22:41 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معدن و تجارت ایران

توجه به بخش خصوصی افزایش یابد
پایگاه خبری راد: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت به مشکلات اساسی موجود در سه بخش صنعتی، معدنی و تجاری کشور اشاره و از وزیر جدید درخواست کرد تا توجه به تشکل‌ها و بخش خصوصی افزایش یابد.
صنعت ایران در ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟
پایگاه خبری راد: اهداف کمی بخش صنعت در سال جاری و سال ۱۴۰۰ و نیز وضع موجود این بخش در سال گذشته، اعلام شد.
عدم اجرای تبصره ۱۶ قانون بودجه ۹۷ مشکل‌ساز شده است
پایگاه خبری راد: معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران عدم بخشودگی جرائم بانکی بر اساس تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ را مهمترین مشکل واحدهای تولیدی در سال جاری اعلام کرد.
دولت پرداخت دیون واحدهای تولیدی را به تعویق بیندازد
پایگاه خبری راد: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از دولت درخواست کرد تا با به تعویق انداختن دیون واحدهای تولیدی، زمان لازم را برای پرداخت مطالبات این واحدها فراهم کند.
روند تولید به هیچ قیمتی نباید متوقف شود
پایگاه خبری راد: عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: به هیچ قیمتی نباید روند تولید در کشور متوقف شود.
سردی چرخ تولید با خاموشی‌های تابستانه
پایگاه خبری راد: تولیدکننده ایرانی که انواع و اقسام ریسک‌ها و هزینه‌ها را به جان خریده است تا خدمتی ملموس برای جامعه خود خلق کند حالا علاوه بر مشکلات زیاد خود این بار باید قطعی برق را هم تجربه کند تا مشکلاتشان تکمیل شود
فساد اداری و بانکی تهدید کننده اقتصاد ایران
پایگاه خبری راد: دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: معتقدم تهدید بزرگ برای اقتصاد ایران، فساد،‌ ناکارآمدی و بزرگ شدن اندازه دولت و ربا و بهره نامتعارف بانکی است.‌
تغییر روز کار صنایع برای دور زدن خاموشی
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به اینکه یک‌سوم مصرف کل انرژی کشور مربوط به صنایع می‌شود، به وزارت صنعت پیشنهاد داده‌ایم تا شهرک‌های صنعتی تعطیلات خود را از روز پنجشنبه و جمعه به روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه منتقل کنند و امیدواریم از این طریق بتوانیم وضعیت خاموشی‌ها را بهتر کنترل کنیم.
چرا وزارت نیرو مصائب صنایع را مضاعف کرده‌ است؟
پایگاه خبری راد: باتوجه به خسارت‌های مالی و ساختاری به صاحبان صنایع بر اثر قطعی برق به نظر می‌رسد که وزارت نیرو باید هرچه سریع‌تر نسبت به حل این مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی چاره اندیشی کند.
ادعای خسارت صنایع از دولت به دلیل قطعی برق
پایگاه خبری راد: معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه به زودی بخش خصوصی فعال در بخش تولید از دولت به دلیل قطعی برق ادعای خسارت خواهد کرد، گفت: باید ضرر و زیان ناشی از قطعی برق واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت شود.
ادامه قطعی برق صنعت را بیچاره می‌کند
پایگاه خبری راد: رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر این‌که قطعی برق صنعت برق را بیش از پیش به زمین زده است، گفت: باید نگاه به واحدهای صنعتی و تولیدی نسبت به واحدهای مسکونی متفاوت باشد در غیر این صورت قطعی برق صنعت کشور را فلج و بیچاره می‌کند.
چگونه به گرانی "نه" بگوییم؟
پایگاه خبری راد: با سوءاستفاده برخی واردکنندگان از دلار ۴۲۰۰ تومانی سریال افزایش قیمت‌ها طی هفته‌های اخیر آغاز شد و در این شرایط دولت از مردم کمک خواسته تا گران‌فروشان را معرفی کنند.
چه خواستیم و چه شد!
پایگاه خبری راد: صنعتگران امروز به مناسبت روز ملی بخش مربوطه‌شان، مشکلات و گلایه‌های خود را در حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کردند.
بانک ها بخشنامه‌های بانک مرکزی را دور می‌زنند!
پایگاه خبری راد: ​عضو خانه صنعت ایران با اشاره به اینکه پس از پرداخت وام، بانک‌ها قانون‌گریزی می‌کنند، گفت: یکی از مهمترین معضلاتی که صاحبان صنعت با آن روبرو هستند و برایشان دردسر می‌شود، نوع برخورد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، دریافت سود و توجه نکردن یا دور زدن قوانین و بخشنامه‌های بانک مرکزی است.
تیغ دو لبه فشار مالیاتی بر تولید
پایگاه خبری راد: معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان این‌که فشار مالیاتی وارد بر حوزه تولید همانند تیغی دو لبه است، گفت: از دولت درخواست می‌کنیم که از فشار مالیاتی در حوزه تولید بکاهد.