام‌آباد غرب استان کرمانشاه، گفت: بخشی از دلایل تخریب این بیمارستان مربوط به عدم توجه به مقاوم‌سازی بوده است.
تکمیل ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد تخریب‌شده کرمانشاه
پایگاه خبری راد: رییس بنیاد مسکن گفت: از ۴۳ هزار واحد تخریب شده در زلزله سال گذشته استان کرمانشاه عملیات احداث ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد شهری و روستایی به اتمام رسیده است.
365 روز بعد کامانشاه!
پایگاه خبری راد: نقاط مختلف شهرها و روستاهای کرمانشاه پر است از ساخت و ساز، نور تند جوشکاری و صدای گوشخراش تخلیه انبوه مصالح، صدایی که احتمالا این روزها خوش‌ترین صدایی است که برای زلزله زدگان از امید به زندگی بهتر خبر می دهد، زلزله زدگان البته پیش تر هم آزمونشان را در سختی پس داده اند، این را از کلام پیرزنی روستایی می توان فهیمد، وقتی که گفت « ما این خاک را بعد از جنگ هم با خون و دل ساختیم و بازهم می سازیم ».
365 روز بعد از فاجعه و احوال بهداشت و درمان کرمانشاهیان
پایگاه خبری راد: ۳۶۵ روز پیش بود؛ شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ماه ۹۶ و زلزله‌ای ۷٫۳ ریشتری که کرمانشاه را لرزاند و ایران را عزادار کرد...
افتتاح اولین کارخانه تبدیل نخاله ساختمانی به مصالح
پایگاه خبری راد: شهردار تهران از افتتاح اولین کارخانه تبدیل نخاله‌های ساختمانی به مصالح ساختمانی خبر داد.
افتتاح چهار پروژه عمرانی پایتخت در هفته آینده
پایگاه خبری راد: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از افتتاح چهار پروژه جدید در شهرتهران طی هفته آینده خبرداد.
انتقاد وزارت بهداشت از افزایش قیمت شیر و لبنیات
پایگاه خبری راد: سخنگوی وزارت بهداشت ضمن واکنش به آنچه که "افزایش قیمت شدید شیر و لبنیات در چند ماه اخیر" خواند و همچنین با اشاره به تبعات منفی آن بر سلامت، از دستگاه‌های نظارتی خواست با متخلفین این افزایش قیمت برخورد جدی داشته باشند.
خودداری از چرای دام در مسیر رودخانه‌ها
پایگاه خبری راد: خودداری از چرای دام در مسیر مسیل‌ها و رودخانه‌ها به دلیل سیلابی شدن رودخانه ها، قطع غذادهی در مزارع فضای باز پرورش ماهیان قزل آلا در صورت بارندگی شدید از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۴ تا ۱۸ آبان) است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی ارایه شده است.
1000 واحد آموزشی فرسوده در تهران
پایگاه خبری راد: عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از شهردار تهران خواست که درمورد وضعیت مدارس ناایمن فکری کند.
رد ایمنی  صد در صدی صندلی های کودک در خودرو!
پایگاه خبری راد: موسسه کانسومر ریپورتز در جدیدترین گزارش‌های خود اعلام کرده است که صندلی‌های ایمنی کودکان چندان قابل اعتماد نخواهند بود.