22:51 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معاون وزیر اقتصاد

بلوک ۱۷ و ۱+۵۰ درصدی "وامید ، وبانک" خریدار نداشت / برنامه عرضه خرد
نماد برتر- معاون وزیر اقتصاد از عدم وجود خریدار برای عرضه بلوکی ۱۷ و ۱+۵۰ درصدی سهام سرمایه‌گذاری امید و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در بورس و برنامه عرضه خرد خبر داد.
تکلیف جدید بانک‌ها در برابر سازمان مالیاتی / جریمه عدم تمکین
نماد برتر- معاون وزیر اقتصاد از مکلف شدن بانک ها در ارائه اطلاعات تراکنش‌های بانکی به سازمان امور مالیاتی و جریمه عدم تمکین خبر داد .
۱۰ پیشنهاد گمرک ایران به ترکیه برای توسعه تجارت 2 کشور
نماد برتر- رییس کل گمرک ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد برای افزایش تبادلات تجاری، اجرای آزمایشی تبادل اطلاعات گمرکی به صورت الکترونیکی و بر خط، پیگیری امکان استعلام الکترونیکی گواهی مبدأ از مراجع ذیربط در ترکیه و اجرای پروژه مشترک فعالان اقتصادی مجاز و افزایش تردد کامیون های دوکشور و انجام اقدامات لازم برای سرعت بخشی به تجارت را در دستورکارقراردهد.
توضیح معاون وزیر اقتصاد درباره تسعیر دارایی ارزی برای جبران کسری بودجه
نماد برتر- معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه دولت به دنبال تامین کسری بودجه از محل منابع بانک مرکزی نیست درباره تسعیر دارایی های خارجی توضیحاتی داد.
جزئیات اعطای وام از طریق سهام عدالت
نماد برتر- طرح جدید وزارت اقتصاد که به تصویب شورای پول و اعتبار نیز رسیده، حاکی از آن است که ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت مشمولانی که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، وثیقه کارت اعتباری خواهد شد. در واقع بانک ها معادل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت را بابت وام با نرخ سود ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت سه ساله ارائه می کنند.
صندوق اوپک ۵۰۰ هزار دلار به ایران می‌دهد
نماد برتر- با پیگیری های بعمل آمده از سوی وزارت اقتصاد، کمک ۵۰۰ هزار دلاری صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) به ایران برای خرید و توزیع تجهیزات بسیار ضروری بیمارستانی مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا از سوی این صندوق تصویب شد.
ارسال لایحه پیشنهادی مالیات از فعالیت های اختلال زا به هیات دولت
پایگاه خبری راد: معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا) اظهار داشت: لایحه پیشنهادی مالیات بر فعالیت‌های اختلال زا برای بررسی به هیات دولت ارسال شده است.
بانک‌ها از پس "وام رهن مسکن" برمی‌آیند؟
پایگاه خبری راد: "وام رهن" وعده‌ای که اخیراً از سوی وزارت اقتصاد برای حمایت از مستاجران مطرح شده است، اما جزئیات آن و اینکه قرار است منابع آن از کجا تأمین شود هنوز اعلام نشده و بانک‌ها نیز در این زمینه اطلاع چندانی نداشته و آن را دارای مباحث زیادی عنوان می‌کنند.
حاشیه‌های هپکو بعد از ۱۰ سال واگذاری تمامی ندارد ...
پایگاه خبری راد: ۱۰ سال است که هپکو واگذار شده و اخیرا نیز مدیرعاملش تغییر کرده است اما هر زمانی که صحبت خصوصی‌سازی می‌شود عده ای پای این شرکت را هم وسط می‌کشند.
مصوبه ترخیص خودرو 4 ماه اعتبار دارد
پایگاه خبری راد: رییس کل گمرک کشور با بیان این‌که ترخیص خودروها از هفته آینده شروع خواهد شد، مصوبه هیات وزیران برای ترخیص خودروها را دارای اعتباری چهار ماهه اظهار کرد که خودروهایی که پس از تاریخ این مصوبه وارد شده باشند امکان ترخیص نخواهند داشت.
افزایش مالیات بدون کور کردن تولید!
پایگاه خبری راد: وضعیت نه چندان مناسب تولیدکنندگان از یک سو و تاکید بر افزایش مالیات از سوی دیگر باعث شده است که وزیر اقتصاد برای افزایش درآمدهای مالیاتی بر استفاده از پایه‌های جدید مالیاتی و مالیات بر عائدی بر سرمایه تاکید داشته باشد؛ موضوعی که پیش از این هم در دستور کار این وزارتخانه قرار داشت اما عملا تا حالا خبری از آن نشده است.
ترامپ آلمانی‌ها را شاکی کرد
پایگاه خبری راد: فدراسیون صنایع آلمان اعلام کرد فشار آمریکا برای جلوگیری از قرارداد نیروگاه ۱۵ میلیارد دلاری زیمنس با عراق غیرقابل قبول است و نشان می‌دهد چگونه سیاست "نخست آمریکا"ی ترامپ بر تصمیمات تجاری تاثیر می‌گذارد.
نمی‌توان همه تقصیرها را به گردن بانک مرکزی انداخت
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با اشاره به تغییرات صورت گرفته در بانک مرکزی، با ارائه توصیه‌هایی به رئیس جدید بانک مرکزی، کنترل تلاطمات ارزی را تنها در حیطه اختیارات این نهاد ندانست.
تحریم‌ها اثر خود را نشان خواهد داد/ در اقتصادمان باید آرایش جنگی بگیریم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه کشور وارد یک جنگ اقتصادی شده است گفت که در چنین شرایطی ما هم باید در اقتصادمان یک آرایش جنگی بگیریم.
رشد خیره‌کننده اقتصاد ترکیه
پایگاه خبری راد: دفتر آمار ترکیه اعلام کرد: رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست امسال با پشت سر گذاشتن تمامی پیش‌بینی‌ها موفق شد رقم ۷.۴ درصد را به ثبت برساند.