10:34 | شنبه 9 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معامله

عملکرد بورس تهران در هفته منتهی به ۲۴ فروردین ماه
نماد برتر- در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش کل معاملات در هفته منتهی به ۲۴ فروردین ماه نسبت به هفته منتهی به ۱۷ فروردین ماه کاهشی شد؛ این در حالی است که حجم معاملات افزایش ۴.۱۲درصدی را به ثبت رساند. همچنین، شاخص هم وزن نیز افزایش ۱.۵ درصدی را به ثبت رساند.
قیمت نفت افزایش یافت
نماد برتر- پس از اعلام مسکو مبنی بر به بن‌بست رسیدن مذاکرات صلح برای حل تهاجم به اوکراین، قیمت نفت در آغاز معاملات امروز چهارشنبه در پی نگرانی‌ها از کاهش تولید در روسیه به عنوان دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان، افزایش یافت.
برنامه ریزی برای واریز سودهای رسوب شده سهامداران در حال اجراست
نماد برتر- قائم مقام مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ضمن اعلام جزییات پرداخت سود شرکت‌ها از طریق سامانه سجام، گفت: در خصوص اشخاص حقوقی و همچنین مانده مطالبات سهامداران حقیقی برای سودهای رسوب شده، فرآیند آن در حال پیاده‌سازی، تست و عملیاتی شدن است.
"کالا" ۵ درصد از سهامش را منتقل می‌کند
نماد برتر- شرکت بورس کالا از انتقال سهم از نهادهای مالی و فعالان به سایراشخاص خبر داد.
"انرژی" ۵ درصد از سهام خود را انتقال می‌دهد
نماد برتر- شرکت بورس انرژی ایران از انتقال سهم ازنهادهای مالی و فعالان به سایراشخاص خبر داد.
کاهش فروش برای کیسه های «ستران» ثبت شد
نماد برتر - در این هفته بیش از ۱۲،۸ میلیارد تومان از درآمد‌های سیمان تهران نسبت به هفته گذشته کاسته شد.
وقتی شخصیت مدیرعامل قابل معامله می‌شود!
نماد برتر- صندوق مبتنی بر شخصیت (ROC ETF) با سرمایه‌گذاری در سازمان‌های شخصیت‌محور به دنبال افزایش سرمایه بلندمدت است و شرکت‌های آمریکایی مدیران عاملی که دارای شخصیت اخلاقی قوی هستند را هدف این سرمایه‌گذاری خود قرار داده است.
بورس کالا شاهد معامله ۲ هزار تن مس کاتد بود
نماد برتر- تالار صادراتی بورس کالا روز گذشته میزبان دادوستد ۸ هزار و ۷۸۰ تن قیر، ۲ هزار تن مس کاتد، ۳۱۲ تن اسلاک واکس و ۴۰ تن اسید استیک بود.
قیمت نفت حوالی ۱۰۶ دلار است
نماد برتر- قیمت نفت برنت با افزایش ۰.۲۹ درصدی در هر بشکه، ۱۰۶ دلار و ۹۷ سنت معامله شد.
جهش قیمت نفت در پی افزایش تحریم‌ها علیه روسیه
نماد برتر- نفت روز دوشنبه جهش کرد، زیرا افزایش تلفات غیرنظامیان در اوکراین فشار بر کشورهای اروپایی را برای اعمال تحریم‌ها بر بخش انرژی روسیه افزایش داد و نگرانی‌های جدیدی را از سوی فعالان بازار در مورد عرضه محدودتر ایجاد کرد.
پالایشی ها در صدر معاملات بورس کالا قرار گرفتند
نماد برتر- سه شرکت پالایشی، یک پتروشیمی و یک فولادی در صدر ۵ شرکت برتر بورس کالا در هفته نخست کاری ۱۴۰۱ قرار گرفتند.
راه اندازی قرارداد جدید اختیار معامله زعفران از پس فردا
نماد برتر- قرارداد اختیار معامله زعفران با سررسید مرداد ۱۴۰۱ از چهارشنبه هفته جاری راه اندازی میشود.
کاهش نگرانی عرضه نفت در پی آتش‌بس در یمن
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات امروز دوشنبه در حالی کاهش یافت که سرمایه‌گذاران چشم انتظار آزادسازی منابع از ذخایر استراتژیک کشورهای مصرف‌کننده بودند؛ این در حالی است که آتش‌بس در یمن می‌تواند نگرانی‌های مربوط به اختلال در عرضه در خاورمیانه را کاهش دهد.
ادامه تعطیلات نوروزی برای «سابیک»
نماد برتر - سیمان آبیک در مجموع سبدی از انواع سیمان را در دستور کار خود برای عرضه در بورس کالا آماده کرده و تقریبا تمام کیسه‌های سیمان خود را هم فروخت تا درآمد ۲۶ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومانی را بدست آورد.
درآمدهای «شتران» آب رفت!
نماد برتر - پالایش نفت تهران در هفته منتهی به ۱۱ فروردین‌ماه با استقبال مشتریان همراه شد اما؛ با وجود تقاضای بالاتر از عرضه‌ها شاهد آن بودیم که میزان معاملات کمتر از حد عرضه‌ها بود.