09:48 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معاون وزیر کار

ایجاد دفاتر حفظ امنیت شغلی برای نیروهای کار ایرانی
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کار از مذاکره با چند کشور اروپایی برای اعزام نیروی کار ایرانی به خارج و ایجاد دفاتر حفظ امنیت شغلی نیروهای کار شاغل در بعضی کشورها خبر داد.
۱۷ هزار وعده غذایی گرم در راه مناطق سیل‌زده
پایگاه خبری راد: معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارسال بسته‌های کالایی، دارویی و بهداشتی به آسیب دیدگان سیل اخیر خبر داد و گفت: با همکاری بانک توسعه تعاون، رفاه کارگران و صندوق بازنشستگی کشوری،۲۰۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه در اختیار تعاونی‌های خسارت دیده و سیل زدگان قرار می‌گیرد.
احتمال افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی دستمزد کارگران
پایگاه خبری راد: در حالی که نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی هر یک جداگانه مشغول رایزنی با وزیر کار هستند، گمانه‌زنی‌ها از احتمال افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی دستمزد کارگران حکایت دارد.
خوش‌بینی معاون وزیر کار نسبت به مذاکرات دستمزد ۹۸
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کار ابراز امیدواری کرد با اتفاق‌نظری که میان نمایندگان گروه کارفرمایی و کارگری در خصوص دستمزد ۹۸ وجود دارد، سرنوشت دستمزد کارگران امشب مشخص شود.
کارگران چشم انتظار رقم دستمزد...
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت آب‌های زیرزمینی استان، گفت: بیش از ۵۰ درصد دشت‌های استان جزو دشت‌های بحرانی و ممنوعه اعلام شده است، هر سال باتوجه به برداشت آب زیر زمینی، شاهد افت سطح آب‌ها در دشت‌ها هستیم.
آینده بازار کار در دست استارت‌آپ‌ها
پایگاه خبری راد: معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را پل ارتباطی میان بازار کار و مراکز آموزشی عالی رسمی دانست و توسعه استارت‌آپها و فناوری‌های نوین را در آینده بازار کار موثر خواند.
قول وزیر کار به کارگران هفت‌تپه
پایگاه خبری راد: مهم‌ترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به پیش‌شرط‌های واگذاری سرخابی‌ها، پیگیری مطالبات کارگران هفت‌تپه توسط وزیر کار، ایجاد بانک جامع اطلاعات تعاونی‌ها و اختصاص بودجه هزار میلیارد تومانی برای اشتغال و کارآفرینی اختصاص داشت.
دسترسی به آمار دقیق بیکاران و شاغلان
پایگاه خبری راد: معاون اشتغال وزیر کار از دسترسی به آمار دقیق شاغلان و بیکاران با راه‌اندازی سامانه اطلاعات شغلی ایرانیان خبرداد و گفت: در این سامانه شناسنامه شغلی همه افرادی که در سن کار هستند را در اختیار خواهیم داشت.
زمان دقیق واگذاری استقلال و پرسپولیس
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کار با اشاره به زمان واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، تحقق این اتفاق در سال ۹۸ را مستلزم اجرای پیش‌شرط‌هایی دانست و گفت: اگر بنای جدی برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود دارد هواداران هم باید در مدیریت و فرایند واگذاری سرخابی‌ها سهیم باشند.
آرزوی بانک توسعه تعاون بالاخره برآورده شد!
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کار از تصویب افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون در کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد و گفت: کار توزیع کالاهای اساسی و اقلام موردنیاز مردم در ماه مبارک رمضان به تعاونی‌ها واگذار خواهد شد.
طرح طبقه‌بندی کارگران به زودی بازنگری می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به دغدغه‌های کارگران بیان کرد: تلاش می شود طرح طبقه بندی کارگران معدن سریع تر بازنگری شود و سعی می‌کنیم سختی کار در حقوق و مزایا در بازنگری طرح لحاظ شود.
برگرداندن وجه کمک دولت در بیمه تکمیلی بازنشستگان
پایگاه خبری راد: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به ۳۲هزار و ۷۰۰ بیمار صعب‌العلاج در میان بازنشستگان کشور، گفت: مجلس وجه کمک دولت در بیمه تکمیلی بازنشستگان را حذف کرده که باید این وجه بازگردد و بیمه ویژه برای بازنشستگان نیازمند کمک دولت است.
چرا جوانان به‌دنبال پشت‌میزنشینی هستند؟!
پایگاه خبری راد: کارشناسان عمده‌ترین دلیل بیکاری در کشور را نبود مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار عنوان می‌کنند. به گفته آن‌ها هم‌زمان با پیشرفت تکنولوژی، لازمه جذب فارغ‌التحصیلان به بازار کار، مهارت است.
جوان ۱۸ ساله مهارت ورود به بازار کار را ندارد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: حتی آموزش‌های آموزش و پرورش نیز نتایج مدنظر را به دنبال نداشته و جوانان ما ماهر نیستند و حتی برنامه‌های آموزشی در کشور به شکلی است که در ١٨ سالگی یک جوان مهارت لازم برای ورود به بازار کار را ندارد.
ثبت قراردادهای کارگران در ۳۲۰ دفتر پیشخوان
پایگاه خبری راد: معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعال شدن ۳۲۰ دفتر پیشخوان برای ثبت قراردادهای کارگران خبر داد و گفت: مذاکره برای فعال کردن تمام دفاتر پیشخوان در سطح تهران ادامه دارد.