08:03 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مشکل

قیمت‌گذاری دستوری را حذف کنید!
نماد برتر - منتقدان آزادسازی قیمت اوره ادعا دارند اوره به برزیل صادر و در به جای آن، نهاده های دامی وارد کشور می شود.
واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر پردیس سریعا تکمیل شود
نماد برتر- رئیس‌جمهور در بازدید از پروژه‌های مسکن مهر پردیس به وزارت راه وشهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط دستور داد، در اقدامی جهادی، عقب‌افتادگی‌ها در تکمیل واحد‌های مسکن مهر را سریعا جبران و زمینه تحویل واحد‌های باقیمانده را به متقاضیان فراهم کنند.
فضای معقول در معاملات بورس تا زمان برگزاری مجامع
نماد برتر- از این به بعد سهام شرکت‌ها براساس پارامترهای بنیادی خود قیمت گذاری می شوند و دیگر انتظار نداریم کلیت بازار در یک جهت حرکت کند. پیش‌بینی می‌شود این روند تا فصل مجامع ادامه پیدا کند.
معاملات امروز فرابورس طبق روال انجام می‌شود
نماد برتر- مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس با اعلام رفع اختلال سامانه معاملاتی فرابورس از روال عادی داد و ستد در روز جاری خبر داد.
پتانسیل‌های طلایی بورس برای رشد شرکت‌های دانش بنیان
نماد برتر- عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال ۱۴۰۱، گفت: رشد اقتصادی بدون دخالت دولت برای برطرف کردن موانع رشد در بسیاری از کشورهای درحال توسعه ممکن نیست.
امروز؛ معاملات فرابورس با تاخیر آغاز می‌شود
نماد برتر- معاملات امروز بازارهای فرابورس به دلیل مشکل فنی سامانه‌ها در ساعت ۹ آغاز نمی‌شود.
در حوزه نظارت سامانه‌های جدید نظارتی ایجاد می کنیم
نماد برتر- مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: مهمترین بخش توسعه شرکت نیز به حوزه منابع انسانی باز می‌گردد که می‌توانیم کارشناسان متخصص بیشتری را در اختیار داشته باشیم تا از این طریق درحوزه زیرساخت‌ها به‌گونه قدرتمندتری عمل کنیم.
درس بزرگ سال ۱۴۰۰ برای سهامداران
نماد برتر- معتقدم سال ۱۴۰۱ بازار سرمایه شرایط و ظرفیت های بهتری برای سرمایه‌گذاری خواهد داشت. چون قیمت بسیاری از سهم ها در یک سال گذشته، اصلاح خوبی داشته و نسبت های P بر E سهام به حد معقولی رسیده و به نظر می‌رسد اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد، بازار سرمایه امسال بازدهی بهتری برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.
آیا ایران در نبود روسیه، نقش حیاتی ایفا می کند
با برسی سهم صادرات روسیه در دنیا و اختلال در این صادرات که سبب جهش قیمت‌ها در جهان شد کشور‌های واردکننده نیز در دو بعد تصمیم گرفتند تا این خلا را جبران نمایند هم بصورت فوری و هم بصورت اینده نگر.
تحقق رشد ۸ درصدی در اقتصاد از مسیر تکمیل زیرساخت‌ها و افزایش بهره‌وری
نماد برتر- رشد تولید ناخالص ملی و بهبود وضعیت زیرساخت‌ها، بهره‌وری بیشتر و رشد ۶ تا ۸ درصدی اقتصادی را ممکن می‌سازد.
افزایش 2 میلیاردی سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
نماد برتر- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به تشریح دلایل افزایش سقف ضمانت در این صندوق از سه به پنج میلیارد تومان پرداخت و گفت: حتی این اعداد و ارقام نیز پاسخگوی پروژه‌ها و طرح‌ها نیست، اما همواره نیاز واحدهای صنعتی باید در کنار کفایت سرمایه صندوق تفسیر شود.
آتش سهم‌های برجامی یا آتش بر سهم‌های برجامی!
نماد برتر- سهامداران در روزهای ابتدایی بازار این هفته (معامله‌گران میان‌مدت) با منطق و صبر بیشتری به معاملات بپردازند و وسواس خود را برای خانه‌تکانی پرتفوها به کار گیرند و نباید با استقبال از موج‌ها و تحرکات بازار، تغییرات در پرتفوها را اعمال کنند زیرا امروز احتمال آنکه نقطه خروج برخی خریداران سهم‌های برجامی کلید زده شود، بسیار است.
 دولت بی‌پول در بورس، خطرناک و غیرقابل اعتماد
نماد برتر- مردم بدلیل وضعیت نامشخص در ریسک‌هایی که در تصمیمات ضد بورسی وجود دارد به بازار اعتماد نمی‌کنند، چرا که دولت بی پول خطرناک بوده و قابل اطمینان نیست.
سودآوری پالایش ها با حرکت قطار نرخ نفت
نماد برتر- محمد باقر خادمی کارشناس بازار‌سرمایه، اظهار کرد: با توجه به شرایط پر التهاب جنگ اوکراین و روسیه، می‌توان تاثیری کوتاه مدت را برای بازارسرمایه و بازارجهانی نفت قائل شد چراکه این اتفاق، در رشد نرخ نفت و گاز نیز تأثیر بسزایی در آینده خواهد داشت و در این راستا نیز می‌تواند برای صنایع پتروشیمی و پالایشی، اثرات مثبتی را پیش‌بینی کرد.
از معاملات بی‌کارمزد تا تخفیف‌های فراوان
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار با وجود مخالفت‌های فراوان پای در انحصارزدایی از صنعت کارگزاری گذاشته است تا بعد از چند دهه زنجیر انحصار از دور این صنعت باز شود. اما این یقین و اطمینان از کجا ناشی می‌شد؟ «با نگاه به صنعت کارگزاری در دنیا» صنعت کارگزاری در دنیا گواه و شاهدی بر رقابت‌پذیری بودن این صنعت است.